Parametry - geometria, zbieznosc
: 23 wrz 2016, 12:20
Czesc,
mam pytanko dotyczace geometri..
Poniewaz jedna z opon w szybkim tempie zostala zjedzona, udalem sie na zbadanie geometrii samochodu. Tam okazalo sie ze nie wyglada to najlepiej (jedno przednie kolo mocno uciekalo) no i zapadla decyzja ze wstawiam regulowane zawieszenie przod/tyl (Hi-Low juz byly wczesniej).
Zakupilem komplet w Minisparsach no i przystepuje do realizacji.
Zamontowanie zestawu nie stanowi jakiegos wiekszego problemu, ale poniewaz chcialbym ustawic geometrie poprawnie, przychodze do Was z pytaniem.
Na stronie Marka http://markfive.republika.pl/ctun/tun5.htm jest duzo informacji, ale troche nie umiem (ani czlowiek ktory ma zrobic geometrie) tego odczytac. Nie rozumiem co oznacza pierwsza tabelka (ustawienia jakie sa/powinny byc na nieregulowanym zawieszeniu ?) a co mowi druga tabelka (czy podane wielkosci to sa roznice miedzy tabelka pierwszy, czy ustawienia koncowe). Przeszukalem tez forum ale nie znalazlem informacji ktore by pomogly mi rozwiazac ten problem.
W zwiazku z tym, bardzo bym prosil szanowne forum o pomoc.
Czy ktos moglby podac jakie wartosci KONCOWE powinny byc dla zawieszenia ktore mozna regulowac oraz podac te wartosci w STOPNIACH ? Jaka powinna byc ustawiona wysokosc zawieszenia ? Ustawienia te, maja byc do normalnej jazdy ale troche bardziej dynamicznej Dodam moze jeszcze ze kola mam 10tki ...
Pozdrawiam
Kuba
mam pytanko dotyczace geometri..
Poniewaz jedna z opon w szybkim tempie zostala zjedzona, udalem sie na zbadanie geometrii samochodu. Tam okazalo sie ze nie wyglada to najlepiej (jedno przednie kolo mocno uciekalo) no i zapadla decyzja ze wstawiam regulowane zawieszenie przod/tyl (Hi-Low juz byly wczesniej).
Zakupilem komplet w Minisparsach no i przystepuje do realizacji.
Zamontowanie zestawu nie stanowi jakiegos wiekszego problemu, ale poniewaz chcialbym ustawic geometrie poprawnie, przychodze do Was z pytaniem.
Na stronie Marka http://markfive.republika.pl/ctun/tun5.htm jest duzo informacji, ale troche nie umiem (ani czlowiek ktory ma zrobic geometrie) tego odczytac. Nie rozumiem co oznacza pierwsza tabelka (ustawienia jakie sa/powinny byc na nieregulowanym zawieszeniu ?) a co mowi druga tabelka (czy podane wielkosci to sa roznice miedzy tabelka pierwszy, czy ustawienia koncowe). Przeszukalem tez forum ale nie znalazlem informacji ktore by pomogly mi rozwiazac ten problem.
W zwiazku z tym, bardzo bym prosil szanowne forum o pomoc.
Czy ktos moglby podac jakie wartosci KONCOWE powinny byc dla zawieszenia ktore mozna regulowac oraz podac te wartosci w STOPNIACH ? Jaka powinna byc ustawiona wysokosc zawieszenia ? Ustawienia te, maja byc do normalnej jazdy ale troche bardziej dynamicznej Dodam moze jeszcze ze kola mam 10tki ...
Pozdrawiam
Kuba