Strona 1 z 5

Silnik A/A+ ??

: 14 paź 2007, 14:48
autor: no1tasman
Jako ze rozebralem w koncu swojego mini i szykuje sie powazna robota przy silniku zaczalem poszukiwac uszczelek - spotkalem sie z dwoma silnikami o pojemnosci 1000 - A i A+ - pytanie czym one sie roznia skoro komplety bloku silnika sa rozne??... a moze jeszcze jakies inne elementy wskazywalyby na typ silnika ...??

Re: Silnik A/A+ ??

: 14 paź 2007, 15:02
autor: rogal
wskazuje na to kilka rzeczy między innymi blok , czy ma mocowanie pod prądnicę czy alternator? Jeśli lewe ramię podtrzymujące alternator jest długie to A seria.
Potem można jeszcze dojść po , rozruszniku, sprzęgle,.. itd

Najlepiej porób dobre fotki, wrzuć je tutaj i napiszemy co jest od czego.

Re: Silnik A/A+ ??

: 14 paź 2007, 16:19
autor: flapjck1
mozna poznac po pokrywie rozrzadu tez i to chyba bedzie najbardziej miarodajne odniesienie

bloki A byly tez z mocowaniami pod alternator tak jak A+ czyli krotka blacha pod alternator, wiec to nie jest wskaznik merytorycznie poprawny :)


a jako ze podejrzec nie mozna jak wyglada bo wywalilo forum wiec proponuje kolejny raz wkleic fotki :)

ale mi sie wydaje ze to bedzie A jeszcze z tego co pamietam :)

Re: Silnik A/A+ ??

: 14 paź 2007, 21:04
autor: no1tasman
silnik mam juz wyjety wiec jutro porobie dokladniejsze fotki i dojdziemy co i jak mam nadzieje...

...to tak na szybko ale moze pomoze w namierzeniu typu ..

[ Dodano: Wto 16 Paź, 2007 ]
UP

Re: Silnik A/A+ ??

: 17 paź 2007, 16:03
autor: flapjck1
seria A :)

Re: Silnik A/A+ ??

: 17 paź 2007, 20:06
autor: monsterk
jak dla mnie to A+ bo jest chyba nowego typu aparat i napinacz rozrządu :roll:

\jeżeli chodzi o uszczelki to ważna sprawa to to czy jest właśnie napinacz rozrządu bo tylko tym różni sie zestaw A od A+ tak więc uszczelki kupuj do A+. W silniku istotną różnice mają tłoki a dokładnie rodzaj sworznia tłokowego, w A jest sworzeń pływający a w A+ sworzeń jest wciskany w korbowód.

Re: Silnik A/A+ ??

: 17 paź 2007, 20:16
autor: rogal
to zlepek.
Blok A-seria a reszta z tego co pozostało. Bo wsześniej chyba widziałem siłownik sprzęgła Verto. A sprzęgło wnioskując po rozrusznika to PRE VERTO. Ja to widzę tak. komuś padł silnik i podmienił blok.

Zrób fotkę od strony sprzęgła, to wszystko bedzie juz jasne

Re: Silnik A/A+ ??

: 17 paź 2007, 20:32
autor: flapjck1
fakt michal ma racje , ja spojrzalem na blok i blok jest na bank A
ale rzeczywiscie pokrywa rozrzadu jest juz A+ i tak jak juz napisal w temacie uszczelek to jest jedyna roznica, czyli wlasnie obudowa rozrzadu

Re: Silnik A/A+ ??

: 18 paź 2007, 08:29
autor: no1tasman
fota od strony sprzegla....w takim razie zaczynam go rozbierac tak czy inaczej - powiedzcie mi tylko jedna rzecz - w sprzedazy sa niejako 3 zestawy uszczelek - zestaw głowicy (do 1000 pewnie tylko 1 rodzaj), zestaw bloku ( w zaleznosci do A i A+), zestaw skrzyni biegów ( czy tu jest roznica?? ) ... okreslcie ktore zestawy trzeba kupic konkretnie bo jak widac sam do tego nie dojde...jaki typ sprzegla widac na zalaczonym foto?? bo lozysko dociskowe wyglada jakby nie pasowalo za bardzo...

Re: Silnik A/A+ ??

: 18 paź 2007, 09:53
autor: rogal
uszczelki skrzyni są jedne i są tak skompletowane że pasują na wszystkie skrzynie, uszczelki bloku kup A+, uszczelki głowicy to to samo.

Sprzęgło masz Pre Verto czyli stary typ, tak więc pewnie i wnętrze silnika to jest seria A.
Co do łożyska oporowego to zobacz. jeśli wygląda jak najzwyklejsze łożysko to jest ok, jeśli jest w takim koszyczku to to jest A+

Re: Silnik A/A+ ??

: 19 paź 2007, 09:21
autor: benedykt
sorry za off-topic, ale , jakich kluczy używałeś do odkręcenia silnika? metrycznych czy calowych? (bo zamierzam w weekend też wyciągnąć silnik, ale mam metryczne klucze i tak sie wacham aby nie zepsuć sobie śrub/nakrętek)

Re: Silnik A/A+ ??

: 19 paź 2007, 09:55
autor: icemac
benedykt pisze:sorry za off-topic, ale , jakich kluczy używałeś do odkręcenia silnika? metrycznych czy calowych? (bo zamierzam w weekend też wyciągnąć silnik, ale mam metryczne klucze i tak sie wacham aby nie zepsuć sobie śrub/nakrętek)


13, 11, 15, 17 dają radę ;)

Re: Silnik A/A+ ??

: 19 paź 2007, 12:08
autor: Sadam
odkręcenie czy rozkręcenie silnika? i w którym miejscu?

Re: Silnik A/A+ ??

: 19 paź 2007, 14:11
autor: benedykt
wyciągnięcie, hehe

Re: Silnik A/A+ ??

: 19 paź 2007, 14:37
autor: Sadam
to powinny starczyć metryczne, generalnie większość się da metrycznymi rozkręcić, ale niektóre są takie pomiędzy i wtedy się lubią obrabiać, ale akurat nie w tym wypadku