Cześć i czołem.
Panowie, może ktoś coś wie.
Jak to jest z tym termostatem do R56 w benzynie bez turbo (silnik N12)?
Termostat ten posiada mechaniczną jak i elektryczną możliwość otwarcia. O ile elektrycznie mi się otwiera o tyle po zanurzeniu w gotującej się wodzie nawet nie drgnie.
Pytanie brzmi - czy jest on uszkodzony?
Sprawdziłem tak trzy sztuki - dwie bmw oraz citroena. Wszystkie zachowują się podobnie. Grzałka je otwiera - gotująca się woda nawet nie uchyla.
Czytałem też że BMW miało serię wadliwych termostatów które były wymieniane w cichej akcji serwisowej.
Pytanie jest wynikiem dalszej diagnostyki miniaka mojej żony który niestety zaniemógł ale jest coraz większa szansa na jego uleczenie.
Pozdrawiam - Robert.
Termostat mini cooper R56 N12 88KW 120KM
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:19
- Posiadane auto: Mini Cooper Clubman 1.6
- Lokalizacja: Toruń
Re: Termostat mini cooper R56 N12 88KW 120KM
Nie wiem czy temat aktualny, ale ja u siebie miałem pęknięty termostat - w związku z wadą fabryczną - faktycznie BMW wymieniało te termostaty - u mnie ze względu na to że z USA to serwis mnie olał. Wymieniłem u mojego mechanika na OE nowej konstrukcji. Stwierdził, że to najdroższy termostat jaki zamawiał, bo kosztował 550,- zł do tego doszło kilka drobiazgów i wyszło mnie ponad 1.000,- zł
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 paź 2019, 13:24
- Posiadane auto: Mini ONE R56((2011), Ford Mondeo Titanium (2016), Audi A4 2019
- Lokalizacja: Katowice
Re: Termostat mini cooper R56 N12 88KW 120KM
Na podstawie książki
"Obecnie wielu producentów samochodów stosuje termostat, który wykonany jest na nieco wyższą temperaturę otwarcia oraz posiada wbudowaną grzałkę o mocy kilkunastu Watów. Przy małych obciążeniach termostat utrzymuje podwyższoną temperaturę silnika ok. 100-110 °C co wpływa korzystnie na zużycie paliwa i zawartość substancji szkodliwych w spalinach, natomiast przy dużych obciążeniach sterownik silnika włącza grzałkę i steruje jej mocą w celu wymuszenia otwarcia zaworu przy temperaturze cieczy chłodzącej ok. 80 - 90 °C. Poprzez regulację prądu grzałki uzyskuje się żądaną temperaturę cieczy zgodnie z programem zapisanym w sterowniku. Zasada działania termostatu pozostaje nadal niezmieniona, jedynie grzałka ma za zadanie "oszukać" termostat dając możliwość jego regulowania.
Może dlatego?
wrzątek ma max 100 stopni... spróbuj podgrzać "mieszek bimetaliczny do wyższej temperatury niż 100
"Obecnie wielu producentów samochodów stosuje termostat, który wykonany jest na nieco wyższą temperaturę otwarcia oraz posiada wbudowaną grzałkę o mocy kilkunastu Watów. Przy małych obciążeniach termostat utrzymuje podwyższoną temperaturę silnika ok. 100-110 °C co wpływa korzystnie na zużycie paliwa i zawartość substancji szkodliwych w spalinach, natomiast przy dużych obciążeniach sterownik silnika włącza grzałkę i steruje jej mocą w celu wymuszenia otwarcia zaworu przy temperaturze cieczy chłodzącej ok. 80 - 90 °C. Poprzez regulację prądu grzałki uzyskuje się żądaną temperaturę cieczy zgodnie z programem zapisanym w sterowniku. Zasada działania termostatu pozostaje nadal niezmieniona, jedynie grzałka ma za zadanie "oszukać" termostat dając możliwość jego regulowania.
Może dlatego?
wrzątek ma max 100 stopni... spróbuj podgrzać "mieszek bimetaliczny do wyższej temperatury niż 100
- Xeper
- Swój Człowiek
- Posty: 124
- Rejestracja: 19 maja 2017, 15:13
- Posiadane auto: Mini Cooper R56 2010
N16 122KM
British Racing Green :) - Lokalizacja: WGM
- Kontakt:
Re: Termostat mini cooper R56 N12 88KW 120KM
No właśnie, tu może być pies pogrzebany.
Układ chłodzenia w R56 pracuje w wyższej temp. niz standardowo, powyżej 100*C
Np. u mnie w N16 z reguły jest to 102-103*C
Układ chłodzenia w R56 pracuje w wyższej temp. niz standardowo, powyżej 100*C
Np. u mnie w N16 z reguły jest to 102-103*C
R56 Cooper Racing British Green 2010
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228
https://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f=75&t=18228