Strona 1 z 2

Hamulce

: 29 maja 2009, 15:37
autor: MartinNNN
Witam
Proszę o informację jak wymienić tarcze hamulcowe ???
od czego zacząć ??? co odkręcić ???

pozdrawiam

Re: Hamulce

: 29 maja 2009, 15:56
autor: Sadam
1) cztery nakrętki od koła
2) wyjąć zawleczkę z nakrętki głównej piasty
3) odkręcić piastę - albo dobry klucz pneumatyczny, albo dobra przedłużka i druga osoba do wciśnięcia hamulca, plus ewentualnie postawić auto na ziemi z przykręconą stalówką, żeby dodatkowo przy wciskaniu hamulca koło również stawiało opór - generalnie zależy jak mocno piasta jest przykręcona, ale może być walka - klucz ma rozmiar 34mm
4) po odkręceniu piasty można popuścić jeszcze 4 śruby trzymające tarczę przy piaście =, póki wszystko jest na aucie bo tak łatwiej
5)odkręcić dwie śruby przykręcające zaciski do zwrotnicy
6) zdjęć zacisk
7)zdjąć tarczę
8)odkręcić tarczę od piasty
9)przykręcić nową piastę i składać w odwrotnej kolejności do procedury rozkładania

uwagi:
przy zmianie tarcz koniecznie zmiana klocków, sprawdzić stan tłoczków, przydatny jest przyrząd do cofania tłoczków, ale da się obejść bez niego...

chyba wszystko

Re: Hamulce

: 29 maja 2009, 16:16
autor: MartinNNN
dzięki super !!!

Re: Hamulce

: 31 maja 2009, 10:51
autor: monsterk
Sadam
zapomniałeś o jednym ważnym punktcie między 8 i 9 , a mianowićie piastę należy dokładnie wyczyścić na powierzchni jej styku z tarczą

Re: Hamulce

: 31 maja 2009, 12:57
autor: Sadam
prawda :mrgreen: nawet mi to mignęło przez myśl ale w końcu nie dopisałem

Re: Hamulce

: 31 maja 2009, 15:21
autor: _michal_
to ja mam pytanie pośrednie w temacie zacisków i bębnów: czy malowanie proszkowe zacisków i bebnów ma sens? To znaczy na pewno chce pomalować i proszkowo wydaje mi sie ze bedzie trwałe...twarda powłoka, wypalona w piecu - w sam raz na "hamulcowe" warunki :roll:

Re: Hamulce

: 31 maja 2009, 18:12
autor: _michal_
osobiście nie planuję wycieków płynu hamulcowego :mrgreen: z temperaturą masz racje - w koncu tarcze do czerwonosci czasem sie grzeją :mrgreen: a to na pewno wyzsza temp. niz wypalanie farby proszkowej...
po prostu zdecyduje sie na dedykowaną farbe do hamulców...

chociaz pamietam ze kilka lat temu malowałem będbny w cinquecento hammeraitem i trzymało się OK... :roll:

Re: Hamulce

: 02 cze 2009, 12:02
autor: icemac
ja pomalowałem zaciski oraz bębny hammeritem i do dziś trzymają ;)

Re: Hamulce

: 02 cze 2009, 12:37
autor: minimaniak
icemac pisze:ja pomalowałem zaciski oraz bębny hammeritem i do dziś trzymają ;)


jak w haśle hammerit na metal ... :wink:

Re: Hamulce

: 30 lip 2013, 09:28
autor: Arti
Przymierzam się do zmiany tarcz.
Mam pytanie o siłę dokręcenia nakrętki piasty. W "manualu" znalazłem coś takiego:

Front hub to drive shaft - nut . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260 Nm
Czy to ta nakrętka?

To samo tyczy się tarcz:
Brake disc to drive flange bolts . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Nm

Oraz zacisku:
Brake caliper to swivel hub bolts . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Nm

Nie jestem poliglotą facepalm i dlatego wolałbym się upewnić czy te wartości są właściwe. Co jak co ale nie chciałbym aby coś w hamulcu mi się "odkręciło" :wink:

Re: Hamulce

: 30 lip 2013, 13:54
autor: Mimichooo
3) odkręcić piastę - albo dobry klucz pneumatyczny, albo dobra przedłużka i druga osoba do wciśnięcia hamulca, plus ewentualnie postawić auto na ziemi z przykręconą stalówką, żeby dodatkowo przy wciskaniu hamulca koło również stawiało opór - generalnie zależy jak mocno piasta jest przykręcona, ale może być walka - klucz ma rozmiar 34mm
chyba wszystko[/quote]

Hej W Miniaku nigdy tego nie robiłem bo mój staruszek ma z przodu bębny a tego nowego mam od niedawna ale jak robiłem to w innych autach to z jednej strony auta śruba piasty miała gwint prawy a z drugiej strony gwint lewy i kreciło sie w druga stonę.
W Miniaku nie ma tak przypadkiem ? Bo jak "walczyć" nie w tą stronę z taka dużą nakrętką to współczuje ...

Re: Hamulce

: 30 lip 2013, 14:05
autor: Arti
Też się nad tym zastanawiałem. O ile dobrze kojarzę to chyba z moich nakrętek widać troszkę gwintu więc zanim zacznę się siłować spróbuje "wymacać" właściwy kierunek.
Ale inne doświadczenia mile widziane :)

Ze względów bezpieczeństwa bardziej mi zależy na opinii czy wyżej przedstawione momenty są właściwe dla odpowiednich podzespołów.

Re: Hamulce

: 30 lip 2013, 14:20
autor: Mimichooo
[quote="Arti"]Też się nad tym zastanawiałem. O ile dobrze kojarzę to chyba z moich nakrętek widać troszkę gwintu więc zanim zacznę się siłować spróbuje "wymacać" właściwy kierunek.
Ale inne doświadczenia mile widziane :)

Ze względów bezpieczeństwa bardziej mi zależy na opinii czy wyżej przedstawione momenty są właściwe dla odpowiednich podzespołów.[/quote

Prawę koło będzie normalnie, To lewe może miec odwrotny gwint zgodnie z założeniem że nakrętka odkręca sie odwrotnie do obrotów koła podczas jazdy do przodu.

Re: Hamulce

: 30 lip 2013, 14:25
autor: Gibki Staruszek
nie patrz na te siły (klucze dynamomertyczne potrafią przekłamywać nawet 40%) . Poprostu podokręcaj mocno te śruby a tę od piasty wręcz do...jeb na maxa rurą .

Re: Hamulce

: 30 lip 2013, 16:07
autor: flapjck1
eh,

panowie, piaste trzeba dojebac tymi 260 Nm, jak się nie pokrywają otwory na zawleczke to dociagnac jeszcze trochę - bron boze luzować
i klucz dynamometryczny jest OK, nawet te za 150 pln o ile nik ich nie rozkalibrował wbijaniem gwoździ :P
gwint jest normalny w obu piastach, nie ma lewy prawy ( za to z tylu i owszem jeden lewy drugi prawy )

sprawdzać zawsze podkladke sprezysta ( ta stozkowa ) pod nakretka, nie może być wygnieciona, wyoblona, itepe