Rezystancja cewki MPi
: 23 lis 2016, 11:49
Cześć, mam pytanie dotyczące prawidłowej rezystancji cewki do MPika.
Zgodnie z haynes'em: primary resistance at 20ºC . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.71 to 0.81 ohms.
Z kolei na The Mini Forum, ktoś zrobił tutorial jak sprawdzać cewkę i napisał, że rezystancja powinna wynosić 0,41 - 0,61 omów. Różnica niby nieduża ale wolę spytać.
W ogóle wymieniłem oryginalną cewkę w zeszłym roku na cewkę produkcji Magnetti Marelli, przy okazji wymieniłem przewody zapłonowe na Janmory. Ku mojemu zdziwieniu styki cewki (te od przewodów) i końcówki przewodów były w fatalnym stanie - zaśniedziałe, zasyfione biało-niebieską mazią. Wyjąłem cewkę i sprawdzając rezystancję na wtykach od przewodów WN nie dostaję żadnego odczytu. Na pinach od strony wtyczki pokazuje mniej więcej 1.6. Czy wobec tego cewka jest do wywalenia?
Zgodnie z haynes'em: primary resistance at 20ºC . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.71 to 0.81 ohms.
Z kolei na The Mini Forum, ktoś zrobił tutorial jak sprawdzać cewkę i napisał, że rezystancja powinna wynosić 0,41 - 0,61 omów. Różnica niby nieduża ale wolę spytać.
W ogóle wymieniłem oryginalną cewkę w zeszłym roku na cewkę produkcji Magnetti Marelli, przy okazji wymieniłem przewody zapłonowe na Janmory. Ku mojemu zdziwieniu styki cewki (te od przewodów) i końcówki przewodów były w fatalnym stanie - zaśniedziałe, zasyfione biało-niebieską mazią. Wyjąłem cewkę i sprawdzając rezystancję na wtykach od przewodów WN nie dostaję żadnego odczytu. Na pinach od strony wtyczki pokazuje mniej więcej 1.6. Czy wobec tego cewka jest do wywalenia?