Zanim zdecydujmy wymienić cały rozrząd warto zerknąć i zastanowić się na wymian samego napinacza. Objawy świadczące, że napinacz nawala jest klekot zimnego silnika, który po rozgrzaniu znika. Zauważyłem, że jest on też w zakresie 1500-1800 obr/min, powyżej tego zakresu znika. Po rozgrzaniu praca właściwie taka sama. Warto też zwrócić uwagę, że sam napinacz poza utratą swoich właściwości był też do pewnego momentu wadliwy ( oryginały BMW ale też zamienniki jak np. Febi). Sama wymiana jest bardzo prosta:
1. silnik wyłączony 2. auto na hamulcu ręcznym 3. demontujemy rury z lewej strony, podnosimy dla wygody osłonę filtra powietrza 4. w tylnej części bloku silnika, zaraz za rozrządem zobaczycie śrubę- to właśnie napinacz. Kluczem nasadowym 27mm, odkręcamy, podkładamy ściereczkę- wypłynie kilka kropel oleju. Wkładamy nowy napinacz (poprawiony- dłuższy, zmieniona konstrukcja, twardsza sprężyna. Oryginał w BMW to koszt 240zl, zamienniki ok 140-160zl) i zakręcamy- wg danych siła 65 nm ale równie dobrze można prawie do oporu.5. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe. Powodzenia
Wymiana napinacza łańcucha N14B16
-
- Nowy
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 sie 2017, 09:06
- Posiadane auto: Clubman Cooper S R55
- Lokalizacja: Wrocław
Wymiana napinacza łańcucha N14B16
- Załączniki
-
- IMG_1804.jpg
- (770.37 KiB) Pobrany 534 razy
-
- IMG_1803.jpg
- (814.29 KiB) Pobrany 534 razy
-
- IMG_18000.jpg
- (851.6 KiB) Pobrany 533 razy
- unclesam
- Nowy
- Posty: 90
- Rejestracja: 07 sty 2017, 18:42
- Posiadane auto: Cooper JCW
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana napinacza łańcucha N14B16
Wygląda łatwo i przyjemnie, czy oprócz napinacza jeszcze jakieś elementy rozrządu uważamy za wadliwe?
Re: Wymiana napinacza łańcucha N14B16
Do innych elementow juz sie tak latwo i przyjemnie nie dostaniesz
Bez sciagniecia pokrywy zaworow nie sprawdzisz czy lancuch sie nie rozciagnal,a jak juz tam jestes to wymieniasz komplet
Bez sciagniecia pokrywy zaworow nie sprawdzisz czy lancuch sie nie rozciagnal,a jak juz tam jestes to wymieniasz komplet
Re: Wymiana napinacza łańcucha N14B16
To trochę jak wymieniać napinacz paska a paska nie. W przypadku silnika N14 każdy pasek przeżyje ten łańcuch. W niektórych źródłach piszą, że w 1.6 THP wymiana łańcucha jest konieczna po 30 - 40 tyś km. Nie dawno w Auto Świecie jakąś cytryną chyba C4 Picasso z 1.6 THP przejechali 180 tyś km na fabrycznym łańcuchu i napinaczu i wszystko było OK. Cholera wie od czego to zależy. Styl jazdy? Interwały olejowe? Sam nie wiem.
Re: Wymiana napinacza łańcucha N14B16
Ja mam najechane 114tys.na orginalnym.Olej zmieniam co 15tys.Nie wiem czy ma na to jakis wplyw jakosc paliwa.Od nowosci tankuje na aralu benzyne ultimate 102.Ponoc najczystrza benzyna na rynku niemieckim.
-
- Nowy
- Posty: 29
- Rejestracja: 11 wrz 2016, 21:59
- Posiadane auto: Cooper S
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Wymiana napinacza łańcucha N14B16
Pytanie, czy wiesz gdzie znajduje się zawór sterowania Vanosem? Chciałbym go przeczyścić i nie wiem jak do niego się dobrać.