Strona 1 z 3

Pomoc

: 03 lis 2017, 14:56
autor: marko92
Witam, sorry, że zakładam nowy temat do pytań na które pewnie znalazłbym odpowiedzi, ale nie wiedziałem pod co się podpiąć, a więc do sedna.
Jakoś na wakacjach zostałem posiadaczem czarnego pierdziocha Mini 1.3 SPI 1994r. zakupionego w Nadarzynie. Moje pytania to jaką stronę angielską polecacie do zakupu części? Obecnie jestem w UK i chciałbym przygotować i wysłać do Polski sobie wszystkie części do remontu. Chciałbym wymienić zawieszenie tylko własnie nie wiem co jest godne polecenia? odrazu pragnę zaznaczyć, że rajdach raczej startować nie zamierzam. na Minisport wpadłem na coś takiego co mi się spodobało: https://www.minisport.com/sparsx519-spa ... n-kit.html
tylko pytanie do WAS czy jest sens wydawać tyle?
w Miniaku skacze przedni wózek przy hamowaniu, jest słaby ręczny (wymieniłem zapieczone cylinderki w bębnach, być może źle odpowietrzyłem, ale wydaję mi się, że jest słabe ciśnienie płynu hamulcowego podczas wciskania hamulca), jest wyciek w okolicach skrzyni, no i problem z elektryką (trzeba dociskać guziki aby działały, również problem z jakąś kostką pod maską, czasami po włączeniu zapłonu jest zero reakcji, nawet kontrolki się nie świecą ale po poruszaniu kostkami i kablami obok komputera jest ok). Będąc w Polsce na krótkim urlopie, niestety nie miałem zabardzo czasu zaglądnąć i zrobić listy czego potrzebuję. Pojęcie o autach trochę mam, ale też niezbyt wielkie. Wiem, że ciężko powiedzieć w ciemno co jest do wymiany, ale moja prośba polega na tym abyście mi podpowiedzieli co powinienem kupić, kompletując graty do solidnego remontu, który chcę przeprowadzić gdy wrócę na stałe w czerwcu. Jakie są koszty zmiany wtrysku na gaźnik i jaki poleciacie? :wink:

z góry DZIĘKUJĘ!
Pozdrawiam! :)

Re: Pomoc

: 03 lis 2017, 16:43
autor: Arti
minispares.com choć zdania są podzielone co do jakości części. Skoro jesteś na miejscu zagadaj z jakimś miejscowym wyjadaczem miniakowym ;)
Wyciek z okolic skrzyni to może być zarówno lewy lub prawy simering półosi z naciskiem na prawy ;) albo z wybieraka.
W ręcznym sprawdź jeszcze odstęp szczęk od bębna. Masz tam śrubę regulacyjną. Obejrzyj sobie to tu http://markfive.republika.pl/hwar/nap2.htm
Co do elektryki sam sobie odpowiedziałeś. Trzeba każde połączenie przeczyścić i połączyć na nowo. Może się okazać, że wszystko jest sprawne a wymaga tylko przeczyszczenia.
Był wątek o gaźniku w SPI. Tam możesz poczytać wszystko.
Co do reszty niech się wypowiedzą inni :)

Re: Pomoc

: 03 lis 2017, 20:38
autor: flapjck1
Coilovery jesli nie robisz zabawki do sportu nie maja sensu
Lepiej nowe gruszki /competition/ i amorki kayaba gas-a-just
Reczny- tak jak Arti napisal zacznij od wyregulowania luzu, ew wymien szczeki i sprawdz linki - czy chodza, czy na ksiezycach na wahaczach sie ruszaja
Elektryka - wlacznik,swiatel sobie kup, twoj pewnie spalony, jezeli ginie ci czasami prad to,jest szansa ze kostki w stacyjce poupalane troche, najczesciej stacyjke trzeba zmieniac..., co do reszty pradow - zakup sobie paczke zlaczek do elektryki / lucasowe rurki /

Najlepszy gaznik? Zalezy do czego, osobiscie preferuje dellorto dhla :)

Re: Pomoc

: 06 lis 2017, 19:11
autor: _michal_
Minisport często sprzedaje rzeczy których nie ma na stocku i bez poinformowania przysyła cząstkowe zamówienia.
Minispares tylko raz w mojej karierze sprzedało mi coś czego nie mieli w magazynie. Ponadto wykup sobie za 5 funtów/rok członkostwo na The Mini Forum i zarejestruj się zgodnie z opisem i na każde zamówienie z minispares bedziesz miał 7% zniżki.
No i kup podrecznik Haynesa.

Jak jesteś w UK to dołącz do którejś z miniakowych grup na Facebook. To najszybsza forma komuniakcji obecnie. Fora wymierają.

