Strona 1 z 4

Mini Gti z silnikiem japońca

: 26 lis 2008, 23:20
autor: Mini Gti 1300
mam pytanie czy próbował już ktoś w Polsce robienia przeszczepu do mini bo mam zamiar coś takiego zrobić ale mam dylemat potrzebuje dokładne wymiary mini-ego był bym bardzo wdzięczny a i jeszcze jak by ktoś mógł mi przesłać dokładne zdjęcia zawieszenia jak jest rozwiązane był bym szczęśliwy z chęcią kupię mini-ego za rozsądne pieniądze może być do remontu byle z polskimi papierami ;) proszę o pomoc bo sam daleko nie zajdę a wy macie dużo wiedzy na temat tych samochodów bo bede przerabiał zawias na zawias ze swifta w 100% z góry dziękuje

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

: 26 lis 2008, 23:50
autor: Kuba
taki swap już jeździ, przemyśl jeszcze raz wszystko co napisałeś. Po za tym przeszukaj to forum i po googluj trochę, dużo już na ten temat zostało napisane.

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

: 27 lis 2008, 00:00
autor: Mini Gti 1300
dzięki czytałem wiele jestem członkiem teamu rajdowego mam zaplecze paru mechaników i warsztat do dyspozycji wiem ze są to duże koszty i licze sie z nimi ale chce zbudować taki samochód dla frajdy jazdy nim a nie zeby wygrywac dużo czasu spędziłem na obliczniach ze znajomymi ile takie auto może miec mocy zeby sie dobrze jechalo mam odpowiedz i koncepcje na mocną zmiane zawieszenia bo to rozwiązanie zastosowane w minim nie jest najlepsze

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

: 27 lis 2008, 09:27
autor: humin
Mini Gti 1300 pisze:dużo czasu spędziłem na obliczniach ze znajomymi ile takie auto może miec mocy zeby sie dobrze jechalo mam odpowiedz

ile wyszło z tych obliczeń?

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

: 27 lis 2008, 09:43
autor: Mini Gti 1300
najoptymalniej dla mini-ego to ok 120-130 km przy oponach 185 szerokich ale ja mam zamiar wsadzic belke tylna ze swifta gti z orginalnymi tarczami z tyłu bo to auto z miniego bedzie miało tylko wygląd zewnetrzny w srodku kubły pasy i profejonalna klatka


te obliczenia są robione pod zmienione zawieszenie porównywalnie moj mini docelowo ma byc rozstawiony prawie jak gokart

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

: 27 lis 2008, 10:29
autor: humin
czekamy na relacje z budowy okraszone zdjęciami
no i trzymamy kciuki ponieważ ludzi mających plany budowania takich projektów przewineło się przez to forum dość sporo

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

: 27 lis 2008, 12:40
autor: Wojtello
Ja nie widzę potrzeby przerabiania tylnego zawieszenia jeszcze tym bardziej na belkę. Dajesz twardy gruchy, albo sprężyny, dobre sportowe amory i masz bardzo twardy tył.

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

: 27 lis 2008, 14:57
autor: Kuba
Tak jak napisał Wojtek, jeżeli będziesz chciał zmienić tylnie zawieszenie to prawdopodobnie będziesz musiał wyrzeźbić od podstaw nowa ramę, ew mocno zmodyfikować starą

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

: 27 lis 2008, 17:22
autor: Saint
Sory, ale to ni chu** nie będzie już mini, tylko zmodyfikowany Swift. Nie lepiej, szybciej i prościej będzie zrobić po prostu rame przestrzenną i na to tylko nałożyć powycinaną karoserie (bude, kaste czy jak kto to nazywa) miniakową. Skoro i tak masz i moce przerobowe i obliczeniowe.

Wojtek, twardość to nie wszystko.

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

: 27 lis 2008, 18:29
autor: Mini Gti 1300
twardosc sie liczy bo ja startuje w rajjdach. W momencie kiedy przerobie miniego wg obliczen to dalej smigam na dokumentach miniego i nie mam problemów na przeglądzie z nr nadwozia i dokumentami. A co do tylniej belki to musze zamontowac ze swifta bo ma tarczowe hamulce a licze sie z przeróbkami mam na to duuuuuuuużo czasu ;)

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

: 27 lis 2008, 19:36
autor: Sadam
Mini Gti 1300 pisze:chce zbudować taki samochód dla frajdy jazdy nim a nie zeby wygrywac


tym bardziej podważyłbym montowanie tylnego zawiasu ze Swifta i proponuję się bardzo solidnie przygotować do tematu od strony co z miniakiem można zrobić bez specjalnej gimnastyki... żeby auto zostało autem, a nie przeszczepem z każdej możliwej strony

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

: 27 lis 2008, 21:24
autor: Saint
Mini Gti 1300 pisze: A co do tylniej belki to musze zamontowac ze swifta bo ma tarczowe hamulce


To jeszcze pytanie: na jakich kołach chcesz tego Swifta postawić?

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

: 27 lis 2008, 21:48
autor: flapjck1
sorry stary ale twoje kombinacje sa od dupy strony

jak chcesz robic wydmuszke to najprosciej bedzie pierdyknac wydmuszke z laminatu na jakiejs konstrukcji ramowo/klatkowej i czesc

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

: 27 lis 2008, 22:52
autor: Mini Gti 1300
Ten mini swift bedzie stał na 13, a jeśli chodzi o góre z laminatu to nie do końca bo tu też jest ważne bezpieczeństwo a nie tylko sama waga a po za tym 120-130 koni jest wliczone pod 600 kg na oponie szerokiej 175-185

Re: Mini Gti z silnikiem japońca

: 27 lis 2008, 23:20
autor: Saint
Mini Gti 1300 pisze: a jeśli chodzi o góre z laminatu to nie do końca bo tu też jest ważne bezpieczeństwo


To w jakimś celu chyba ma być zamontowana ta klatka. helloł