Strona 1 z 5

Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 01 gru 2016, 16:20
autor: treash
Mam jeszcze jeden problem a mianowicie gdy przyspieszam z pedałem wduszonym do podłogi w zakresie 2-4 tyś obrotów występują takie jakby zawahania/szarpanie, nierównomiernie przyspiesza i nie wiem czego to jeszcze może być wina. Spotkał się ktoś z podobnym problemem?

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 01 gru 2016, 17:33
autor: lookee94
Ja mam podobnie ale pompa walnieta. A cewki, świece? Może vanos, albo odmy zawalone..

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 01 gru 2016, 17:39
autor: blink
U mnie gdy występował taki problem cała wada siedziała w zapłonie - uszkodzona była jedna cewka. Ale samochód sygnalizował to mrugającym Check Engine i wywalaniem błędu - misfire cylinder 1. Wymieniłem wszystkie cewki i świece i problem ustał.

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 01 gru 2016, 20:55
autor: treash
Cewki wymienione na Bosha jakieś 3 miesiące temu jak również świece na NGK więc chyba nie tu problem chociaż mi również wygląda na problem z zapłonem bo te szarpanie jest wtedy gdy daję autu na maxa w palnik i efekt jakby coś odcinało na ułamki sekund moc..

PS. Blink a na jakie cewki i świece wymieniłeś jakich firm?

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 01 gru 2016, 20:58
autor: treash
lookee94 pisze:Ja mam podobnie ale pompa walnieta. A cewki, świece? Może vanos, albo odmy zawalone..
Pompa jak walnięta zawsze da sygnał "check engine" plus na kompie komunikat "błąd wysokiego ciśnienia" błąd bodajże p2880.

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 01 gru 2016, 21:07
autor: blink
treash pisze:Cewki wymienione na Bosha jakieś 3 miesiące temu jak również świece na NGK więc chyba nie tu problem chociaż mi również wygląda na problem z zapłonem bo te szarpanie jest wtedy gdy daję autu na maxa w palnik i efekt jakby coś odcinało na ułamki sekund moc..

PS. Blink a na jakie cewki i świece wymieniłeś jakich firm?
Wsadziłem cewki BEHR i świece najpierw BOSCH'a (w perfekcyjnym dopasowaniu po numerze nadwozia w realoem) ale szybko okazało się że nie dają rady i wrzuciłem NGK na pełnej platynie.

Jeśli chodzi o telepanie to sprawdź jeszcze czy nie masz walniętej odmy - na odpalonym silniku odkręć korek od oleju i zobacz czy nie ma podciśnienia pod korkiem. Wtedy silnik zaczyna zasysać odmą prosto do dolotu chlapiący olej w głowicy i wszystko idzie prosto do komory spalania.
Moim zdaniem to nie temat Vanosowy - ale warto ponoć profilaktycznie wymieniać co jakiś czas czujnik obrotu wałka rozrządu.

Czy auto pobiera dużo oleju?

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 01 gru 2016, 21:29
autor: treash
Pobiera 1L na 3000 km..a swoją drogą order temu kto ma S-kę i nie pobiera oleju:) Ale tak jak mówię zero błędów na kompie, zero odstępstw od jakichkolwiek parametrów, wymienione cewki, świece, rozrząd, pilnowany stano oleju Motul 5W40 X-Cess, usunięte wszelkie zapocenia, nowy intercooler, wymieniona pompa wysokiego ciśnienia paliwa, sam filtr paliwa, no wsio porobione ale jeszcze te IRYTUJĄCE szarpanie..jak macie jakieś pomysły walcie może coś trafimy. Dodam że szarpanie zawsze tak samo się objawia w zakresie od 2-4tyś/obr. są takie jakby 4-5 miejsc gdzie szarpnie i to bardzo odczuwalnie, na wyższych obrotach już nie..aha i na jałowym biegu trzęsie autem delikatnie cały czas.

PS. a może to być coś z katalizatorem lub wtryskami? A jeszcze jedno jak to podciśnienie się objawia jak to dokładnie sprawdzić?

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 01 gru 2016, 23:22
autor: lookee94
To moze cos z sondą lambda. Teoretycznie powinno błąd wywalić ale AFR warto sprawdzić, bo może mieszanka nie taka

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 02 gru 2016, 07:18
autor: Drail
A jakie paliwo tam lejesz?

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 02 gru 2016, 11:26
autor: orangina
Sprawdź jak wygląda dolot. W szczególności zawory ssące. Może być na nich nagar który będzie ograniczał dopływ powietrza do cylindrów.

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 02 gru 2016, 11:59
autor: orangina
blink pisze:
treash pisze:
Jeśli chodzi o telepanie to sprawdź jeszcze czy nie masz walniętej odmy - na odpalonym silniku odkręć korek od oleju i zobacz czy nie ma podciśnienia pod korkiem. Wtedy silnik zaczyna zasysać odmą prosto do dolotu chlapiący olej w głowicy i wszystko idzie prosto do komory spalania.
Akurat w przypadku tego silnika podczas posotoju ma być podciśnienie pod pokrywą zaworów. Jeśli go nie masz to znaczy, że masz uszkodzoną odmę od strony pasażera. Podciśnienie objawia się tym, że po odkręceniu korka oleju jest on LEKKO przyklejony po pokrywy zaworów. Oczywiście na uruchomionym silniku.

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 02 gru 2016, 12:48
autor: treash
No sprawdziłem i mam podciśnienie po odkręceniu korka więc jest ok..paliwo leję tylko 98 Verva na Orlenie. A nagar hmmm.. być może ale żeby to sprawdzić trzeba trochę rzeczy rozebrać tak? Jest inny sposób na sprawdzenie zaworów ssących, nie powinno wywalić jakiegoś błędu w kompie?

A co z wtryskami może być ich wina?

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 02 gru 2016, 13:16
autor: orangina
Żeby sprawdzić nagar na zaworach ssących trzeba zdjąć kolektor dolotowy. Błędy wywala w skrajnych przypadkach. Skoro się dławi do albo problem w zapłonie, dawce paliwa albo dawce powietrza.

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 02 gru 2016, 13:53
autor: Inferno
Jest magik na forum co czyści zawory metodą piaskowania jakimś granulatem orzecha włoskiego :-) link do tematu
http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=72&t=15062 Nawet ktoś napisał że jest duża poprawa, są fotki przed i po...
Ciekawe czy w takich sytuacjach pomaga

Re: Nierówne przyspieszanie, szarpanie w zakresie 2-4tyś/obr???

: 02 gru 2016, 13:56
autor: orangina
Mnie pomogło. Miałem takie objawy w okolicy 2 tyś. obrotów / min.