Strona 1 z 2
Hamulce
: 29 maja 2009, 15:37
autor: MartinNNN
Witam
Proszę o informację jak wymienić tarcze hamulcowe ???
od czego zacząć ??? co odkręcić ???
pozdrawiam
Re: Hamulce
: 29 maja 2009, 15:56
autor: Sadam
1) cztery nakrętki od koła
2) wyjąć zawleczkę z nakrętki głównej piasty
3) odkręcić piastę - albo dobry klucz pneumatyczny, albo dobra przedłużka i druga osoba do wciśnięcia hamulca, plus ewentualnie postawić auto na ziemi z przykręconą stalówką, żeby dodatkowo przy wciskaniu hamulca koło również stawiało opór - generalnie zależy jak mocno piasta jest przykręcona, ale może być walka - klucz ma rozmiar 34mm
4) po odkręceniu piasty można popuścić jeszcze 4 śruby trzymające tarczę przy piaście =, póki wszystko jest na aucie bo tak łatwiej
5)odkręcić dwie śruby przykręcające zaciski do zwrotnicy
6) zdjęć zacisk
7)zdjąć tarczę
odkręcić tarczę od piasty
9)przykręcić nową piastę i składać w odwrotnej kolejności do procedury rozkładania
uwagi:
przy zmianie tarcz koniecznie zmiana klocków, sprawdzić stan tłoczków, przydatny jest przyrząd do cofania tłoczków, ale da się obejść bez niego...
chyba wszystko
Re: Hamulce
: 29 maja 2009, 16:16
autor: MartinNNN
dzięki super !!!
Re: Hamulce
: 31 maja 2009, 10:51
autor: monsterk
Sadam
zapomniałeś o jednym ważnym punktcie między 8 i 9 , a mianowićie piastę należy dokładnie wyczyścić na powierzchni jej styku z tarczą
Re: Hamulce
: 31 maja 2009, 12:57
autor: Sadam
prawda
nawet mi to mignęło przez myśl ale w końcu nie dopisałem
Re: Hamulce
: 31 maja 2009, 15:21
autor: _michal_
to ja mam pytanie pośrednie w temacie zacisków i bębnów: czy malowanie proszkowe zacisków i bebnów ma sens? To znaczy na pewno chce pomalować i proszkowo wydaje mi sie ze bedzie trwałe...twarda powłoka, wypalona w piecu - w sam raz na "hamulcowe" warunki
Re: Hamulce
: 31 maja 2009, 18:12
autor: _michal_
osobiście nie planuję wycieków płynu hamulcowego
z temperaturą masz racje - w koncu tarcze do czerwonosci czasem sie grzeją
a to na pewno wyzsza temp. niz wypalanie farby proszkowej...
po prostu zdecyduje sie na dedykowaną farbe do hamulców...
chociaz pamietam ze kilka lat temu malowałem będbny w cinquecento hammeraitem i trzymało się OK...
Re: Hamulce
: 02 cze 2009, 12:02
autor: icemac
ja pomalowałem zaciski oraz bębny hammeritem i do dziś trzymają
Re: Hamulce
: 02 cze 2009, 12:37
autor: minimaniak
icemac pisze:ja pomalowałem zaciski oraz bębny hammeritem i do dziś trzymają
jak w haśle hammerit na metal ...
Re: Hamulce
: 30 lip 2013, 09:28
autor: Arti
Przymierzam się do zmiany tarcz.
Mam pytanie o siłę dokręcenia nakrętki piasty. W "manualu" znalazłem coś takiego:
Front hub to drive shaft - nut . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260 Nm
Czy to ta nakrętka?
To samo tyczy się tarcz:
Brake disc to drive flange bolts . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Nm
Oraz zacisku:
Brake caliper to swivel hub bolts . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Nm
Nie jestem poliglotą
i dlatego wolałbym się upewnić czy te wartości są właściwe. Co jak co ale nie chciałbym aby coś w hamulcu mi się "odkręciło"
Re: Hamulce
: 30 lip 2013, 13:54
autor: Mimichooo
3) odkręcić piastę - albo dobry klucz pneumatyczny, albo dobra przedłużka i druga osoba do wciśnięcia hamulca, plus ewentualnie postawić auto na ziemi z przykręconą stalówką, żeby dodatkowo przy wciskaniu hamulca koło również stawiało opór - generalnie zależy jak mocno piasta jest przykręcona, ale może być walka - klucz ma rozmiar 34mm
chyba wszystko[/quote]
Hej W Miniaku nigdy tego nie robiłem bo mój staruszek ma z przodu bębny a tego nowego mam od niedawna ale jak robiłem to w innych autach to z jednej strony auta śruba piasty miała gwint prawy a z drugiej strony gwint lewy i kreciło sie w druga stonę.
W Miniaku nie ma tak przypadkiem ? Bo jak "walczyć" nie w tą stronę z taka dużą nakrętką to współczuje ...
Re: Hamulce
: 30 lip 2013, 14:05
autor: Arti
Też się nad tym zastanawiałem. O ile dobrze kojarzę to chyba z moich nakrętek widać troszkę gwintu więc zanim zacznę się siłować spróbuje "wymacać" właściwy kierunek.
Ale inne doświadczenia mile widziane
Ze względów bezpieczeństwa bardziej mi zależy na opinii czy wyżej przedstawione momenty są właściwe dla odpowiednich podzespołów.
Re: Hamulce
: 30 lip 2013, 14:20
autor: Mimichooo
[quote="Arti"]Też się nad tym zastanawiałem. O ile dobrze kojarzę to chyba z moich nakrętek widać troszkę gwintu więc zanim zacznę się siłować spróbuje "wymacać" właściwy kierunek.
Ale inne doświadczenia mile widziane
Ze względów bezpieczeństwa bardziej mi zależy na opinii czy wyżej przedstawione momenty są właściwe dla odpowiednich podzespołów.[/quote
Prawę koło będzie normalnie, To lewe może miec odwrotny gwint zgodnie z założeniem że nakrętka odkręca sie odwrotnie do obrotów koła podczas jazdy do przodu.
Re: Hamulce
: 30 lip 2013, 14:25
autor: Gibki Staruszek
nie patrz na te siły (klucze dynamomertyczne potrafią przekłamywać nawet 40%) . Poprostu podokręcaj mocno te śruby a tę od piasty wręcz do...jeb na maxa rurą .
Re: Hamulce
: 30 lip 2013, 16:07
autor: flapjck1
eh,
panowie, piaste trzeba dojebac tymi 260 Nm, jak się nie pokrywają otwory na zawleczke to dociagnac jeszcze trochę - bron boze luzować
i klucz dynamometryczny jest OK, nawet te za 150 pln o ile nik ich nie rozkalibrował wbijaniem gwoździ
gwint jest normalny w obu piastach, nie ma lewy prawy ( za to z tylu i owszem jeden lewy drugi prawy )
sprawdzać zawsze podkladke sprezysta ( ta stozkowa ) pod nakretka, nie może być wygnieciona, wyoblona, itepe