Strona 1 z 1

Problem z odpaleniem Rover Mini 1,0 Gaźnik

: 22 cze 2018, 23:08
autor: wydlubanymis
Cześć wszystkim...
Kolejny raz mam problem z moim miniaczem. Otóż wczoraj wróciłem z 2-tygodniowego urlopu i na pewniaka, dzisiaj rano chciałem wskoczyć do auta na małe zakupy i ... klops:( Auto nie odpaliło. Po przekręceniu kluczyka, rozrusznik łapie, ale po sekundzie auto gaśnie. Miesiąc temu wymieniłem przewody zapłonowe + świece. Nadmienię, iż przed urlopem wszystko było ok. Auto stało w garażu, wolne od wilgoci i jakichkolwiek wysokich temperatur. Nie wiem czy kwestia problemu nie kryje się w instalacji paliwowej (gaźnik, może jakość paliwa). Niestety nie jestem znawcą motoryzacyjnym, dlatego mój kolejny krok to wizyta u mechanika. Ale zanim to nastąpi może ktoś z Was miał podobny problem. Poniżej link to filmiku, który nagrałem podczas próby odpalenia auta:

https://www.youtube.com/watch?v=j1hq_Kck2p8

P.S. Może ktoś z Was polecić dobrego mechanika w okolicach Gliwic?

Re: Problem z odpaleniem Rover Mini 1,0 Gaźnik

: 22 cze 2018, 23:33
autor: Chris11
Ja jestem daleki od bycia znawcą, ale zacząłbym od tego, czy paliwo w ogóle dochodzi do gaźnika... Zdjąć wąż paliwa z gaźnika i zobaczyć, czy przy kręceniu rozrusznikiem pluje benzyną.

Re: Problem z odpaleniem Rover Mini 1,0 Gaźnik

: 22 cze 2018, 23:49
autor: wydlubanymis
Chris11 pisze:Ja jestem daleki od bycia znawcą, ale zacząłbym od tego, czy paliwo w ogóle dochodzi do gaźnika... Zdjąć wąż paliwa z gaźnika i zobaczyć, czy przy kręceniu rozrusznikiem pluje benzyną.
Dzięki z info:) Jutro sprawdzę i dam znać:)

Re: Problem z odpaleniem Rover Mini 1,0 Gaźnik

: 23 cze 2018, 08:47
autor: markfive
Obejrzałem film.
Radzę sprawdzić, czy w pozycji kluczyka "zapłon" - to wtedy gdy świecą kontrolki a jeszcze nie włączamy rozrusznika, jest napięcie na zacisku plus cewki (oznaczenie + lub "bat" na cewkach ducellier).
W trakcie pracy rozrusznika cewka zasilana jest chwilowo bezpośrednio z rozrusznika z pominięciem obwodu głównego zaczynającego się w stacyjce poprzez pierwszy zacisk u góry po lewej w skrzynce bezpieczników i dalej przewodem oporowym (ballast rezystor- różowy z białym paskiem) do zacisku cewki.

Ten problem zdarza się rzadko ale wtedy są podobne objawy.