Strona 1 z 1
Strzela w gaźniki
: 14 kwie 2018, 17:45
autor: Remik8801
Witam posiadam Mini z 89, z silnikiem 998 problem polega na tym że po dodaniu gazu czasem strzela w gaźniki, chyba zapłon źle ustawiony ale niestety nie wiem jak prawidłowo go ustawić.
Proszę o pomoc z góry dzieki
Re: Strzela w gaźniki
: 14 kwie 2018, 21:32
autor: flapjck1
Może gaznik, moze zaplon, może paliwa malo?
Re: Strzela w gaźniki
: 14 kwie 2018, 21:48
autor: flapjck1
Moze swiece? Kurde przyczyn moze byc jeszcze wiecej
Re: Strzela w gaźniki
: 15 kwie 2018, 02:05
autor: Remik8801
Gaźnik wymieniłem na nowy orginalny . Cudem udało mi się dostać . Świece i cały zapłon nowy przewody też
Re: Strzela w gaźniki
: 15 kwie 2018, 02:15
autor: flapjck1
A igla w gazniku jaka?
Re: Strzela w gaźniki
: 15 kwie 2018, 10:03
autor: Remik8801
Kupiłem cały gaźnik kompletny od gościa który kiedyś kupił i nie zdarzył założyć wraz z zapasowym nie wiem czy dobrze się tak mówi ale nazywam to mostkiem.
A wracając do historii to kupiłem mój samochodzik z uszkodzoną skrzynia biegów ( automat) nie naprawiałem go bo znalazłem silnik z nawet małym przebiegiem i przełożyłem cały ze skrzynią ale podzespoły mam stare wymieniłem w aparacie zapłonowym wszystkie elementy i kupiłem ten gaźnik jak rozkręcam dopływ paliwa śruba pod gaźnikiem to jest lepiej ale jeszcze nie chodzi jak powinien.
Re: Strzela w gaźniki
: 15 kwie 2018, 19:52
autor: QATO
Hej
Tomek, gdzie się podziała strona Marka? Tam był opis regulacji gaźnika i aparatu.
Po wymianie gaźnika sam to kiedyś robiłem wg. chyba jego instrukcji i ustawione było bardzo dobrze, potwierdzone zresztą niedługo później sprawdzeniem w warsztacie który tylko tym się zajmował.
Edit - strona jest w razie potrzeby dostępna przez archive.org ale wymaga chwili szukania bo było w międzyczasie parę zmian
https://web.archive.org/web/20180128172 ... r/nap1.htm
Re: Strzela w gaźniki
: 15 kwie 2018, 21:09
autor: flapjck1
Markfive nie ma, onet przejal serwer republika i wywalil wsjo w kosmos...
Re: Strzela w gaźniki
: 18 kwie 2018, 12:51
autor: QATO
Może by w takim razie za zgodą Marka ściągnąć do jakiegoś archiwum albo wystawić gdzieś indziej.
Z pięknych czasów klasycznych pamiętam że to dla mnie prawie jak biblia było. Na pewno najwięcej info po polsku.
Re: Strzela w gaźniki
: 18 kwie 2018, 13:06
autor: QATO
Remik8801 pisze: chyba zapłon źle ustawiony ale niestety nie wiem jak prawidłowo go ustawić.
Proszę o pomoc z góry dzieki
Bez zgody Marka na razie wyciągnąłem dla Ciebie to co było na stronie + post Marka z odnośnikiem. Post jest co prawda o 1.3 ale i 1.0 powinno się udać.
http://mini.org.pl/viewtopic.php?f=1&t= ... wy#p117227
Pytanie: Jak w prosty sposób sprawdzić / poprawić ustawienie zapłonu w silniku gaźnikowym
Odpowiedź: Najprostszy niezbyt dokładny ale w miarę skuteczny sposób kontroli ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu
1. Zaznacz sobie np. pisakiem do płyt CD kreskę na podstawie aparatu względem bloku silnika po to, że jak Ci się aparat obróci lub sam go obrócisz będziesz mógł wrócić do pozycji jaka była.
2. Na nie pracującym silniku poluzuj śrubkę ( klucz płaski 11) dociskającą łapkę pod aparatem na tyle by można było z lekkim oporem obracać całym aparatem w lewo i w prawo.
3. Uruchom silnik z zapiętą rurką od podciśnienia do aparatu /gaźnika i obracaj powoli (1 - 3 mm po obwodzie podstawy) ostrożnie aparatem, najpierw w prawo (przyspieszasz zapłon). Jeżeli silnik będzie przyspieszał to znaczy, że kręcisz w dobrą stronę jeżeli będzie zwalniał kręć powoli w drugą stronę w lewo (opóźniasz zapłon).
4. Ustaw aparat w takiej pozycji w której silnik pracuje najszybciej i najrówniej.
5. W tej pozycji zmniejsz wolne obroty (kręcąc w lewo śrubkę przepustnicy), jeżeli zwiększyły się w nowej pozycji aparatu, do poziomu ok 1000 - 1100 obr/min
6. Cofnij w lewo aparat 1,5 mm na obwodzie podstawki i dokręć śrubkę łapki.
7. Teraz możesz zmniejszyć wolne obroty do ok 900 obr /min o ile same się nie zmniejszą po ostatnim ruchu.
Dokładne ustawienie zapłonu i sprawdzenie poprawności działania regulatorów odśrodkowego i podciśnieniowego wymaga większej wiedzy fachowej, praktyki i użycia w tym celu lampy stroboskopowej i zewnętrznego dokładnego obrotomierza.
Sposób opisany powyżej jest wystarczający do szybkiego sprawdzenia kąta wyprzedzenia gdy elementy układu zapłonowego pracują prawidłowo.