Strona 1 z 2

filtr stożkowy pod gaźnik

: 31 sie 2016, 10:26
autor: Minis
Witam,
Mieliście do czynienia z stożkiem pod gaźnik ? Pytanie zasadnicze który wybrać ? Markowy k&n czy produkt oem. Różnica cenowa spora przy 2 gaźnikach hs2.
Pamiętam że kiedyś Michał Knyziak opisał filtr oem, podobno słabo wykonana puszka z nierdzewki, dokładnie śruba montażowa ? Odpadła czy coś... Pamiętacie może tą sprawę.

Proszę o opinie

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

: 31 sie 2016, 10:54
autor: dziesio
W tym oem na pewno trzeba sprawdzic i zapewne obspawac te śrubę, bo znane są przypadki, że się odkręcała/urywała i robiła porządek w silniku. Tak czy inaczej musisz to ostatecznie na klej skręcić dla pewności. Ja osobiście bym k&n kupił i miał z głowy.

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

: 31 sie 2016, 11:16
autor: artur_rat
Ja zamontowałem filtr stożkowy pod gaźnik i skończyła się jazda, Prędkość maksymalna to 90km/h. Chyba za dużo ciepłego powietrza ;-(( bo filtr nagrzewa się od silnika.

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

: 31 sie 2016, 12:04
autor: Minis
No właśnie, to też istotna sprawa. W przypadku mini nie widziałem dodatkowej rury z zimnym powietrzem.
Wszelkie sugestie mile widziane :D

Dzięki

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

: 31 sie 2016, 20:56
autor: markfive
artur_rat pisze:Ja zamontowałem filtr stożkowy pod gaźnik i skończyła się jazda, Prędkość maksymalna to 90km/h. Chyba za dużo ciepłego powietrza ;-(( bo filtr nagrzewa się od silnika.
Może napiszesz najpierw coś na temat moich uwag na ten temat w odpowiedzi na Twoje zapytanie w tej samej sprawie w dziale nowego MINI :)
Sprawdziłeś to o czym pisałem ? Wypadało by chyba napisać przynajmniej, że podane przeze mnie ewentualne przyczyny po sprawdzeniu jak jest, nie występują. Jeżeli nie interesują Cię odpowiedzi to po co zadajesz pytania na forum :)

Owszem ciepłe powietrze pod maska ma wpływ, ale nie aż taki by "prędkość maksymalna spadła do 90 km?h". Spadek mocy silnika i dławienie przy prędkości rzędu 80-90 km spowodowane jest głównie "blokowaniem" przepływu powietrza albo przez błędnie zamontowany filtr ( otwory w podstawie stożka nie pokrywają się z otworami w dolocie gaźnika /otwory zasłonięte są np źle założoną uszczelką / filtr przeznaczony np do gaźnika HIF 38 założony jest na gaźniku HIF 44 / lub w ostateczności sam filtr jest już zapchany (brudny lub mokry) lub wykonany z materiału o dużych oporach przepływu ( tani zamiennik).
Może też przyczyną być zła regulacja gaźnika lub brak oleju w amortyzatorze tłoka podciśnieniowego.

Najprostszym sposobem diagnozy jest zdemontowanie stożka i przeprowadzenie próby drogowej bez niego z otwartym dolotem. Temperatura pod maska z tego powodu się nie zmieni :)

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

: 01 wrz 2016, 10:08
autor: Minis
Marfive czy miałeś do czynienia z tzw. zamiennikiem filtra stożkowego do gaźnika 1.25 hs2 ? Wyboru za dużego nie ma. 56-9335 k&n oryginał za około 300zł sztuka lub właśnie ten zamiennik 150zł. Jest jeszcze cały metalowy, chyba Beny ma takie założone, one mają w środku wkład wymienny ?
Przy zakupie 2 sztuk robi się spora różnica kwotowo, ale jeśli zamiennik nie spełni zadania lub zaszkodzi to nie warto wydawać pieniążków.

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

: 02 wrz 2016, 06:08
autor: artur_rat
markfive pisze:
artur_rat pisze:Ja zamontowałem filtr stożkowy pod gaźnik i skończyła się jazda, Prędkość maksymalna to 90km/h. Chyba za dużo ciepłego powietrza ;-(( bo filtr nagrzewa się od silnika.
Może napiszesz najpierw coś na temat moich uwag na ten temat w odpowiedzi na Twoje zapytanie w tej samej sprawie w dziale nowego MINI :)
Sprawdziłeś to o czym pisałem ? Wypadało by chyba napisać przynajmniej, że podane przeze mnie ewentualne przyczyny po sprawdzeniu jak jest, nie występują. Jeżeli nie interesują Cię odpowiedzi to po co zadajesz pytania na forum :)




Owszem ciepłe powietrze pod maska ma wpływ, ale nie aż taki by "prędkość maksymalna spadła do 90 km?h". Spadek mocy silnika i dławienie przy prędkości rzędu 80-90 km spowodowane jest głównie "blokowaniem" przepływu powietrza albo przez błędnie zamontowany filtr ( otwory w podstawie stożka nie pokrywają się z otworami w dolocie gaźnika /otwory zasłonięte są np źle założoną uszczelką / filtr przeznaczony np do gaźnika HIF 38 założony jest na gaźniku HIF 44 / lub w ostateczności sam filtr jest już zapchany (brudny lub mokry) lub wykonany z materiału o dużych oporach przepływu ( tani zamiennik).
Może też przyczyną być zła regulacja gaźnika lub brak oleju w amortyzatorze tłoka podciśnieniowego.

