Strona 1 z 4

Regulacja obrotow silnika

: 22 kwie 2009, 22:20
autor: adamantan66
Witam, mam troszke duze obroty przy cieplym silniku ponad 1000 ale stabilne... jak moge skrecic troche zeby bylo prawidlowo? w ktorym miejscu sie to reguluje?

Re: Regulacja obrotow silnika

: 22 kwie 2009, 22:31
autor: Saint
zależy jaki gaźnik, przy SU HS4 jest wkręt regulacji wolnych obrotów tuż nad cięgnem gazu, nad osią przepustnicy. Przy gaźniku HIFF podobnie, nad ośką, w prawej części gaźnika. Wkrętami tymi ustala się po prostu stopień otwarcia przepustnicy.

Re: Regulacja obrotow silnika

: 23 kwie 2009, 22:42
autor: gadzio
...o tutaj :idea: :wink:

Re: Regulacja obrotow silnika

: 11 wrz 2012, 08:06
autor: Chris11
Odświeżam temat, ponieważ próbuję obecnie wyregulować gaźnik i mam (wydaje mi się) dosyć nietypowy problem.

Po odpaleniu zimnego silnika obroty są na poziomie 700-800, ale po rozgrzaniu dochodzą do prawie (lub nawet do) 1000. Próbowałem więc zmniejszyć śrubą od obrotów, ale okazało się, że jest już wykręcona maksymalnie... Jak w takiej sytuacji obniżyć obroty??

Re: Regulacja obrotow silnika

: 11 wrz 2012, 09:08
autor: markfive
Chris11 pisze:Próbowałem więc zmniejszyć śrubą od obrotów, ale okazało się, że jest już wykręcona maksymalnie... Jak w takiej sytuacji obniżyć obroty??

Śruba reguluje otwarcie przepustnicy czyli upraszczając ilość powietrza. Jeżeli śruba jest wykręcona przepustnica powinna byc całkowicie zamknięta.
1. Nizej jest jeszcze jedna śrubka która opiera się o krzywkę. Służy ona do regulacji obrotów na "ssaniu". Jeżeli jest za mocno wkręcona nie pozwala przepustnicy zamknąć się całkowicie i zmniejszenie obrotów jest niemożliwe
2. Jeżeli jest luz na osi przepustnicy może dostawać sie tamtędy "fałszywe powietrze" co również zwieksza obroty ale raczej nieregularnie.
3. Jeżeli nieszczelny jest przewód odmy połączony do gaźnika również może dostawać się ta drogą "fałszywe powietrze" i efekt jest podobny dodatkowo silnik pracuje nieregularnie i trudno wyregulować równą pracę na wolnych obrotach
4. Jeżeli nieszczelna jest rurka od podciśnienia do aparatu zapłonowego lub gumowy kątowy łącznik przy gaźniku "lewe powietrze" też bedzie się dostawać do kolektora i powodować zwiększenie wolnych obrotów.
Masz więc kilka możliwych powodów - sprawdź to :smile:

Re: Regulacja obrotow silnika

: 11 wrz 2012, 09:31
autor: Sadam
światła miałeś zapalone czy zgaszone?

Re: Regulacja obrotow silnika

: 11 wrz 2012, 09:33
autor: Chris11
Luzu na osi nie ma, nieszczelności na rurkach też nie stwierdzam tym bardziej, że nie mam żadnych problemów z pracą silnika.

Re: Regulacja obrotow silnika

: 11 wrz 2012, 09:33
autor: Chris11
No właśnie - zapalone.

Re: Regulacja obrotow silnika

: 11 wrz 2012, 09:57
autor: Sadam
jak tak to trzeba szukać

Re: Regulacja obrotow silnika

: 11 wrz 2012, 19:16
autor: se7ven
Sprawdź iglicę i dyszę - jak jest wyrobiona może to dawać takie symptomy. A jeszcze prościej pokręć regulacją składu mieszanki jaki będzie efekt (ta nakrętka od spodu gaźnika)

Re: Regulacja obrotow silnika

: 11 wrz 2012, 21:23
autor: markfive
Chris11 pisze:Luzu na osi nie ma, nieszczelności na rurkach też nie stwierdzam tym bardziej, że nie mam żadnych problemów z pracą silnika.

A sprawdziłeś pkt 1 i to o czym w nim napisałem. Czy przepustnica zamyka się całkowicie.
Włączenie świateł czy innych odbiorników o większej mocy powoduje spadek obrotów.
Co do iglicy i gniazda to jakkolwiek były by one "wyrobione", całkowite zamknięcie przepustnicy powoduje zatrzymanie silnika i od tego należy zacząć, szukajac przyczyn niemożliwości zmniejszenia obrotów pomimo całkowicie wykręconej śruby zderzaka przepustnicy.
Wyjątkiem od tej reguły mogą być jedynie przepustnice z wywierconym otwartym otworem lub zaworkiem płytkowym.

Re: Regulacja obrotow silnika

: 11 wrz 2012, 23:29
autor: markfive
Ponieważ nie ma możliwosci edytowania postów chcę dodać, że obroty rozgrzanego silnika o jakich piszesz tzn 900 - 1000 są jak najbardziej prawidłowe dla silnika serii A+ w mini. Jeżeli silnik pracuje równo ( obroty nie falują ) i po odjęciu gazu są zawsze takie same a nie raz 1200 a raz 800 to wszystko jest w porządku.
Nie zmienia to jednak faktu, że obroty powinny poddawać się regulacji służącą do tego celu śrubą zderzaka osi przepustnicy.

Re: Regulacja obrotow silnika

: 18 sty 2013, 01:21
autor: Lukas
Jeżeli silnik pracuje równo ( obroty nie falują ) i po odjęciu gazu są zawsze takie same a nie raz 1200 a raz 800 to wszystko jest w porządku
a jeśli po odjęciu gazu są raz 1200 a raz 800 i przy mocniejszym dodawaniu gazu silnik się dławi? Co sprawdzać i regulować?

Spotkałem się z opinią, żeby zaślepić otwór odmy na gaźniku. Jak to jest?

Re: Regulacja obrotow silnika

: 18 sty 2013, 17:38
autor: flapjck1
gaznik ma wyrobione czopy w korpusie gdzie obraca sie oska przepustnicy


a na dlawienie: olej do gaznika wlany?

Re: Regulacja obrotow silnika

: 18 sty 2013, 18:57
autor: Lukas
Przydało by się więc kupić zestaw naprawczy do gaźnika i zrobić mu przegląd z czyszczeniem, nie? Dobrze się składa, będzie zdjęty do wymiany kolektora. Sam gaźnik chyba nie jest strasznie skomplikowany żeby sobie nie poradzić z takim przeglądem samemu?

Olej wlany, tak.