Strona 1 z 2
filtr stożkowy pod gaźnik
: 31 sie 2016, 10:26
autor: Minis
Witam,
Mieliście do czynienia z stożkiem pod gaźnik ? Pytanie zasadnicze który wybrać ? Markowy k&n czy produkt oem. Różnica cenowa spora przy 2 gaźnikach hs2.
Pamiętam że kiedyś Michał Knyziak opisał filtr oem, podobno słabo wykonana puszka z nierdzewki, dokładnie śruba montażowa ? Odpadła czy coś... Pamiętacie może tą sprawę.
Proszę o opinie
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 31 sie 2016, 10:54
autor: dziesio
W tym oem na pewno trzeba sprawdzic i zapewne obspawac te śrubę, bo znane są przypadki, że się odkręcała/urywała i robiła porządek w silniku. Tak czy inaczej musisz to ostatecznie na klej skręcić dla pewności. Ja osobiście bym k&n kupił i miał z głowy.
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 31 sie 2016, 11:16
autor: artur_rat
Ja zamontowałem filtr stożkowy pod gaźnik i skończyła się jazda, Prędkość maksymalna to 90km/h. Chyba za dużo ciepłego powietrza ;-(( bo filtr nagrzewa się od silnika.
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 31 sie 2016, 12:04
autor: Minis
No właśnie, to też istotna sprawa. W przypadku mini nie widziałem dodatkowej rury z zimnym powietrzem.
Wszelkie sugestie mile widziane
Dzięki
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 31 sie 2016, 20:56
autor: markfive
artur_rat pisze:Ja zamontowałem filtr stożkowy pod gaźnik i skończyła się jazda, Prędkość maksymalna to 90km/h. Chyba za dużo ciepłego powietrza ;-(( bo filtr nagrzewa się od silnika.
Może napiszesz najpierw coś na temat moich uwag na ten temat w odpowiedzi na Twoje zapytanie w tej samej sprawie w dziale nowego MINI
Sprawdziłeś to o czym pisałem ? Wypadało by chyba napisać przynajmniej, że podane przeze mnie ewentualne przyczyny po sprawdzeniu jak jest, nie występują. Jeżeli nie interesują Cię odpowiedzi to po co zadajesz pytania na forum
Owszem ciepłe powietrze pod maska ma wpływ, ale nie aż taki by "prędkość maksymalna spadła do 90 km?h". Spadek mocy silnika i dławienie przy prędkości rzędu 80-90 km spowodowane jest głównie "blokowaniem" przepływu powietrza albo przez błędnie zamontowany filtr ( otwory w podstawie stożka nie pokrywają się z otworami w dolocie gaźnika /otwory zasłonięte są np źle założoną uszczelką / filtr przeznaczony np do gaźnika HIF 38 założony jest na gaźniku HIF 44 / lub w ostateczności sam filtr jest już zapchany (brudny lub mokry) lub wykonany z materiału o dużych oporach przepływu ( tani zamiennik).
Może też przyczyną być zła regulacja gaźnika lub brak oleju w amortyzatorze tłoka podciśnieniowego.
Najprostszym sposobem diagnozy jest zdemontowanie stożka i przeprowadzenie próby drogowej bez niego z otwartym dolotem. Temperatura pod maska z tego powodu się nie zmieni
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 01 wrz 2016, 10:08
autor: Minis
Marfive czy miałeś do czynienia z tzw. zamiennikiem filtra stożkowego do gaźnika 1.25 hs2 ? Wyboru za dużego nie ma. 56-9335 k&n oryginał za około 300zł sztuka lub właśnie ten zamiennik 150zł. Jest jeszcze cały metalowy, chyba Beny ma takie założone, one mają w środku wkład wymienny ?
Przy zakupie 2 sztuk robi się spora różnica kwotowo, ale jeśli zamiennik nie spełni zadania lub zaszkodzi to nie warto wydawać pieniążków.
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 02 wrz 2016, 06:08
autor: artur_rat
markfive pisze:artur_rat pisze:Ja zamontowałem filtr stożkowy pod gaźnik i skończyła się jazda, Prędkość maksymalna to 90km/h. Chyba za dużo ciepłego powietrza ;-(( bo filtr nagrzewa się od silnika.
Może napiszesz najpierw coś na temat moich uwag na ten temat w odpowiedzi na Twoje zapytanie w tej samej sprawie w dziale nowego MINI
Sprawdziłeś to o czym pisałem ? Wypadało by chyba napisać przynajmniej, że podane przeze mnie ewentualne przyczyny po sprawdzeniu jak jest, nie występują. Jeżeli nie interesują Cię odpowiedzi to po co zadajesz pytania na forum
Owszem ciepłe powietrze pod maska ma wpływ, ale nie aż taki by "prędkość maksymalna spadła do 90 km?h". Spadek mocy silnika i dławienie przy prędkości rzędu 80-90 km spowodowane jest głównie "blokowaniem" przepływu powietrza albo przez błędnie zamontowany filtr ( otwory w podstawie stożka nie pokrywają się z otworami w dolocie gaźnika /otwory zasłonięte są np źle założoną uszczelką / filtr przeznaczony np do gaźnika HIF 38 założony jest na gaźniku HIF 44 / lub w ostateczności sam filtr jest już zapchany (brudny lub mokry) lub wykonany z materiału o dużych oporach przepływu ( tani zamiennik).
Może też przyczyną być zła regulacja gaźnika lub brak oleju w amortyzatorze tłoka podciśnieniowego.
