Strona 1 z 4

kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 17 lis 2008, 01:16
autor: dawid
hej, mam kilka pytan odnosnie auta '03 Mini Cooper S, no to tak:

-kluczyk - nie dziala zdalnie. nalezy wymienic baterie?programowac? co zrobic? dziala jedynie otwieranie poprzez wsadzenie go w zamek, jak to zrobic, aby dzialalo?

- autoalarm - czy jest jakis standardowy? mam diode kontrolna na srodku deski rozdzielczej pod szyba - czy to alarm, w jaki sposob dziala (nie widze zadnych czujnikow) itp

- tempomat - jak uruchomic? po wcisnieciu guzika "on" dwa razy mruga kontrolka tempomatu na obrotomierzu i nic..

- biksenon soczewkowy - planuje wlozyc go na miejsce starych lamp. czy wymagane sa spryskiwacze? jezeli tak, to duzo roboty jest, aby podciagnac weze z plynem do nich?
czy sama lampe montuje sie na zasadzie plug&play, czy nalezy cos przerabiac? obecnie sa zwykle lampy h7

poki co wiecej pytan nie pamietam, ale na pewno beda kolejne
dziekuje za pomoc, dawid

Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 17 lis 2008, 10:00
autor: ravestation
dawid pisze:- biksenon soczewkowy - planuje wlozyc go na miejsce starych lamp. czy wymagane sa spryskiwacze? jezeli tak, to duzo roboty jest, aby podciagnac weze z plynem do nich?
czy sama lampe montuje sie na zasadzie plug&play, czy nalezy cos przerabiac? obecnie sa z h7


ja mam u siebie wymienione lampy na poliftowe i z tego co pamiętam nie było jakiś większych przeróbek... ja mam ori lampy, wiec spryskiwacze mam...

z tego co się orientuję prawo wymaga spryskiwaczy jeśli masz xenon... Policja potrafi być upierdliwa przy kontroli jeśli nie masz....

Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 17 lis 2008, 10:11
autor: dawid
ravestation pisze:
ja mam u siebie wymienione lampy na poliftowe i z tego co pamiętam nie było jakiś większych przeróbek... ja mam ori lampy, wiec spryskiwacze mam...

z tego co się orientuję prawo wymaga spryskiwaczy jeśli masz xenon... Policja potrafi być upierdliwa przy kontroli jeśli nie masz....


tak, chce wrzucic oryginaly, ale zazwyczaj sa sprzedawane bez spryskow.
jak z podpieciem wezykow z plynem i elektryka? wystarczy wpiac ta standardowa wtyczke, czy cos wiecej?

Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 17 lis 2008, 16:38
autor: maciekk
Czasem trzeba przeprogramowac lub wymienic sterownik BCC. Nie kazdy sterownik umozliwia obsluge xenonow.

Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 17 lis 2008, 16:49
autor: dawid
po czym poznac ten, ktory nie wymaga przerobek?

Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 17 lis 2008, 17:26
autor: Gotti
dawid pisze:
ravestation pisze:
ja mam u siebie wymienione lampy na poliftowe i z tego co pamiętam nie było jakiś większych przeróbek... ja mam ori lampy, wiec spryskiwacze mam...

z tego co się orientuję prawo wymaga spryskiwaczy jeśli masz xenon... Policja potrafi być upierdliwa przy kontroli jeśli nie masz....


tak, chce wrzucic oryginaly, ale zazwyczaj sa sprzedawane bez spryskow.
jak z podpieciem wezykow z plynem i elektryka? wystarczy wpiac ta standardowa wtyczke, czy cos wiecej?


Dodatkowy zbiornik na płyn do sprysków.

Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 17 lis 2008, 20:01
autor: pididi
Co do klucza, spróbuj zaprogramować:
- weź kluczyk, wsiądź do samochodu, zamknij drzwi.
- włóż kluczyk do stacyjki, przekręć na drugą pozycję, wyciągnij (teraz się pośpiesz, masz ponoć jakieś 5 sek, chociaż u mnie trwało to dłużej a i tak zadziałało ;) )
- przytrzymaj przycisk zamykający auto, naciśnij 3 razy przycisk otwierający Miniaka TRZYMAJĄC cały czas ten od zamykania.
- puść oba przyciski, powinny się zaryglować drzwi

Ew. zmień baterię, bo w 2003 jeszcze chyba była normalnie wymienna, po lifcie ładuje się w trakcie jazdy.

Alarm - fabrycznie to był Thatcham Category 2 i Thatcham Category 1 Immobiliser. Nigdy się nie przyglądałem dokładnie, ale jak wsadziłem rękę przez otwartą szybę to się od razu włączył :smile:

Co do xenonów - oprócz zbiorniczka dodatkowego po drugiej stronie jak pisał Gotti, wiązka w zwykłych lampach jest cieńsza i przez to xenony mogą nie świecić idealnie, dużo łatwiej jest zamieniać np -przed na poliftowe lampy etc. Czasem trzeba podjechać do dilera i zaprogramować auto do pracy z xenonami. Poza tym, nie będziesz miał autopoziomowania więc cały pomysł IMO mija się z celem...

Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 17 lis 2008, 20:50
autor: Gotti
pididi pisze:Co do klucza, spróbuj zaprogramować:
- weź kluczyk, wsiądź do samochodu, zamknij drzwi.
- włóż kluczyk do stacyjki, przekręć na drugą pozycję, wyciągnij (teraz się pośpiesz, masz ponoć jakieś 5 sek, chociaż u mnie trwało to dłużej a i tak zadziałało ;) )
- przytrzymaj przycisk zamykający auto, naciśnij 3 razy przycisk otwierający Miniaka TRZYMAJĄC cały czas ten od zamykania.
- puść oba przyciski, powinny się zaryglować drzwi

Ew. zmień baterię, bo w 2003 jeszcze chyba była normalnie wymienna, po lifcie ładuje się w trakcie jazdy.

Alarm - fabrycznie to był Thatcham Category 2 i Thatcham Category 1 Immobiliser. Nigdy się nie przyglądałem dokładnie, ale jak wsadziłem rękę przez otwartą szybę to się od razu włączył :smile:

Co do xenonów - oprócz zbiorniczka dodatkowego po drugiej stronie jak pisał Gotti, wiązka w zwykłych lampach jest cieńsza i przez to xenony mogą nie świecić idealnie, dużo łatwiej jest zamieniać np -przed na poliftowe lampy etc. Czasem trzeba podjechać do dilera i zaprogramować auto do pracy z xenonami. Poza tym, nie będziesz miał autopoziomowania więc cały pomysł IMO mija się z celem...


nie wiem jak to jest do końca z tym samopoziomowaniem. W poprzednim miniaku nie miałem xenonów a tylko lampy ze spryskami i samopoziomowanie było... oprócz tego oczywiście pokrętło do reg. świateł.

Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 17 lis 2008, 21:11
autor: pididi
Jeśli jest samopoziomowanie, to nie może być pokrętła regulacji, no bo jak? Dla mnie to nielogiczne :razz: W Cooperach z Xenonami jest tylko zaślepka, ze zwykłymi żarówami jest ręczna regulacja przez pokrętło. Samopoziomowanie to system czujników położenia, z przodu na lewym wachaczu, z tyłu na prawym, wiązka kabli - kiedyś się dokładnie dowiadywałem, bo miałem mieć auto bez Xenonów, nie słyszałem o nikim kto by kompletował ten system po dodaniu OEMowych świateł, jest z tym masakrycznie dużo roboty. W Anglii założenie systemu u dilera to minimum 7,5h pracy + części więc koszt jest absurdalny...

Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 17 lis 2008, 23:06
autor: tys0nik
nie wiem czy zrozumiałem ale czy to znaczy że nie można do wersji bez xenonów 2003r kupić np na allegro cały zestaw i założyć ??

Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 17 lis 2008, 23:17
autor: pididi
tzn. dać się da, ale nie będzie samopoziomowania i nie wiem jak rozwiązać kwestię spryskiwaczy (w wersjach z xenonami jest po prostu drugi zbiornik)

Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 17 lis 2008, 23:48
autor: tys0nik
do wersji 2003 będą pasować bi-xenony ?? one mają w tej srebrnej oprawce taki kawałek wycięty a u mnie w reflektorach tego nie ma

Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 18 lis 2008, 09:49
autor: maciekk
tys0nik pisze:do wersji 2003 będą pasować bi-xenony ?? one mają w tej srebrnej oprawce taki kawałek wycięty a u mnie w reflektorach tego nie ma



To jest wlasnie miejsce na spryskiwacze, wystepuje zarowno w przed i po liftowych xenonach.

Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 18 lis 2008, 10:18
autor: ravestation
ja u siebie w mcs'ie nie nie mam regulacji świateł, mam samopoziomowanie... i fakt to wycięcie w światełku to spryskiwacz

Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS

: 18 lis 2008, 11:30
autor: dawid
pididi pisze:Co do klucza, spróbuj zaprogramować:
- weź kluczyk, wsiądź do samochodu, zamknij drzwi.
- włóż kluczyk do stacyjki, przekręć na drugą pozycję, wyciągnij (teraz się pośpiesz, masz ponoć jakieś 5 sek, chociaż u mnie trwało to dłużej a i tak zadziałało ;) )
- przytrzymaj przycisk zamykający auto, naciśnij 3 razy przycisk otwierający Miniaka TRZYMAJĄC cały czas ten od zamykania.
- puść oba przyciski, powinny się zaryglować drzwi

Ew. zmień baterię, bo w 2003 jeszcze chyba była normalnie wymienna, po lifcie ładuje się w trakcie jazdy.


niestety, nie daje rady
tzn rozumiem, ze w kroku nr 2, po przekreceniu na druga pozycje - wracam do pierwszej pozycji i wyciagam kluczyk, tak ?
tak czy owak raczej nie pomoglo, wymiana baterii tez nie.

co w tym przypadku? kupic uzywany kluczyk i dorabiac, czy aso czy moze jakis elektryk?

pozdrawiam