Hamulce

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
MartinNNN
Nowy
Nowy
Posty: 60
Rejestracja: 28 sie 2005, 19:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Hamulce

Post autor: MartinNNN »

Witam
Proszę o informację jak wymienić tarcze hamulcowe ???
od czego zacząć ??? co odkręcić ???

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Hamulce

Post autor: Sadam »

1) cztery nakrętki od koła
2) wyjąć zawleczkę z nakrętki głównej piasty
3) odkręcić piastę - albo dobry klucz pneumatyczny, albo dobra przedłużka i druga osoba do wciśnięcia hamulca, plus ewentualnie postawić auto na ziemi z przykręconą stalówką, żeby dodatkowo przy wciskaniu hamulca koło również stawiało opór - generalnie zależy jak mocno piasta jest przykręcona, ale może być walka - klucz ma rozmiar 34mm
4) po odkręceniu piasty można popuścić jeszcze 4 śruby trzymające tarczę przy piaście =, póki wszystko jest na aucie bo tak łatwiej
5)odkręcić dwie śruby przykręcające zaciski do zwrotnicy
6) zdjęć zacisk
7)zdjąć tarczę
8)odkręcić tarczę od piasty
9)przykręcić nową piastę i składać w odwrotnej kolejności do procedury rozkładania

uwagi:
przy zmianie tarcz koniecznie zmiana klocków, sprawdzić stan tłoczków, przydatny jest przyrząd do cofania tłoczków, ale da się obejść bez niego...

chyba wszystko
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
MartinNNN
Nowy
Nowy
Posty: 60
Rejestracja: 28 sie 2005, 19:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Re: Hamulce

Post autor: MartinNNN »

dzięki super !!!
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Hamulce

Post autor: monsterk »

Sadam
zapomniałeś o jednym ważnym punktcie między 8 i 9 , a mianowićie piastę należy dokładnie wyczyścić na powierzchni jej styku z tarczą
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Hamulce

Post autor: Sadam »

prawda :mrgreen: nawet mi to mignęło przez myśl ale w końcu nie dopisałem
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
_michal_
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 450
Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
Posiadane auto:
Lokalizacja: Scotland, UK

Re: Hamulce

Post autor: _michal_ »

to ja mam pytanie pośrednie w temacie zacisków i bębnów: czy malowanie proszkowe zacisków i bebnów ma sens? To znaczy na pewno chce pomalować i proszkowo wydaje mi sie ze bedzie trwałe...twarda powłoka, wypalona w piecu - w sam raz na "hamulcowe" warunki :roll:
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
_michal_
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 450
Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
Posiadane auto:
Lokalizacja: Scotland, UK

Re: Hamulce

Post autor: _michal_ »

osobiście nie planuję wycieków płynu hamulcowego :mrgreen: z temperaturą masz racje - w koncu tarcze do czerwonosci czasem sie grzeją :mrgreen: a to na pewno wyzsza temp. niz wypalanie farby proszkowej...
po prostu zdecyduje sie na dedykowaną farbe do hamulców...

chociaz pamietam ze kilka lat temu malowałem będbny w cinquecento hammeraitem i trzymało się OK... :roll:
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Hamulce

Post autor: icemac »

ja pomalowałem zaciski oraz bębny hammeritem i do dziś trzymają ;)
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Hamulce

Post autor: minimaniak »

icemac pisze:ja pomalowałem zaciski oraz bębny hammeritem i do dziś trzymają ;)


jak w haśle hammerit na metal ... :wink:
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Hamulce

Post autor: Arti »

Przymierzam się do zmiany tarcz.
Mam pytanie o siłę dokręcenia nakrętki piasty. W "manualu" znalazłem coś takiego:

Front hub to drive shaft - nut . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260 Nm
Czy to ta nakrętka?

To samo tyczy się tarcz:
Brake disc to drive flange bolts . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Nm

Oraz zacisku:
Brake caliper to swivel hub bolts . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Nm

Nie jestem poliglotą facepalm i dlatego wolałbym się upewnić czy te wartości są właściwe. Co jak co ale nie chciałbym aby coś w hamulcu mi się "odkręciło" :wink:
Pozdrawiam,
Arti
Mimichooo
Nowy
Nowy
Posty: 39
Rejestracja: 26 lis 2012, 10:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Hamulce

Post autor: Mimichooo »

3) odkręcić piastę - albo dobry klucz pneumatyczny, albo dobra przedłużka i druga osoba do wciśnięcia hamulca, plus ewentualnie postawić auto na ziemi z przykręconą stalówką, żeby dodatkowo przy wciskaniu hamulca koło również stawiało opór - generalnie zależy jak mocno piasta jest przykręcona, ale może być walka - klucz ma rozmiar 34mm
chyba wszystko[/quote]

Hej W Miniaku nigdy tego nie robiłem bo mój staruszek ma z przodu bębny a tego nowego mam od niedawna ale jak robiłem to w innych autach to z jednej strony auta śruba piasty miała gwint prawy a z drugiej strony gwint lewy i kreciło sie w druga stonę.
W Miniaku nie ma tak przypadkiem ? Bo jak "walczyć" nie w tą stronę z taka dużą nakrętką to współczuje ...
Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Hamulce

Post autor: Arti »

Też się nad tym zastanawiałem. O ile dobrze kojarzę to chyba z moich nakrętek widać troszkę gwintu więc zanim zacznę się siłować spróbuje "wymacać" właściwy kierunek.
Ale inne doświadczenia mile widziane :)

Ze względów bezpieczeństwa bardziej mi zależy na opinii czy wyżej przedstawione momenty są właściwe dla odpowiednich podzespołów.
Pozdrawiam,
Arti
Mimichooo
Nowy
Nowy
Posty: 39
Rejestracja: 26 lis 2012, 10:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Hamulce

Post autor: Mimichooo »

[quote="Arti"]Też się nad tym zastanawiałem. O ile dobrze kojarzę to chyba z moich nakrętek widać troszkę gwintu więc zanim zacznę się siłować spróbuje "wymacać" właściwy kierunek.
Ale inne doświadczenia mile widziane :)

Ze względów bezpieczeństwa bardziej mi zależy na opinii czy wyżej przedstawione momenty są właściwe dla odpowiednich podzespołów.[/quote

Prawę koło będzie normalnie, To lewe może miec odwrotny gwint zgodnie z założeniem że nakrętka odkręca sie odwrotnie do obrotów koła podczas jazdy do przodu.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Hamulce

Post autor: Gibki Staruszek »

nie patrz na te siły (klucze dynamomertyczne potrafią przekłamywać nawet 40%) . Poprostu podokręcaj mocno te śruby a tę od piasty wręcz do...jeb na maxa rurą .
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Hamulce

Post autor: flapjck1 »

eh,

panowie, piaste trzeba dojebac tymi 260 Nm, jak się nie pokrywają otwory na zawleczke to dociagnac jeszcze trochę - bron boze luzować
i klucz dynamometryczny jest OK, nawet te za 150 pln o ile nik ich nie rozkalibrował wbijaniem gwoździ :P
gwint jest normalny w obu piastach, nie ma lewy prawy ( za to z tylu i owszem jeden lewy drugi prawy )

sprawdzać zawsze podkladke sprezysta ( ta stozkowa ) pod nakretka, nie może być wygnieciona, wyoblona, itepe
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