Przyda ci się wszystko. Wierz mi. Zbierałem części 7 lat i jak przyszło do skończenia auta to wiele braków wyskoczyło. Na razie nie tuninguj auta tylko powymieniaj na standardowe cześci - łatwiej ci będzie dostać pomoc i podpowiedzi jeśli będziesz miał problemy ze zwykłym autem. Jak nabedziesz wprawy to potuningujesz.

Re: Pomoc

: 06 lis 2017, 20:38
autor: flapjck1
Znizki w minispares sa tez na nasz klub

Re: Pomoc

: 10 lis 2017, 16:55
autor: marko92
Dzięki wielkie Panowie!

Re: Pomoc

: 24 lis 2017, 17:36
autor: marko92
a mam jeszcze pytanie odnośnie amorków, czy wersja "lowered" jest przeznaczona dla kół 10" i 12"?
Czy to bez różnicy skoro i tak mają ustawianie wysokości?

Re: Pomoc

: 24 lis 2017, 20:12
autor: flapjck1
Lowered jest do zmodyfikowanego zawieszenia, z przodu sie montuje inne gorne mocowania, a z tylu wycina sie blotniki

Re: Pomoc

: 17 lut 2019, 23:22
autor: marko92
Witam, odświeżę post bo ponownie mam parę pytań, jako że jestem laikiem......
1. czy za coś odpowiedzialny jest kabelek który jest przerwany wychodzący z rozdzielacza?
jak tak to gdzie szukać ewentualnie kabelka do żeby go podłączyć.
2. udało mi się przywrócić moc poprzez podłączenia kabelków od podciśnienia.. z tym że dalej jest problem, strasznie dymi tak jakby z okolicy kolektora/wtrysku. Jakby gdzieś brał lewe powietrze? i jak ściagam fajke z drugiej świecy (licząc od chłodnicy) to silnik działa tak samo, a kabel potrafi kopnąć dość srogo po rękach, czy może to być wina dość zmęczonej kopułki i palca? czyściłem ale nic dało, zmieniałem tą świece i kabel i dalej to samo.
3. silnik to spi, czy głowica jest orginalna? bo z tego co widziałem na większości fotek silników spi, czujnik temperatury znajduje się w innym miejscu chyba, że to nad alternatorem to nie czujnik temperatury?

Re: Pomoc

: 18 lut 2019, 05:28
autor: flapjck1
Daj fotę taka żeby było więcej widać pod maska

Re: Pomoc

: 18 lut 2019, 09:02
autor: lilek
W oryginalnej głowicy SPI nie ma czujnika .
W SPI czujnik ciśnienia oleju masz w bloku , z przodu po lewej stronie od aparatu.
Czujniki temperatury płynu chłodzącego są. 2.
1 masz w kolektorze ssącym od spodu,
2 w chłodnicy.

Re: Pomoc

: 18 lut 2019, 11:34
autor: flapjck1
dlatego napisałem o więcej fot

bo ten silnik tu to: A seria, starszego typu ( długie mocowanie alternatora ), z konwencjonalnym aparatem zapłonowym ze zdjętym podciśnieniem

Re: Pomoc

: 18 lut 2019, 11:37
autor: flapjck1
lilek pisze:W oryginalnej głowicy SPI nie ma czujnika .
…...
Czujniki temperatury płynu chłodzącego są. 2.
.......
2 w chłodnicy.


to nie czujnik tylko bimetal do startowania wentylatora elektrycznego

Re: Pomoc

: 18 lut 2019, 15:54
autor: lilek
marko92 pisze:Witam, odświeżę post bo ponownie mam parę pytań, jako że jestem laikiem......
1. czy za coś odpowiedzialny jest kabelek który jest przerwany wychodzący z rozdzielacza?
jak tak to gdzie szukać ewentualnie kabelka do żeby go podłączyć.
2. udało mi się przywrócić moc poprzez podłączenia kabelków od podciśnienia.. z tym że dalej jest problem, strasznie dymi tak jakby z okolicy kolektora/wtrysku. Jakby gdzieś brał lewe powietrze? i jak ściagam fajke z drugiej świecy (licząc od chłodnicy) to silnik działa tak samo, a kabel potrafi kopnąć dość srogo po rękach, czy może to być wina dość zmęczonej kopułki i palca? czyściłem ale nic dało, zmieniałem tą świece i kabel i dalej to samo.
3. silnik to spi, czy głowica jest orginalna? bo z tego co widziałem na większości fotek silników spi, czujnik temperatury znajduje się w innym miejscu chyba, że to nad alternatorem to nie czujnik temperatury?

Jak chcesz to mam na sprzedaż oryginalną jednostkę SPI po odbudowie i w lepszej specyfikacji :)
Szczegóły na p.w.

Re: Pomoc

: 18 lut 2019, 16:21
autor: flapjck1
Eee jak chce przejść na gaźnik to po co mu oem spi?