Strona 1 z 1

Kólko kompresora 15%

: 06 lut 2019, 18:18
autor: Aikonus
mam zamiar wymienic kolko kompresora na 15%.
Przeczytałem też taki co:

Re: Kólko kompresora 15%

: 06 lut 2019, 18:24
autor: Aikonus
Koło pasowe wału korbowego OEM waży około 2600 g (2,6 kg) - w porównaniu z kołem pasowym wału korbowego KAVS Motorsport o masie zaledwie 550 g (0,55 kg)!

Dlaczego oferujemy większe koła pasowe w stosunku do standardu?

W miarę zmniejszania rozmiaru koła doładowania, dążąc do uzyskania wyższej wydajności, zwiększasz wymagania w stosunku do wału korbowego; obracając go szybciej niż jego zwykła prędkość robocza. Zwiększając rozmiar koła pasowego wału korbowego, pozwalasz silnikowi pracować w normalnym tempie, redukując masę wirującą w silniku, jednocześnie zapewniając wyższy uzysk, jaki uzyskałeś, wprowadzając mniejsze koło pasowe doładowania do układu napędowego.

Końcowym rezultatem jest większa niezawodność, mniejsze opory silnika, większa moc i moment obrotowy; z wydajniejszym dostarczaniem mocy.

Aby naprawdę zwiększyć moc i wydajność silnika MINI, połącz wszystkie trzy koła pasowe;

i teraz czy opłaca sie tez wyminic koło pasowe wału?
aukcja tu:

https://www.ebay.pl/itm/KAVS-Motorsport ... rk:20:pf:0

Re: Kólko kompresora 15%

: 07 lut 2019, 00:11
autor: fishuennt
Aikonus pisze:Koło pasowe wału korbowego OEM waży około 2600 g (2,6 kg) - w porównaniu z kołem pasowym wału korbowego KAVS Motorsport o masie zaledwie 550 g (0,55 kg)!

Dlaczego oferujemy większe koła pasowe w stosunku do standardu?

W miarę zmniejszania rozmiaru koła doładowania, dążąc do uzyskania wyższej wydajności, zwiększasz wymagania w stosunku do wału korbowego; obracając go szybciej niż jego zwykła prędkość robocza. Zwiększając rozmiar koła pasowego wału korbowego, pozwalasz silnikowi pracować w normalnym tempie, redukując masę wirującą w silniku, jednocześnie zapewniając wyższy uzysk, jaki uzyskałeś, wprowadzając mniejsze koło pasowe doładowania do układu napędowego.

Końcowym rezultatem jest większa niezawodność, mniejsze opory silnika, większa moc i moment obrotowy; z wydajniejszym dostarczaniem mocy.

Aby naprawdę zwiększyć moc i wydajność silnika MINI, połącz wszystkie trzy koła pasowe;

i teraz czy opłaca sie tez wyminic koło pasowe wału?
aukcja tu:

https://www.ebay.pl/itm/KAVS-Motorsport ... rk:20:pf:0
Jeśli chcesz zmienić kółko kompresora na 15% i na tym zakończyć "modyfikacje" to nie ma sensu ruszać koła wału jeśli masz sprawne. Zmień kółko kompresora, olej w kompresorze, sprawdź stan rotorów przy okazji jeśli jeszcze tego nie robiłeś, udaj się na strojenie i ciesz się jazdą.

Re: Kólko kompresora 15%

: 07 lut 2019, 08:13
autor: Micke
Sam nie ruszalbym kola pasowego jezeli nic sie z nim nie dzieje. Kolega mial u siebie sztywne kolo pasowe KAVS przez okolo 50.000km nie mial z nim zadnego problemu. Postanowil jednak zmienic je na produkt ATI (amortyzowany) i ponoc wibracje silnika praktycznie zniknely w porownaniu do sztywnego kola.