Hamulce
Moderator: flapjck1
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Hamulce
1) cztery nakrętki od koła
2) wyjąć zawleczkę z nakrętki głównej piasty
3) odkręcić piastę - albo dobry klucz pneumatyczny, albo dobra przedłużka i druga osoba do wciśnięcia hamulca, plus ewentualnie postawić auto na ziemi z przykręconą stalówką, żeby dodatkowo przy wciskaniu hamulca koło również stawiało opór - generalnie zależy jak mocno piasta jest przykręcona, ale może być walka - klucz ma rozmiar 34mm
4) po odkręceniu piasty można popuścić jeszcze 4 śruby trzymające tarczę przy piaście =, póki wszystko jest na aucie bo tak łatwiej
5)odkręcić dwie śruby przykręcające zaciski do zwrotnicy
6) zdjęć zacisk
7)zdjąć tarczę
odkręcić tarczę od piasty
9)przykręcić nową piastę i składać w odwrotnej kolejności do procedury rozkładania
uwagi:
przy zmianie tarcz koniecznie zmiana klocków, sprawdzić stan tłoczków, przydatny jest przyrząd do cofania tłoczków, ale da się obejść bez niego...
chyba wszystko
2) wyjąć zawleczkę z nakrętki głównej piasty
3) odkręcić piastę - albo dobry klucz pneumatyczny, albo dobra przedłużka i druga osoba do wciśnięcia hamulca, plus ewentualnie postawić auto na ziemi z przykręconą stalówką, żeby dodatkowo przy wciskaniu hamulca koło również stawiało opór - generalnie zależy jak mocno piasta jest przykręcona, ale może być walka - klucz ma rozmiar 34mm
4) po odkręceniu piasty można popuścić jeszcze 4 śruby trzymające tarczę przy piaście =, póki wszystko jest na aucie bo tak łatwiej
5)odkręcić dwie śruby przykręcające zaciski do zwrotnicy
6) zdjęć zacisk
7)zdjąć tarczę
odkręcić tarczę od piasty
9)przykręcić nową piastę i składać w odwrotnej kolejności do procedury rozkładania
uwagi:
przy zmianie tarcz koniecznie zmiana klocków, sprawdzić stan tłoczków, przydatny jest przyrząd do cofania tłoczków, ale da się obejść bez niego...
chyba wszystko
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- MartinNNN
- Nowy
- Posty: 60
- Rejestracja: 28 sie 2005, 19:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Re: Hamulce
dzięki super !!!
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Hamulce
Sadam
zapomniałeś o jednym ważnym punktcie między 8 i 9 , a mianowićie piastę należy dokładnie wyczyścić na powierzchni jej styku z tarczą
zapomniałeś o jednym ważnym punktcie między 8 i 9 , a mianowićie piastę należy dokładnie wyczyścić na powierzchni jej styku z tarczą
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Hamulce
prawda nawet mi to mignęło przez myśl ale w końcu nie dopisałem
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Swój Człowiek
- Posty: 450
- Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Scotland, UK
Re: Hamulce
to ja mam pytanie pośrednie w temacie zacisków i bębnów: czy malowanie proszkowe zacisków i bebnów ma sens? To znaczy na pewno chce pomalować i proszkowo wydaje mi sie ze bedzie trwałe...twarda powłoka, wypalona w piecu - w sam raz na "hamulcowe" warunki
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
-
- Swój Człowiek
- Posty: 450
- Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Scotland, UK
Re: Hamulce
osobiście nie planuję wycieków płynu hamulcowego z temperaturą masz racje - w koncu tarcze do czerwonosci czasem sie grzeją a to na pewno wyzsza temp. niz wypalanie farby proszkowej...
po prostu zdecyduje sie na dedykowaną farbe do hamulców...
chociaz pamietam ze kilka lat temu malowałem będbny w cinquecento hammeraitem i trzymało się OK...
po prostu zdecyduje sie na dedykowaną farbe do hamulców...
chociaz pamietam ze kilka lat temu malowałem będbny w cinquecento hammeraitem i trzymało się OK...
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Hamulce
ja pomalowałem zaciski oraz bębny hammeritem i do dziś trzymają
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
- minimaniak
- Klubowicz
- Posty: 1828
- Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
- Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Hamulce
icemac pisze:ja pomalowałem zaciski oraz bębny hammeritem i do dziś trzymają
jak w haśle hammerit na metal ...
Pozdrawiam Adam
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Hamulce
Przymierzam się do zmiany tarcz.
Mam pytanie o siłę dokręcenia nakrętki piasty. W "manualu" znalazłem coś takiego:
Front hub to drive shaft - nut . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260 Nm
Czy to ta nakrętka?
To samo tyczy się tarcz:
Brake disc to drive flange bolts . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Nm
Oraz zacisku:
Brake caliper to swivel hub bolts . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Nm
Nie jestem poliglotą i dlatego wolałbym się upewnić czy te wartości są właściwe. Co jak co ale nie chciałbym aby coś w hamulcu mi się "odkręciło"
Mam pytanie o siłę dokręcenia nakrętki piasty. W "manualu" znalazłem coś takiego:
Front hub to drive shaft - nut . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260 Nm
Czy to ta nakrętka?
