Strona 1 z 3

Zapłon

: 19 lut 2010, 23:43
autor: Konrad K_2
troche nie mini ale tez gaznikowy turbo z reanaul 5 gtt , mój swap

problem mam taki

po kazdym przejezdzie i zgaszeniu , nastepnego dnia nie moge odpalic

wykręcam swiece ... czarne ze ho... czyszcze i od reki odpala

czym pokręcic zeby bylo dobrze ?

Re: Zapłon

: 19 lut 2010, 23:57
autor: flapjck1
turbo oleju nie leje?

Re: Zapłon

: 20 lut 2010, 10:07
autor: Konrad K_2
troche ale z odpieta turbina jest to samo

Re: Zapłon

: 20 lut 2010, 10:47
autor: flapjck1
no to masz za bogata mieszanke, jest jakas regulacja skladu na tym solexie?

Re: Zapłon

: 20 lut 2010, 11:11
autor: Konrad K_2
no jest jakas śrubka , wkreciłem tak ze az ciezko idzie dalej

Re: Zapłon

: 20 lut 2010, 11:27
autor: Sadam
w hifie jak się wkręci to jest bogatsza :mrgreen: także lepeij sprawdź jak to powinno działać

Re: Zapłon

: 20 lut 2010, 11:56
autor: markfive
Konrad K_2 pisze:no jest jakas śrubka , wkręciłem tak ze az ciezko idzie dalej

Konrad nie kręć na siłę tej śrubki :grin: bo jak ma na końcu stożek to "załatwisz" i śrubkę i gniazdo.
Nie znam dokładnie budowy tego gaźnika. Jeżeli nie ma obwodu obejściowego dla biegu jałowego, to wkręcenie do końca do pierwszego oporu ale nie na siłę śrubki regulacyjnej składu mieszanki powinno spowodować zatrzymanie silnika. Jezeli nadal pracuje "na wolnych" to albo gaźnik przelewa (zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej) albo gniazdo / końcówka śruby regulacyjnej są uszkodzone

Re: Zapłon

: 21 lut 2010, 19:18
autor: Konrad K_2
nie krecilem do oporu

moze cos z tego odczytacie bo dla mnie gazniki nadal sa tajemnicą

http://super5gtturbo.s.u.pic.centerblog ... dcs5w8.jpg

gaźnik renault 5 turbo SWAP mini

: 21 lut 2010, 19:36
autor: markfive
Konrad K_2 pisze:...nie krecilem do oporu


To dobrze. Miałem na myśli śrubkę oznaczoną nr 18 na rysunku i chociaż tego wcześniej nie widziałem jak widzisz nie myliłem się co do jej zakończenia. :grin:
Aby coś więcej wydedukować musze zapoznać sie z opisem tego gaźnika. Pójdę za tropem adresu rysunku. Jak coś wymyślę to napiszę.

Daję tymczasem pole do popisu dla innych :grin:

Re: Zapłon

: 21 lut 2010, 19:59
autor: flapjck1
a plywak i zawor nad plywakiem sa ok?

Re: Zapłon

: 21 lut 2010, 20:08
autor: Konrad K_2
flapjck1 pisze:a plywak i zawor nad plywakiem sa ok?

'
gaznik był kupiony jako "po odświeżeniu" i w sumie w to wierze bo uszczelki które widac wyglądaja na nowe no i jezdziłem tą piątką przed wytarganiem silnika i takiego problemu nie było , wiec stwierdzam ze jak coś " pokręciłem" w międzyczasie.

ps.

taki jeszcze opis znalazłem

http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... /page1.jpg

ps2

http://www.r21club.com/download/r21orga ... or_ang.pdf

Re: Zapłon

: 21 lut 2010, 21:48
autor: markfive
Konrad K_2 pisze:...jezdziłem tą piątką przed wytarganiem silnika i takiego problemu nie było , wiec stwierdzam ze jak coś " pokręciłem" w międzyczasie.


Obejrzałem rysunki i opisy instalacji zasilania silnika turbo R 5 dostępne na stronie zwiazanej z pokazanym rysunkiem i obawiam się, że teraz po zamontowaniu tego silnika do mini zostało to wszystko nieprawidłowo lub niedokładnie zamontowane i połączone. Instalacja ta jest dość skomplikowana i nie będzie działać prawidłowo gdy chociaż jeden jej element został pominięty lub zastąpiony czymś innym. Odłączenie turbiny zmienia parametry współpracy silnika z tym gaźnikiem więc to też nie jest wyjście z sytuacji.

Rysunek pełnej instalacji z opisem, który przetłumaczyłem z jęz francuskiego prześlę Ci na mail bo to zbyt duży plik by zamieszczac go tu na forum.
Radzę Ci poszukać mechanika dobrze obeznanego z tą instalacją i jej działaniem.

Re: Zapłon

: 22 lut 2010, 10:44
autor: Konrad K_2
Dzięki za maila dostałem przeanalizowałem.
U mnie wygląda to tak
http://img215.imageshack.us/img215/4131 ... ult5gt.jpg

i jest to zrobione wg przygotowania N lub A grupowego

z takiego manuala http://file4u.pl/download/1103140/Renault5manual.exe

gaźnik R5 turbo SWAP mini

: 22 lut 2010, 12:39
autor: markfive
Konrad K_2 pisze:...jest to zrobione wg przygotowania N lub A grupowego


Wiele elementów zostało wyeliminowanych ...a do czegoś one były potrzebne.
Czy gdy ten motor był jeszcze w R5 też były usunięte ?
Może lepiej " zejść na ziemię" i modyfikacje ograniczyć do poziomu poprawionej serii (fast road).
Modyfikacje N / A grupowe mogą pociągać za sobą również N / A grupowe kłopoty i problemy techniczne.

Wszystko zapewne da się opanować, byc może nawet powód jest zupełnie błachy- do tego potrzebna jest jednak spora wiedza i praktyka.

Re: gaźnik R5 turbo SWAP mini

: 22 lut 2010, 13:08
autor: Konrad K_2
markfive pisze:Czy gdy ten motor był jeszcze w R5 też były usunięte ?

no wlasnie problem w tym ze tak , ja załozyłem nowe kable swiece cewke , weżyki od cisnień / podcisnień , nowego blowa , ale wszystko w tej samej specyfikacji co wczesniej.


cały czas wydaje mi sie ze to kwestia tej srubki bo wolnych obrotów wogóle niema , cały czas ssanie, dymi bardzo (nie olejowo)