Wymiana napinacza łańcucha N14B16

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

peplus
Nowy
Nowy
Posty: 49
Rejestracja: 25 sie 2017, 09:06
Posiadane auto: Clubman Cooper S R55
Lokalizacja: Wrocław

Wymiana napinacza łańcucha N14B16

Post autor: peplus »

Zanim zdecydujmy wymienić cały rozrząd warto zerknąć i zastanowić się na wymian samego napinacza. Objawy świadczące, że napinacz nawala jest klekot zimnego silnika, który po rozgrzaniu znika. Zauważyłem, że jest on też w zakresie 1500-1800 obr/min, powyżej tego zakresu znika. Po rozgrzaniu praca właściwie taka sama. Warto też zwrócić uwagę, że sam napinacz poza utratą swoich właściwości był też do pewnego momentu wadliwy ( oryginały BMW ale też zamienniki jak np. Febi). Sama wymiana jest bardzo prosta:
1. silnik wyłączony 2. auto na hamulcu ręcznym 3. demontujemy rury z lewej strony, podnosimy dla wygody osłonę filtra powietrza 4. w tylnej części bloku silnika, zaraz za rozrządem zobaczycie śrubę- to właśnie napinacz. Kluczem nasadowym 27mm, odkręcamy, podkładamy ściereczkę- wypłynie kilka kropel oleju. Wkładamy nowy napinacz (poprawiony- dłuższy, zmieniona konstrukcja, twardsza sprężyna. Oryginał w BMW to koszt 240zl, zamienniki ok 140-160zl) i zakręcamy- wg danych siła 65 nm ale równie dobrze można prawie do oporu.5. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe. Powodzenia :D
Załączniki
IMG_1804.jpg
(770.37 KiB) Pobrany 534 razy
IMG_1803.jpg
(814.29 KiB) Pobrany 534 razy
IMG_18000.jpg
(851.6 KiB) Pobrany 533 razy
Awatar użytkownika
unclesam
Nowy
Nowy
Posty: 90
Rejestracja: 07 sty 2017, 18:42
Posiadane auto: Cooper JCW
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana napinacza łańcucha N14B16

Post autor: unclesam »

Wygląda łatwo i przyjemnie, czy oprócz napinacza jeszcze jakieś elementy rozrządu uważamy za wadliwe?
luk23
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 18 lut 2018, 13:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Hameln

Re: Wymiana napinacza łańcucha N14B16

Post autor: luk23 »

Do innych elementow juz sie tak latwo i przyjemnie nie dostaniesz :P
Bez sciagniecia pokrywy zaworow nie sprawdzisz czy lancuch sie nie rozciagnal,a jak juz tam jestes to wymieniasz komplet
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana napinacza łańcucha N14B16

Post autor: STi77 »

To trochę jak wymieniać napinacz paska a paska nie. W przypadku silnika N14 każdy pasek przeżyje ten łańcuch. W niektórych źródłach piszą, że w 1.6 THP wymiana łańcucha jest konieczna po 30 - 40 tyś km. Nie dawno w Auto Świecie jakąś cytryną chyba C4 Picasso z 1.6 THP przejechali 180 tyś km na fabrycznym łańcuchu i napinaczu i wszystko było OK. Cholera wie od czego to zależy. Styl jazdy? Interwały olejowe? Sam nie wiem.
luk23
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 18 lut 2018, 13:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Hameln

Re: Wymiana napinacza łańcucha N14B16

Post autor: luk23 »

Ja mam najechane 114tys.na orginalnym.Olej zmieniam co 15tys.Nie wiem czy ma na to jakis wplyw jakosc paliwa.Od nowosci tankuje na aralu benzyne ultimate 102.Ponoc najczystrza benzyna na rynku niemieckim.
Musiek
Nowy
Nowy
Posty: 29
Rejestracja: 11 wrz 2016, 21:59
Posiadane auto: Cooper S
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: Wymiana napinacza łańcucha N14B16

Post autor: Musiek »

Pytanie, czy wiesz gdzie znajduje się zawór sterowania Vanosem? Chciałbym go przeczyścić i nie wiem jak do niego się dobrać.
ODPOWIEDZ