Strona 1 z 1

Termostat mini cooper R56 N12 88KW 120KM

: 04 kwie 2018, 09:22
autor: Pireus
Cześć i czołem.
Panowie, może ktoś coś wie.
Jak to jest z tym termostatem do R56 w benzynie bez turbo (silnik N12)?
Termostat ten posiada mechaniczną jak i elektryczną możliwość otwarcia. O ile elektrycznie mi się otwiera o tyle po zanurzeniu w gotującej się wodzie nawet nie drgnie.
Pytanie brzmi - czy jest on uszkodzony?
Sprawdziłem tak trzy sztuki - dwie bmw oraz citroena. Wszystkie zachowują się podobnie. Grzałka je otwiera - gotująca się woda nawet nie uchyla.
Czytałem też że BMW miało serię wadliwych termostatów które były wymieniane w cichej akcji serwisowej.

Pytanie jest wynikiem dalszej diagnostyki miniaka mojej żony który niestety zaniemógł ale jest coraz większa szansa na jego uleczenie.

Pozdrawiam - Robert.

Re: Termostat mini cooper R56 N12 88KW 120KM

: 22 paź 2019, 20:15
autor: bol3k
Nie wiem czy temat aktualny, ale ja u siebie miałem pęknięty termostat - w związku z wadą fabryczną - faktycznie BMW wymieniało te termostaty - u mnie ze względu na to że z USA to serwis mnie olał. Wymieniłem u mojego mechanika na OE nowej konstrukcji. Stwierdził, że to najdroższy termostat jaki zamawiał, bo kosztował 550,- zł ;) do tego doszło kilka drobiazgów i wyszło mnie ponad 1.000,- zł facepalm

Re: Termostat mini cooper R56 N12 88KW 120KM

: 22 paź 2019, 20:46
autor: mkl1
Na podstawie książki
"Obecnie wielu producentów samochodów stosuje termostat, który wykonany jest na nieco wyższą temperaturę otwarcia oraz posiada wbudowaną grzałkę o mocy kilkunastu Watów. Przy małych obciążeniach termostat utrzymuje podwyższoną temperaturę silnika ok. 100-110 °C co wpływa korzystnie na zużycie paliwa i zawartość substancji szkodliwych w spalinach, natomiast przy dużych obciążeniach sterownik silnika włącza grzałkę i steruje jej mocą w celu wymuszenia otwarcia zaworu przy temperaturze cieczy chłodzącej ok. 80 - 90 °C. Poprzez regulację prądu grzałki uzyskuje się żądaną temperaturę cieczy zgodnie z programem zapisanym w sterowniku. Zasada działania termostatu pozostaje nadal niezmieniona, jedynie grzałka ma za zadanie "oszukać" termostat dając możliwość jego regulowania.

Może dlatego?
wrzątek ma max 100 stopni... spróbuj podgrzać "mieszek bimetaliczny do wyższej temperatury niż 100

Re: Termostat mini cooper R56 N12 88KW 120KM

: 24 paź 2019, 13:20
autor: Xeper
No właśnie, tu może być pies pogrzebany.
Układ chłodzenia w R56 pracuje w wyższej temp. niz standardowo, powyżej 100*C
Np. u mnie w N16 z reguły jest to 102-103*C