Najprostszym sposobem diagnozy jest zdemontowanie stożka i przeprowadzenie próby drogowej bez niego z otwartym dolotem. Temperatura pod maska z tego powodu się nie zmieni
Spokojne bez nerwow. Jasne ze mnie interesuje odpowiedz a tym bardziej rozwiazanie sprawy. Z powyzszych sugestii mogelm skrecajac filtr zaslonic te dwa male otworki w gazniku. To musze sprawdzic i dam znac.
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 02 wrz 2016, 11:45
autor: markfive
Minis pisze:Marfive czy miałeś do czynienia z tzw. zamiennikiem filtra stożkowego do gaźnika 1.25 hs2 ? Wyboru za dużego nie ma. 56-9335 k&n oryginał za około 300zł sztuka lub właśnie ten zamiennik 150zł. Jest jeszcze cały metalowy, chyba Beny ma takie założone, one mają w środku wkład wymienny ?
Przy zakupie 2 sztuk robi się spora różnica kwotowo, ale jeśli zamiennik nie spełni zadania lub zaszkodzi to nie warto wydawać pieniążków.
Do wyboru aktualnie masz K&N 56-9335 lub piper cross KK150 stożkowe
K&N 56-1630 lub PF101A (minispares) płaskie
To co zostało wcześniej powiedziane na temat śrub łączących pokrywę stożka z podstawą to prawda. Słaby punktowy zgrzew trzeba poprawić. K&N jest wielokrotnego użytku i ma dobre parametry przepływu.
Przy małych przebiegach i użytku wyłącznie drogowego można stosować zamienniki. Ostatni typ płaski PF101A dobrze wygląda pod maską i jest bardzo popularny dla systemów dwu gaźnikowych (2XHS2) nie tylko w zastosowaniu do klasyka mini. Moim zdaniem jego wadą jest zbyt mała wysokość czyli odległość od wlotu do pokrywy, co zwiększa opory przepływu w górnym zakresie obrotów. Filtry te na ogół stosowane są raczej dla "poprawy wyglądu" pod maską w klasykach używanych okazyjnie do udziału w zlotach i pokazach.
Jeżeli chodzi o Mk1 Benego to jest tam pojedynczy gaźnik HIF 44 . W ubiegłym sezonie o ile dobrze pamiętam, w zamian stożka k&N zamontowałem mu seryjną obudowę i wkład. Powód to zbyt duży "hałas" męczący przy jeździe na dłuższych trasach bez wyraźnej poprawy "czegokolwiek".
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 04 wrz 2016, 21:55
autor: Minis
Zamówiłem zamienniki k&n na ebayu. Jak przyjdą dam znać jaka jakość.
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 06 wrz 2016, 19:32
autor: artur_rat
Przepraszam że tak późno ale dopiero dzisiaj miałem kilka minut na testy. Sprawa filtra stożkowego w moim MINI 1300 gaźnik HIH 38 wygląda tak;
1. Założono kpl filtr (sprawdziłem otwory-nic nie zasłonięte) - auto nie jedzie dławi się.
2. Zdjąłem filtr i jazda na gaźniku bez filtra - auto nie jedzie. Bez różnicy jak w punkcie 1.
3. Założyłem zwykły filtr i wszystko jest OK.
Po jazdach w okolicach wlotu powietrza do gaźnika jest bardzo ciepło.
MÓJ WNIOSEK: ZBYT GORĄCE POWIETRZE DOSTAJE SIĘ DO GAŹNIKA
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 06 wrz 2016, 20:31
autor: flapjck1
Robiles jakas regulacje przy wymianie filtra?
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 06 wrz 2016, 20:36
autor: artur_rat
Gaźnika nie ruszałem. Wszystkie testy przeprowadzone bez ingerencji w gaźnik
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 06 wrz 2016, 20:49
autor: markfive
artur_rat pisze:...dopiero dzisiaj miałem kilka minut na testy. Sprawa filtra stożkowego w moim MINI 1300 gaźnik HIH 38 wygląda tak;
1. Założono kpl filtr (sprawdziłem otwory-nic nie zasłonięte) - auto nie jedzie dławi się.
2. Zdjąłem filtr i jazda na gaźniku bez filtra - auto nie jedzie. Bez różnicy jak w punkcie 1.
3. Założyłem zwykły filtr i wszystko jest OK....
Z tego wynika, że:
1.Filtr stożkowy założony był prawidłowo.
2.Opory stawiane przez filtr stożkowy są minimalne, porównywalne do jazdy z wolnym dolotem,więc filtr jest w dobrym stanie.
3.Ponieważ po założeniu zwykłego filtra samochód zaczął jeździć lepiej to dowodzi, że gaźnik doregulowany jest do oporów stawianych przez ten filtr. W uproszczeniu wygląda to tak, że po założeniu zwykłego filtra mieszanka paliwowo powietrzna ulega wzbogaceniu poprzez zasysanie większej ilości paliwa.
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 06 wrz 2016, 21:04
autor: artur_rat
Zrobiłem jeszcze jeden test co by potwierdzało to co napisał markfive, a mianowicie na rozgrzanym silniku na filtrze stożkowym wyciągnąłem na opór ssanie i przestał się dławić. Wniosek jest więc taki że na stożku brakuje paliwa (za dużo powietrza w stosunku do paliwa). No i teraz nasuwa się pytanie. Czy warto podkręcić gaźnik? A jeśli tak to czy ktoś z Was wie jak to zrobić by go nie rozregulować?
Re: filtr stożkowy pod gaźnik
: 07 wrz 2016, 06:04
autor: se7ven
Podkręcanie nic nie da. Musisz pobawić się wymianą iglic lub ją odpowiednio przeszlifować.