Rezystancja cewki MPi

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Rezystancja cewki MPi

Post autor: Bochen »

Cześć, mam pytanie dotyczące prawidłowej rezystancji cewki do MPika.

Zgodnie z haynes'em: primary resistance at 20ºC . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.71 to 0.81 ohms.

Z kolei na The Mini Forum, ktoś zrobił tutorial jak sprawdzać cewkę i napisał, że rezystancja powinna wynosić 0,41 - 0,61 omów. Różnica niby nieduża ale wolę spytać.

W ogóle wymieniłem oryginalną cewkę w zeszłym roku na cewkę produkcji Magnetti Marelli, przy okazji wymieniłem przewody zapłonowe na Janmory. Ku mojemu zdziwieniu styki cewki (te od przewodów) i końcówki przewodów były w fatalnym stanie - zaśniedziałe, zasyfione biało-niebieską mazią. Wyjąłem cewkę i sprawdzając rezystancję na wtykach od przewodów WN nie dostaję żadnego odczytu. Na pinach od strony wtyczki pokazuje mniej więcej 1.6. Czy wobec tego cewka jest do wywalenia?
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Rezystancja cewki MPi

Post autor: Bochen »

Informacja dla kogoś kto szukałby odpowiedzi na podobny problem w przyszłości:

Pojechałem kupić nową cewkę. Zmierzyłem rezystancję nowej i była taka sama jak w przypadku starej cewki - miernik wskazywał 1.6 mierzone pomiędzy pinami 2 i 4 oraz pinami 2 i 3. Pierwszy od lewej pin jest nieużywany. Po wyczyszczeniu styków cewka działa bez problemu.

Aha i dodatkowe info: zdecydowanie odradzam przewody WN firmy Janmor. Gumowe końcówki od strony cewki są ciut za duże w stosunku do gniazd, co powoduje dostawanie się wilgoci do środka styków. Zdecydowanie lepiej dopasowane są przewody WN Boscha.
ODPOWIEDZ