Strona 1 z 1

Regulacja hamulca ręcznego

: 20 sie 2009, 19:30
autor: Chris11
Mam problem z ręcznym, a dokładniej z jego "połową". Prawe koło hamuje super, a lewe w ogóle.
Cylinderek sprawny, sprężyny i szczęki reagują, czyli rozpierają się i wracają, okładziny w stanie całkiem dobrym, a zachowuje się, jakby po zaciągnięciu szczęki w ogóle nie dotknęły piasty.
Wydaje mi się, że to kwestia wyregulowania linki i teraz pytanie, czy istnieje możliwość wyregulowania linki tylko tego koła?

Re: Regulacja hamulca ręcznego

: 20 sie 2009, 20:16
autor: flapjck1
a zauwazyles ze masz na flanszy mechaniczny regulator rozparcia szczek?

Re: Regulacja hamulca ręcznego

: 20 sie 2009, 20:30
autor: Chris11
Nie za bardzo. Mógłbym prosić o jakieś dokładniejsze info? :)

Re: Regulacja hamulca ręcznego

: 20 sie 2009, 20:33
autor: Konrad K_2
taka srobka z tyłu (od wewnetrznej strony bebna)

Re: Regulacja hamulca ręcznego

: 20 sie 2009, 23:44
autor: humin
Konrad K_2 pisze:taka srobka z tyłu (od wewnetrznej strony bebna)

ósemka jeśli się nie mylę

Re: Regulacja hamulca ręcznego

: 21 sie 2009, 09:48
autor: flapjck1
raczej kwadrat 1/4' :P

Re: Regulacja hamulca ręcznego

: 21 sie 2009, 09:52
autor: Sadam
flapjck1 pisze:raczej kwadrat 1/4' :P


najprawdopodobniej taki złośliwy i nie będzie się chciał ruszyć, w każdym razie najlepiej zdjąć bębęn, zdjąć szczęki wkręcić do oporu śrubę rozpieraka (wtedy można ją wyjąć od strony środka bębna) przesmarować kostki rozpieraka i śrubę i poskładać

koniecznie pamiętać o dobrym układzie szczęk i sprężynek

jak śruba się nie da ruszyć to wywalić trzeba całą tarczę osłaniającą bęben i wkręcić w porządne imadło (łapiąc za kwadrat) i przy sporej ilości WD40 czy innych rostloserów próbować odkręcić

Re: Regulacja hamulca ręcznego

: 21 sie 2009, 10:01
autor: flapjck1
a ja to zalatwiam zawsze na samochodzie :)

bierzemy palnik na propan butan i grzejemy ten trzpien az zacznei nabierac kolorkow :P

potem chlust go zimna woda ( uwazac zeby sie poparzyc para ) i wykrecamy
sprawdzone wielokrotnie

aha uwazac na cylinderki przy tej robocie

po czyms takim obowiazkowo wykrecic trzpien, wyczyscic z rdzy i zlozyc na smar miedziowy - nie zapiecze sie dzieki temu ponownie - bez tego zabiegu robi to bardzo szybko

Re: Regulacja hamulca ręcznego

: 21 sie 2009, 10:05
autor: Sadam
miedziowy koniecznie! zapomniałem to dopisać

zakładam, że dostęp do palnika jest bardziej utrudniony niż do imadła

Re: Regulacja hamulca ręcznego

: 21 sie 2009, 10:27
autor: humin
flapjck1 pisze:raczej kwadrat 1/4' :P

no jasne że kwadrat ale kluczyk płaski do dokręcania/odkrecania jak ulał
no może nie 8 lecz 7 :P

i tak jak piszecie - morze miedziowego :)

Re: Regulacja hamulca ręcznego

: 25 sie 2009, 08:59
autor: innocenti
humin pisze:
flapjck1 pisze:raczej kwadrat 1/4' :P

no jasne że kwadrat ale kluczyk płaski do dokręcania/odkrecania jak ulał
no może nie 8 lecz 7 :P


Kwadrat ,żadne kluczyki -przeważnie właśnie jest tak, że ktoś zabiera się płaskim ,najpierw obrobi kanty na trzpieniu który i tak się nie ruszy, potem kluczem z kwadratem-ale już jest za późno. Można nałożyć na obrobioną końcówkę nakrętkę i przyspawać (przy okazji się nagrzeje-obejdzie się bez palnika).
Ale problem Chrisa może być gdzie indziej;Po pierwsze trzeba sprawdzić czy linka jest żywa tzn czy się rusza -może być np "stanięte" to "kiwadło" na wahaczu. Wewnątrz bębna są dźwignie rozpierające- mogą być zużyte na zawiasie ,albo mieć wyrobione miejsca styku ze szczękami (a na szczękach też trochę wytarte :wink: ) wszystkiego po trochu i skutek jest taki że rozparta dźwignia nie rozpiera szczęk-kąt nie ten albo opiera się o blachę (albo jedno i drugie :wink: )

Re: Regulacja hamulca ręcznego

: 31 sie 2009, 22:17
autor: Sadam
ciekawe znaleziska dnia dzisiejszego:

-jedna szczęka się rozleciała
-szczęki założone symetrycznie czyli niepoprawnie
-sprężynki założone na zewnątrz, a nie pod spodem czyli źle
-całość zaklejona syfem w postaci pozostałości szczęki zmieszanej z hydrolem
-regulator zapieczony, tak że nie da się go ruszyć kluczykiem

efekty:
koło nie hamowało w ogóle, niewyregulowane hamulce tylne powodowały konieczność dwukrotnego depnięcia pedału, żeby auto zaczęło chcieć zwalniać, ręcznego brak

do wymiany cylinderki i szczęki, całość do gruntownego czyszczenia

podobne przypadki zdarzają się w co drugim, co trzecim miniaku... tyle, że szczęki niekoniecznie już się rozpadają, choć widziałem już też takie, które np. wypadły w dwóch kawałkach po zdjęciu bębna

to tak ku przestrodze

Re: Regulacja hamulca ręcznego

: 23 lis 2009, 11:43
autor: Rych
Metoda palnikowo-wodna podana przez Flapa działa.....
Przed chwilą sprawdziłem :mrgreen:
Wiwat Flap!!
I teraz morze miedziowego... morze miedziowego.....