Strona 1 z 1

uziemienie silnika i alternatora

: 22 mar 2010, 21:17
autor: habzik7
Jestem nowy na forum i nie wiem czy wcześniej był ten temat poruszany.

Mechanik mi powiedział żebym kupił kabel i uziemił silnik. Brzmi to może banalnie, ale jestem samochodowym laikiem i nie wiem jak to do końca zrobić. Wiem, że to nie może być taki najzwyklejszy kabel tylko jakaś plecionka(?). Więc jeśli mógłby ktoś podać link do takowego kabla i jakieś fotki jak go najlepiej podłączyć.

Dzięki!


Aaa, i czy brak uziemienia może mieć jakiś wpływ na ładowanie akumulatora przez alternator?

Re: uziemienie silnika i alternatora

: 22 mar 2010, 21:25
autor: se7ven
Zmień mechanika bo to On powinien zrobić. Kup plecionkę np. od 126p i połącz karoserię z silnikiem.

Re: uziemienie silnika i alternatora

: 22 mar 2010, 21:26
autor: flapjck1
primo

nazywa sie to dokladnie "przewod masowy"

owszem przez brak albo uszkodzenie owego mozesz nie miec ladowania

wyglada to tak

http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalo ... 0634-1.jpg


polecam zakupienie takowego od fiata 126p

Re: uziemienie silnika i alternatora

: 22 mar 2010, 21:47
autor: habzik7
dzięki bardzo, kupię i zobaczę jak sytuacja się będzie miała.

Re: uziemienie silnika i alternatora

: 23 mar 2010, 16:07
autor: habzik7
a jak dokładnie go podłączyć ?
z jednej strony karoseria - to jasne, a od strony silnik to które miejsce ?

na śrubie np między alternatorem i uchwytami na silniku ?

Re: uziemienie silnika i alternatora

: 24 mar 2010, 08:26
autor: icemac
habzik7 pisze:a jak dokładnie go podłączyć ?
z jednej strony karoseria - to jasne, a od strony silnik to które miejsce ?

na śrubie np między alternatorem i uchwytami na silniku ?


http://farm4.static.flickr.com/3295/285 ... f3da28.jpg

po lewej stronie silnika tak pod głowicą, przykręconą do bloku masz taką żółta łapę - tam powinno byc przykręcone umasienie przy silniku, druga strona do karoserii