Najprostszym sposobem diagnozy jest zdemontowanie stożka i przeprowadzenie próby drogowej bez niego z otwartym dolotem. Temperatura pod maska z tego powodu się nie zmieni :)
Spokojne bez nerwow. Jasne ze mnie interesuje odpowiedz a tym bardziej rozwiazanie sprawy. Z powyzszych sugestii mogelm skrecajac filtr zaslonic te dwa male otworki w gazniku. To musze sprawdzic i dam znac.

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

: 02 wrz 2016, 11:45
autor: markfive
Minis pisze:Marfive czy miałeś do czynienia z tzw. zamiennikiem filtra stożkowego do gaźnika 1.25 hs2 ? Wyboru za dużego nie ma. 56-9335 k&n oryginał za około 300zł sztuka lub właśnie ten zamiennik 150zł. Jest jeszcze cały metalowy, chyba Beny ma takie założone, one mają w środku wkład wymienny ?
Przy zakupie 2 sztuk robi się spora różnica kwotowo, ale jeśli zamiennik nie spełni zadania lub zaszkodzi to nie warto wydawać pieniążków.
Do wyboru aktualnie masz K&N 56-9335 lub piper cross KK150 stożkowe
K&N 56-1630 lub PF101A (minispares) płaskie
To co zostało wcześniej powiedziane na temat śrub łączących pokrywę stożka z podstawą to prawda. Słaby punktowy zgrzew trzeba poprawić. K&N jest wielokrotnego użytku i ma dobre parametry przepływu.
Przy małych przebiegach i użytku wyłącznie drogowego można stosować zamienniki. Ostatni typ płaski PF101A dobrze wygląda pod maską i jest bardzo popularny dla systemów dwu gaźnikowych (2XHS2) nie tylko w zastosowaniu do klasyka mini. Moim zdaniem jego wadą jest zbyt mała wysokość czyli odległość od wlotu do pokrywy, co zwiększa opory przepływu w górnym zakresie obrotów. Filtry te na ogół stosowane są raczej dla "poprawy wyglądu" pod maską w klasykach używanych okazyjnie do udziału w zlotach i pokazach.

Jeżeli chodzi o Mk1 Benego to jest tam pojedynczy gaźnik HIF 44 . W ubiegłym sezonie o ile dobrze pamiętam, w zamian stożka k&N zamontowałem mu seryjną obudowę i wkład. Powód to zbyt duży "hałas" męczący przy jeździe na dłuższych trasach bez wyraźnej poprawy "czegokolwiek".

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

: 04 wrz 2016, 21:55
autor: Minis
Zamówiłem zamienniki k&n na ebayu. Jak przyjdą dam znać jaka jakość.

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

: 06 wrz 2016, 19:32
autor: artur_rat
Przepraszam że tak późno ale dopiero dzisiaj miałem kilka minut na testy. Sprawa filtra stożkowego w moim MINI 1300 gaźnik HIH 38 wygląda tak;

1. Założono kpl filtr (sprawdziłem otwory-nic nie zasłonięte) - auto nie jedzie dławi się.
2. Zdjąłem filtr i jazda na gaźniku bez filtra - auto nie jedzie. Bez różnicy jak w punkcie 1.
3. Założyłem zwykły filtr i wszystko jest OK.

Po jazdach w okolicach wlotu powietrza do gaźnika jest bardzo ciepło.

MÓJ WNIOSEK: ZBYT GORĄCE POWIETRZE DOSTAJE SIĘ DO GAŹNIKA

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

: 06 wrz 2016, 20:31
autor: flapjck1
Robiles jakas regulacje przy wymianie filtra?

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

: 06 wrz 2016, 20:36
autor: artur_rat
Gaźnika nie ruszałem. Wszystkie testy przeprowadzone bez ingerencji w gaźnik

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

: 06 wrz 2016, 20:49
autor: markfive
artur_rat pisze:...dopiero dzisiaj miałem kilka minut na testy. Sprawa filtra stożkowego w moim MINI 1300 gaźnik HIH 38 wygląda tak;
1. Założono kpl filtr (sprawdziłem otwory-nic nie zasłonięte) - auto nie jedzie dławi się.
2. Zdjąłem filtr i jazda na gaźniku bez filtra - auto nie jedzie. Bez różnicy jak w punkcie 1.
3. Założyłem zwykły filtr i wszystko jest OK....
Z tego wynika, że:
1.Filtr stożkowy założony był prawidłowo.
2.Opory stawiane przez filtr stożkowy są minimalne, porównywalne do jazdy z wolnym dolotem,więc filtr jest w dobrym stanie.
3.Ponieważ po założeniu zwykłego filtra samochód zaczął jeździć lepiej to dowodzi, że gaźnik doregulowany jest do oporów stawianych przez ten filtr. W uproszczeniu wygląda to tak, że po założeniu zwykłego filtra mieszanka paliwowo powietrzna ulega wzbogaceniu poprzez zasysanie większej ilości paliwa.

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

: 06 wrz 2016, 21:04
autor: artur_rat
Zrobiłem jeszcze jeden test co by potwierdzało to co napisał markfive, a mianowicie na rozgrzanym silniku na filtrze stożkowym wyciągnąłem na opór ssanie i przestał się dławić. Wniosek jest więc taki że na stożku brakuje paliwa (za dużo powietrza w stosunku do paliwa). No i teraz nasuwa się pytanie. Czy warto podkręcić gaźnik? A jeśli tak to czy ktoś z Was wie jak to zrobić by go nie rozregulować?

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

: 07 wrz 2016, 06:04
autor: se7ven
Podkręcanie nic nie da. Musisz pobawić się wymianą iglic lub ją odpowiednio przeszlifować.