Wymiana napinacza łańcucha N14B16
: 31 mar 2018, 13:57
Zanim zdecydujmy wymienić cały rozrząd warto zerknąć i zastanowić się na wymian samego napinacza. Objawy świadczące, że napinacz nawala jest klekot zimnego silnika, który po rozgrzaniu znika. Zauważyłem, że jest on też w zakresie 1500-1800 obr/min, powyżej tego zakresu znika. Po rozgrzaniu praca właściwie taka sama. Warto też zwrócić uwagę, że sam napinacz poza utratą swoich właściwości był też do pewnego momentu wadliwy ( oryginały BMW ale też zamienniki jak np. Febi). Sama wymiana jest bardzo prosta:
1. silnik wyłączony 2. auto na hamulcu ręcznym 3. demontujemy rury z lewej strony, podnosimy dla wygody osłonę filtra powietrza 4. w tylnej części bloku silnika, zaraz za rozrządem zobaczycie śrubę- to właśnie napinacz. Kluczem nasadowym 27mm, odkręcamy, podkładamy ściereczkę- wypłynie kilka kropel oleju. Wkładamy nowy napinacz (poprawiony- dłuższy, zmieniona konstrukcja, twardsza sprężyna. Oryginał w BMW to koszt 240zl, zamienniki ok 140-160zl) i zakręcamy- wg danych siła 65 nm ale równie dobrze można prawie do oporu.5. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe. Powodzenia
1. silnik wyłączony 2. auto na hamulcu ręcznym 3. demontujemy rury z lewej strony, podnosimy dla wygody osłonę filtra powietrza 4. w tylnej części bloku silnika, zaraz za rozrządem zobaczycie śrubę- to właśnie napinacz. Kluczem nasadowym 27mm, odkręcamy, podkładamy ściereczkę- wypłynie kilka kropel oleju. Wkładamy nowy napinacz (poprawiony- dłuższy, zmieniona konstrukcja, twardsza sprężyna. Oryginał w BMW to koszt 240zl, zamienniki ok 140-160zl) i zakręcamy- wg danych siła 65 nm ale równie dobrze można prawie do oporu.5. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe. Powodzenia