Strona 1 z 1
Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.
: 05 sie 2009, 20:00
autor: DouglasKingsley
Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.? 10 stopni?? Silnik 1098cm A+
Pozdrawiam!

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.
: 05 sie 2009, 20:41
autor: se7ven
Masz 1098 A+ ? Tzn. blok A+ a w środku wał, tłoki, korbowody 1098?
Jaki aparat zapłonowy. Kąt wyprzedzenia statyczny czy dynamiczny? Z Vakum czy bez?
Masz lampę stroboskopową?
I trochę więcej pytań bym zadał.
Sprecyzuj dokładnie jakie masz komponenty

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.
: 05 sie 2009, 23:28
autor: DouglasKingsley
Mam lampę i tłoki i to wszystko w środku orginalne.
Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.
: 05 sie 2009, 23:28
autor: DouglasKingsley
co znaczy statyczny i dynamiczny? aparat z podciśnieniowym wyprzedzeniem
Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.
: 06 sie 2009, 21:20
autor: se7ven
DouglasKingsley pisze:Mam lampę i tłoki i to wszystko w środku orginalne.
Za bardzo nie rozumiesz o co pytałem. Ustaw na 1000 obrotach ok. 10-11 chociaż nie wiem czy to będzie recepta jak masz np. luźny łańcuch -chyba, że jest napinacz a tego nie napisałeś.
Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.
: 12 paź 2009, 10:39
autor: kamini
Ja też zapytam o zapłon Mini 998cc z 1991 roku, aparat z takim węzykiem ciśnieniowym, tyle że jak świeci się lampą na blaszkę to raz że takie minimalne naciecie jest około 1 cm od w prawo od najdłuższego ząbka (po prawej) a dwa że na blaszczce z ząbkami nie ma żadnch napisów, blaszka został przetarta rozupusczalnikiem a pod spodem też nic nie ma.
Także jak ustawić zapłon?
Lampa stroboskopowa jest gotowa
Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.
: 12 paź 2009, 12:00
autor: kamini
Chodzi o takie ustawienie na odpalonym silniku, jak to ustawic bo naciecie na kole powinno chbya byc gdzies na tych zabkach a nie o centymetr w prawo czyz nie?
To jak sutawic zeby bylo na zabkach na ile 6-8 stopni? tylko jak znalexc te stopnie skoro na zabkach nie ma zadnych napisow
Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.
: 14 paź 2009, 13:45
autor: innocenti
Darek Kostrubal pisze:
Acha jesli nie jest dobrze ustawiony statyczny ,to ustawianie dynamicznego jest lekko bez celowe....
Jest jak najbardziej celowe. Zawsze. Statyczny to tylko wstęp do odpalenia silnika. Wystarczy że będzie luz na wałku w aparacie (z przerywaczem) i już nie wiadomo czy to co się ustawiło "statycznie" będzie na obrotach. Poza tym jak np sprawdzisz jak i czy w ogóle odśrodkowy regulator działa ? Tylko lampa prawdę Ci powie

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.
: 15 paź 2009, 10:39
autor: kamini
Darek Kostrubal pisze: mamy ustawiana przerwe przerywacza i tak dalej...
Zazwyczaj powinnismy poleciec po kolei, czyli zrobic pelny przeglad....
Swiece , przewody , aparat, przerywacz,
A jaka ma być przerwa na przerywaczu i jaka na świecach?
Swiece nowe NGK oryginalnie mają przerwe coś koło 0,7
Kable nowe BOSCH
Styki w aparacie wyglądają ok. Tylko teraz własnie ten znacznik jest o ten cm w prawo od ząbków, wiec jakby ktoś napisał jak to zrobić żeby przesunął sie w lewo to bedzie fajnie

gdzieś się tam luzuje ten aparat zapłonowy żeby nim pokręcić czy jak?
Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.
: 15 paź 2009, 22:07
autor: kamini
Może iść na
gradley@interia.pl z góry dzięki!

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.
: 16 paź 2009, 18:06
autor: kamini
Czy przy utawianiu zapłonu lampa stroboskopowa na pierwszy cylinder od strony chłodnicy? Bo z manuala wynik że ten jest pierwszy
pierwszy z prwej po prawiej stojac przodem do samochodu
Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.
: 18 paź 2009, 00:26
autor: kamini
Dzięki za pomoc! Nowe kable i świece założone fura teraz śmiga lepiej ale zapłon tak lekko pływa miedzy 8-12 stopni, jeszcze chyba trzeba podregulowac zeby bylo te od 6 - 8 gdzies, ale czemu tak lekko plywa czasem?
Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.
: 18 paź 2009, 10:46
autor: flapjck1
jak zaplon plywa to znak ze lancuszek rozrzadu jest luzny/wyciagniety