To samo tyczy się tarcz:
Brake disc to drive flange bolts . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Nm
Oraz zacisku:
Brake caliper to swivel hub bolts . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Nm
Nie jestem poliglotą i dlatego wolałbym się upewnić czy te wartości są właściwe. Co jak co ale nie chciałbym aby coś w hamulcu mi się "odkręciło"
Pozdrawiam,
Arti
Arti
Re: Hamulce
3) odkręcić piastę - albo dobry klucz pneumatyczny, albo dobra przedłużka i druga osoba do wciśnięcia hamulca, plus ewentualnie postawić auto na ziemi z przykręconą stalówką, żeby dodatkowo przy wciskaniu hamulca koło również stawiało opór - generalnie zależy jak mocno piasta jest przykręcona, ale może być walka - klucz ma rozmiar 34mm
chyba wszystko[/quote]
Hej W Miniaku nigdy tego nie robiłem bo mój staruszek ma z przodu bębny a tego nowego mam od niedawna ale jak robiłem to w innych autach to z jednej strony auta śruba piasty miała gwint prawy a z drugiej strony gwint lewy i kreciło sie w druga stonę.
W Miniaku nie ma tak przypadkiem ? Bo jak "walczyć" nie w tą stronę z taka dużą nakrętką to współczuje ...
chyba wszystko[/quote]
Hej W Miniaku nigdy tego nie robiłem bo mój staruszek ma z przodu bębny a tego nowego mam od niedawna ale jak robiłem to w innych autach to z jednej strony auta śruba piasty miała gwint prawy a z drugiej strony gwint lewy i kreciło sie w druga stonę.
W Miniaku nie ma tak przypadkiem ? Bo jak "walczyć" nie w tą stronę z taka dużą nakrętką to współczuje ...
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Hamulce
Też się nad tym zastanawiałem. O ile dobrze kojarzę to chyba z moich nakrętek widać troszkę gwintu więc zanim zacznę się siłować spróbuje "wymacać" właściwy kierunek.
Ale inne doświadczenia mile widziane
Ze względów bezpieczeństwa bardziej mi zależy na opinii czy wyżej przedstawione momenty są właściwe dla odpowiednich podzespołów.
Ale inne doświadczenia mile widziane
Ze względów bezpieczeństwa bardziej mi zależy na opinii czy wyżej przedstawione momenty są właściwe dla odpowiednich podzespołów.
Pozdrawiam,
Arti
Arti
Re: Hamulce
[quote="Arti"]Też się nad tym zastanawiałem. O ile dobrze kojarzę to chyba z moich nakrętek widać troszkę gwintu więc zanim zacznę się siłować spróbuje "wymacać" właściwy kierunek.
Ale inne doświadczenia mile widziane
Ze względów bezpieczeństwa bardziej mi zależy na opinii czy wyżej przedstawione momenty są właściwe dla odpowiednich podzespołów.[/quote
Prawę koło będzie normalnie, To lewe może miec odwrotny gwint zgodnie z założeniem że nakrętka odkręca sie odwrotnie do obrotów koła podczas jazdy do przodu.
Ale inne doświadczenia mile widziane
Ze względów bezpieczeństwa bardziej mi zależy na opinii czy wyżej przedstawione momenty są właściwe dla odpowiednich podzespołów.[/quote
Prawę koło będzie normalnie, To lewe może miec odwrotny gwint zgodnie z założeniem że nakrętka odkręca sie odwrotnie do obrotów koła podczas jazdy do przodu.
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Hamulce
nie patrz na te siły (klucze dynamomertyczne potrafią przekłamywać nawet 40%) . Poprostu podokręcaj mocno te śruby a tę od piasty wręcz do...jeb na maxa rurą .
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Hamulce
eh,
panowie, piaste trzeba dojebac tymi 260 Nm, jak się nie pokrywają otwory na zawleczke to dociagnac jeszcze trochę - bron boze luzować
i klucz dynamometryczny jest OK, nawet te za 150 pln o ile nik ich nie rozkalibrował wbijaniem gwoździ
gwint jest normalny w obu piastach, nie ma lewy prawy ( za to z tylu i owszem jeden lewy drugi prawy )
sprawdzać zawsze podkladke sprezysta ( ta stozkowa ) pod nakretka, nie może być wygnieciona, wyoblona, itepe
panowie, piaste trzeba dojebac tymi 260 Nm, jak się nie pokrywają otwory na zawleczke to dociagnac jeszcze trochę - bron boze luzować
i klucz dynamometryczny jest OK, nawet te za 150 pln o ile nik ich nie rozkalibrował wbijaniem gwoździ
gwint jest normalny w obu piastach, nie ma lewy prawy ( za to z tylu i owszem jeden lewy drugi prawy )
sprawdzać zawsze podkladke sprezysta ( ta stozkowa ) pod nakretka, nie może być wygnieciona, wyoblona, itepe
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow