Strona 1 z 1

Mini Damiana Szczecin 1985r

: 29 lip 2016, 21:05
autor: damianhel1987
Witam wszystkich :) tworząc tu post chciałbym uzyskac kilka informacji na temat Miniaka, gdyż jestem w trakcie remontu no i co tu ukrywać potrzebna pomoc fachowców :) Austin Mini 1985r, prawdopodobnie 998ccm przynajmniej głowica jest od 998 tak mi się wydaje. Jak na razie została zrobiona blacharka i malowanie poza kilkoma elementami na które oczekuje.Nowa pompa hamulcowa czeka na odpowietrzenie elektryka mysle ze ogarnieta no to tak z grupsza o Minim jeszcze sporo pracy przede mną ,liczę na waszą pomoc :) . Pozdrawiam

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

: 29 lip 2016, 21:19
autor: damianhel1987
Może ktoś jest w stanie rozszyfrować oznaczenie silnika ?

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

: 29 lip 2016, 22:30
autor: flapjck1
No liter liter

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

: 30 lip 2016, 10:01
autor: markfive
Wg tabliczki znamionowej to jest silnik z Austina Metro A+ 998 (specyfikacja z 1985 roku) Przekładnia główna FD 3,65:1

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

: 30 lip 2016, 13:03
autor: marchef
Hej! Pozdrawiam ze Szczecina! Aktualnie doprowadzam do stanu Mini rocznik '86! Gdybyś czegoś potrzebował pisz, postaram się pomóc!

PS tu masz stronkę z informacjami na temat datowania ;-)
http://www.minimania.com/Engine___Ident ... ta_UPDATED

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

: 30 lip 2016, 14:39
autor: Gibki Staruszek
no ja też witam ziomka ... :D no to montuje sie ekipa na zloty :mrgreen:

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

: 01 sie 2016, 20:27
autor: damianhel1987
:D o to świetnie ale jeszcze troche pracy przede mną ale prędzej czy później wyjedzie napewno

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

: 01 sie 2016, 20:30
autor: damianhel1987
Marchef z chęcią bym kiedys podjechał zobaczył jak idą prace przy Mini podpytał pare rzeczy :)

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

: 03 sie 2016, 17:14
autor: damianhel1987
słuchajcie mam kolejny problem z pompa hamulcowa dwusekcyjna ta bez wspomagania , nie mogę odpowietrzyć układu sprawdzałem ciśnienie przy samej pompie i przy gornej sekcji jest ciśnienie zas przy dolnej znikome chciałbym zaznaczyć ze pompa jest nowa w czym może tkwic problem ?? wogole jak pompuje to jakby ciśnienie się w układzie nie robiło gdyż wogole pedał nie robi się twardy , co ciekawe pompowałem pedal kila razy i wyskoczyly mi gumki od tloczkow w przednim zacisku a to chyba niedpouszczalne . Jeszcze takie zasadnicze pytanie która część pomy hamulcowej tzn gora czy dół zasila przod hamulcow? Mam nadzieje ze wspólnie uda nam się cos wymyslic .Pozdrawiam

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

: 05 sie 2016, 20:29
autor: markfive
damianhel1987 pisze:...nie mogę odpowietrzyć układu sprawdzałem ciśnienie przy samej pompie i przy gornej sekcji jest ciśnienie zas przy dolnej znikome chciałbym zaznaczyć ze pompa jest nowa w czym może tkwic problem
To jest pojedyncza pionowa pompa dwustopniowa a nie dwie oddzielne pompy. Najpierw należy odpowietrzyć górną sekcję czyli w praktyce cały obwód do tej sekcji podpięty. Po odpowietrzeniu górnej sekcji pojawi się dopiero "ciśnienie" w dolnej sekcji i w drugiej kolejności odpowietrzamy obwód podpięty do sekcji dolnej. Taka jest procedura przy pierwszym napełnieniu układu płynem po wcześniejszym dokładnym przeglądzie całej instalacji i wymianie lub regeneracji elementów takich jak zaciski, cylinderki, szczęki, klocki, tarcze, bębny, przewody sztywne i elastyczne. W przypadku hamulców bębnowych należy wstępnie wyregulować luz pomiędzy szczękami a bębnem. Klocki w hamulcach tarczowych "podstawiają się same". Jakakolwiek nieszczelność w układzie uniemożliwia / utrudnia odpowietrzenie. Układ już napełniony i wstępnie odpowietrzony ( czyli w trakcie normalnej eksploatacji przy wymianie tylko jednego z elementów końcowych jak cylinderek czy zacisk) odpowietrza się zaczynając od tyłu i najdalej położonego lewego cylinderka po tym prawy tył, lewy przód i prawy przód.
damianhel1987 pisze:...zasadnicze pytanie która część pomy hamulcowej tzn gora czy dół zasila przod hamulcow?

Zobacz jak masz podlączone przewody sztywne od pompy do rozdzielacza / korektora umieszczonego na belce przegrody za silnikiem. przewody (górny i dolny) bliżej fartucha błotnika to obwód przodu.

Re: Mini Damiana Szczecin 1985r

: 07 sie 2016, 16:43
autor: damianhel1987
Markfive dziekuje za wyjaśnienie :) zabieram sie do pracy .Pozdrawiam