Mini było 998 jest 1275 (upg.11/22) 91' - MikeCZ
: 30 gru 2020, 20:11
Chciałbym się ze wszystkimi przywitać
Dzisiaj w moim garażu wylądowało Mini Zawsze ciągneły mnie raczej włoskie samochody (zwłaszcza Alfa), ale mój "samochód dla przyjemności" - Alfa 164 2.0 V6 TB - już od jakiegoś czasu frajdy dawało mniej i mniej. Dlatego zapadła decyzja o sprzedażu. I już od jakiegoś czasu interesowało mnie Mini, dlatego zaczołem na jego temat szukać więcej informacji, pooglądałe chyba wszsystkie filmiki na YT i zdecydowałem się. Tylko trzeba było znaleźć odpowidni egzemplarz.
Pochodzę z Czech (koło Ostrawy), ale ponieważ przez ostatni rok mieszkam koło Katowic, szukałem autka raczej w Polsce (Na dodatek Mini są tutaj co nie co tańsze niż na Czechach).
Kryterium był gaźnik (chciałem wypróbować/nauczyć się coś nowego - lubię samemu grzebać w autach) i bez małego szyberdachu. No i dzisiaj przywiozłem auto od Daniela, dla którego auto składał Piotrek Topór (o ile tu jesteś, i czytasz to, będę wdzięczny za kontakt, chętnie bym się dowiedział jedną - dwie rzeczy ). Może niektórzy z was będą kojarzyć autko?
Parametry:
- karoseria (i dokumenty) z gaźnikowego 1.3 Coopra z roku 1991 - kompletnie zrobiona blacharka i polakierowane na czerwony kolor z palety Renaulta. Dach i paski na masce biała kość słoniowa z palety Fiata 500
- silnik 998 z HIF44 (co jest trochę overkill i ponoć był problem z jego rozsądnym wyregulowaniem + KN filtr i podgrzewany dolot, wydech Superflow ST400 (ale ze standardowym kolektorem wydechowym)
- w środku skórzanne Cobra seats
- zawieszenie - amortyzatory Kyaba, z przodu HiLo oraz regulowane wahacze i drążki a tyčky
Kilka zdjęć (z ogłoszenia, dzisiaj była naprawdę kiepska pogoda, mam nadzieję zrobić trochę zdjęć w bliskiej przyszłości, jak pogoda dopisze. Na zdjęciach kolor wchodzi trochę w malinowy, ale to efekt naśfietlenia w garażu). Plany:
- poprawić wiązkę pod maską (jest dorobiona nowa skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami, ale estetycznie szału nie ma, więc będzie trzeba to przerobić )
- sprawdzić ustawienie gaźnika i silnika, bo wydaje mi się, że mógł by jechać trochę lepiej Myślę też trochę na wsadzeniem HIF38, żeby było bardziej adekwatnie pojemności silnika, ale..
- z czasem zdobyć, wyremontować i wsadzić 1.3, żeby było oryginalnie (i wtedy ten HIF44 się przyda )
- okleić deskę rozdzielczą, ta czerwona nie jest w moim guście. Oraz zamienić boczki (do auta dostałęm zestaw czarnych co pasują do siedzeń)
- zamienić tylne lampy za oryginalne (nie jestem fanem tych białych, naszczęście z autem otrzymałem oryginalne)
- jakieś drobiazki na bieżąco - LCB kolektor wydechowy, dodatkowe wskaźnik ciśnienia oleju oraz AFR, HiLo dotyłu, inne felgi, delikatnie pryziemnić tylne szyby,... no zobaczymy
Mam nadzieję do zobaczenia na jakimś zlocie
Dzisiaj w moim garażu wylądowało Mini Zawsze ciągneły mnie raczej włoskie samochody (zwłaszcza Alfa), ale mój "samochód dla przyjemności" - Alfa 164 2.0 V6 TB - już od jakiegoś czasu frajdy dawało mniej i mniej. Dlatego zapadła decyzja o sprzedażu. I już od jakiegoś czasu interesowało mnie Mini, dlatego zaczołem na jego temat szukać więcej informacji, pooglądałe chyba wszsystkie filmiki na YT i zdecydowałem się. Tylko trzeba było znaleźć odpowidni egzemplarz.
Pochodzę z Czech (koło Ostrawy), ale ponieważ przez ostatni rok mieszkam koło Katowic, szukałem autka raczej w Polsce (Na dodatek Mini są tutaj co nie co tańsze niż na Czechach).
Kryterium był gaźnik (chciałem wypróbować/nauczyć się coś nowego - lubię samemu grzebać w autach) i bez małego szyberdachu. No i dzisiaj przywiozłem auto od Daniela, dla którego auto składał Piotrek Topór (o ile tu jesteś, i czytasz to, będę wdzięczny za kontakt, chętnie bym się dowiedział jedną - dwie rzeczy ). Może niektórzy z was będą kojarzyć autko?
Parametry:
- karoseria (i dokumenty) z gaźnikowego 1.3 Coopra z roku 1991 - kompletnie zrobiona blacharka i polakierowane na czerwony kolor z palety Renaulta. Dach i paski na masce biała kość słoniowa z palety Fiata 500
- silnik 998 z HIF44 (co jest trochę overkill i ponoć był problem z jego rozsądnym wyregulowaniem + KN filtr i podgrzewany dolot, wydech Superflow ST400 (ale ze standardowym kolektorem wydechowym)
- w środku skórzanne Cobra seats
- zawieszenie - amortyzatory Kyaba, z przodu HiLo oraz regulowane wahacze i drążki a tyčky
Kilka zdjęć (z ogłoszenia, dzisiaj była naprawdę kiepska pogoda, mam nadzieję zrobić trochę zdjęć w bliskiej przyszłości, jak pogoda dopisze. Na zdjęciach kolor wchodzi trochę w malinowy, ale to efekt naśfietlenia w garażu). Plany:
- poprawić wiązkę pod maską (jest dorobiona nowa skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami, ale estetycznie szału nie ma, więc będzie trzeba to przerobić )
- sprawdzić ustawienie gaźnika i silnika, bo wydaje mi się, że mógł by jechać trochę lepiej Myślę też trochę na wsadzeniem HIF38, żeby było bardziej adekwatnie pojemności silnika, ale..
- z czasem zdobyć, wyremontować i wsadzić 1.3, żeby było oryginalnie (i wtedy ten HIF44 się przyda )
- okleić deskę rozdzielczą, ta czerwona nie jest w moim guście. Oraz zamienić boczki (do auta dostałęm zestaw czarnych co pasują do siedzeń)
- zamienić tylne lampy za oryginalne (nie jestem fanem tych białych, naszczęście z autem otrzymałem oryginalne)
- jakieś drobiazki na bieżąco - LCB kolektor wydechowy, dodatkowe wskaźnik ciśnienia oleju oraz AFR, HiLo dotyłu, inne felgi, delikatnie pryziemnić tylne szyby,... no zobaczymy
Mam nadzieję do zobaczenia na jakimś zlocie