Strona 1 z 3
Wymiana sworzni
: 15 wrz 2007, 20:00
autor: Gibki Staruszek
Witam. Po udanej reanimacji tylnych hamulców przyszedł czas na wymiane swirzni.Kupilem nowe, ale one jakos tak lekko sie ruszają, nie są sztywne. Czy tak ma być ? Czy potrzebne mi będą jakieś klucze calowe ? Czy sworzeń górny jest taki sam jak dolny ? Czy smaruje sie je co jakiś czas ?
dzięki i narrra...
Re: Wymiana sworzni
: 15 wrz 2007, 20:05
autor: flapjck1
musisz je skrecic do tego potrzebny jest klucz
38 albo kombinujesz francuzem czy innym szwedem
luz regulujesz podkladkami z cienkich blaszek ktore powinny byc w zestawie ( moze byc ze bedzie ich za malo, wykorzystaj wtedy stare ) , ma ci w miare ciezko chodzic bez zadnych luzow i blokowan, regulujesz na sucho, potem rozkrecasz wsadzasz smar i skrecasz na stele i zaklepujesz blaszki
smaruje sie 2x w roku lub co 6000 km
w dolnym sworzniu jest extra sprezynka poza tym bez roznic
edit by autor
Re: Wymiana sworzni
: 15 wrz 2007, 20:15
autor: Gibki Staruszek
Podkładek nie bylo...
Klucz sie załatwi...(może jednak kupić cały zestew ? co ?) Reszta wyjdzie w praniu więc jeszcze będę miał pytania ...hehe Dięki za cenne rady !
Re: Wymiana sworzni
: 15 wrz 2007, 20:22
autor: flapjck1
to co ty za sworznie kupiles?????
zrob zdjecia i pokaz
Re: Wymiana sworzni
: 16 wrz 2007, 09:59
autor: rogal
Robi się tak jak Flapjack opisał.
W jednym opakowaniu jest komplet na jedną stronę auta. W nim też 4-5 podkładek , które w zależności od potrzeby mocuje się na górny i dolny sworzeń. Zdarzają się sytuacje że luz jest większy i wtedy dorzuca sie te ze zdemontowanego zestawu.
Re: Wymiana sworzni
: 16 wrz 2007, 16:01
autor: Sadam
a klucz ma rozmiar 38
Re: Wymiana sworzni
: 16 wrz 2007, 16:18
autor: flapjck1
tak tak masz racje
a za to do sworzni metro jest potrzebny 46
Re: Wymiana sworzni
: 16 wrz 2007, 19:34
autor: rogal
a najlepsze narzędzie do tego to klucz do rozrządu
Bardzo poręczny
Re: Wymiana sworzni
: 16 wrz 2007, 21:09
autor: Gibki Staruszek
to co ty za sworznie kupiles?
a no takie u kolegi Rogala.
Re: Wymiana sworzni
: 16 wrz 2007, 21:13
autor: flapjck1
heheheh no to te beda luzne
Re: Wymiana sworzni
: 16 wrz 2007, 21:14
autor: Gibki Staruszek
regulujesz na sucho, potem rozkrecasz wsadzasz smar i skrecasz na stele i zaklepujesz blaszki
Nie bardzo kumam...
Myślałem ,że mam stary wywalić,wsadzić nowy i skęcić dając podkładki...poco smarować jak kupione są ze smarem? co i jak mam regulować ?
Re: Wymiana sworzni
: 16 wrz 2007, 21:17
autor: Gibki Staruszek
heheheh no to te beda luzne
To co ? są złe? da rade coś z tym zrobić czy kiszka-miszka?
Re: Wymiana sworzni
: 16 wrz 2007, 21:45
autor: Sadam
to są sworznie wahacza, a te o których mówiliśmy to sworznie zwrotnicy, zupełnie inny temat
Re: Wymiana sworzni
: 16 wrz 2007, 21:46
autor: Gibki Staruszek
W te rowki ma iść jakiś pierścień czy coś aby smar nie nawiał ? ...chyba nie ,bo go trzeba uzupełniać...
Re: Wymiana sworzni
: 16 wrz 2007, 21:48
autor: Gibki Staruszek
te o których mówiliśmy to sworznie zwrotnicy
UFFFF....