Kólko kompresora 15%

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
Aikonus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 320
Rejestracja: 01 mar 2016, 20:04
Posiadane auto: MCS R53 Black Monster
Lokalizacja: Warszawa

Kólko kompresora 15%

Post autor: Aikonus »

mam zamiar wymienic kolko kompresora na 15%.
Przeczytałem też taki co:
Awatar użytkownika
Aikonus
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 320
Rejestracja: 01 mar 2016, 20:04
Posiadane auto: MCS R53 Black Monster
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kólko kompresora 15%

Post autor: Aikonus »

Koło pasowe wału korbowego OEM waży około 2600 g (2,6 kg) - w porównaniu z kołem pasowym wału korbowego KAVS Motorsport o masie zaledwie 550 g (0,55 kg)!

Dlaczego oferujemy większe koła pasowe w stosunku do standardu?

W miarę zmniejszania rozmiaru koła doładowania, dążąc do uzyskania wyższej wydajności, zwiększasz wymagania w stosunku do wału korbowego; obracając go szybciej niż jego zwykła prędkość robocza. Zwiększając rozmiar koła pasowego wału korbowego, pozwalasz silnikowi pracować w normalnym tempie, redukując masę wirującą w silniku, jednocześnie zapewniając wyższy uzysk, jaki uzyskałeś, wprowadzając mniejsze koło pasowe doładowania do układu napędowego.

Końcowym rezultatem jest większa niezawodność, mniejsze opory silnika, większa moc i moment obrotowy; z wydajniejszym dostarczaniem mocy.

Aby naprawdę zwiększyć moc i wydajność silnika MINI, połącz wszystkie trzy koła pasowe;

i teraz czy opłaca sie tez wyminic koło pasowe wału?
aukcja tu:

https://www.ebay.pl/itm/KAVS-Motorsport ... rk:20:pf:0
fishuennt
Nowy
Nowy
Posty: 74
Rejestracja: 13 lut 2016, 16:35
Posiadane auto: Mini Cooper S R53 200+PS
Lokalizacja: Polska Wschodnia

Re: Kólko kompresora 15%

Post autor: fishuennt »

Aikonus pisze:Koło pasowe wału korbowego OEM waży około 2600 g (2,6 kg) - w porównaniu z kołem pasowym wału korbowego KAVS Motorsport o masie zaledwie 550 g (0,55 kg)!

Dlaczego oferujemy większe koła pasowe w stosunku do standardu?

W miarę zmniejszania rozmiaru koła doładowania, dążąc do uzyskania wyższej wydajności, zwiększasz wymagania w stosunku do wału korbowego; obracając go szybciej niż jego zwykła prędkość robocza. Zwiększając rozmiar koła pasowego wału korbowego, pozwalasz silnikowi pracować w normalnym tempie, redukując masę wirującą w silniku, jednocześnie zapewniając wyższy uzysk, jaki uzyskałeś, wprowadzając mniejsze koło pasowe doładowania do układu napędowego.

Końcowym rezultatem jest większa niezawodność, mniejsze opory silnika, większa moc i moment obrotowy; z wydajniejszym dostarczaniem mocy.

Aby naprawdę zwiększyć moc i wydajność silnika MINI, połącz wszystkie trzy koła pasowe;

i teraz czy opłaca sie tez wyminic koło pasowe wału?
aukcja tu:

https://www.ebay.pl/itm/KAVS-Motorsport ... rk:20:pf:0
Jeśli chcesz zmienić kółko kompresora na 15% i na tym zakończyć "modyfikacje" to nie ma sensu ruszać koła wału jeśli masz sprawne. Zmień kółko kompresora, olej w kompresorze, sprawdź stan rotorów przy okazji jeśli jeszcze tego nie robiłeś, udaj się na strojenie i ciesz się jazdą.
Micke
Nowy
Nowy
Posty: 62
Rejestracja: 02 sie 2018, 18:29
Posiadane auto: R53
Lokalizacja: Hki

Re: Kólko kompresora 15%

Post autor: Micke »

Sam nie ruszalbym kola pasowego jezeli nic sie z nim nie dzieje. Kolega mial u siebie sztywne kolo pasowe KAVS przez okolo 50.000km nie mial z nim zadnego problemu. Postanowil jednak zmienic je na produkt ATI (amortyzowany) i ponoc wibracje silnika praktycznie zniknely w porownaniu do sztywnego kola.
ODPOWIEDZ