Strona 1 z 1
Se7ven nowy projekt
: 03 cze 2010, 21:15
autor: se7ven
Kilka ciekawostek z budowy nowego silnika.
Re: Se7ven nowy projekt
: 03 cze 2010, 21:23
autor: se7ven
cd.
Głowica 36/31
Re: Se7ven nowy projekt
: 03 cze 2010, 22:43
autor: punkvw
Moglbys jeszcze podebrac te korby, i klawiature wzmocnic...............pozdrawiam
Re: Se7ven nowy projekt
: 04 cze 2010, 17:06
autor: Saint
zatulejowałeś główki korb?
Re: Se7ven nowy projekt
: 04 cze 2010, 17:35
autor: Beny
a z czego ten wał?
jeśli 1100 to w apmc mieścisz się w klasie 1000
ale ytp, to już klasa 2, którą w sumie spokojnie można wygrać miniakiem
co ostatnio skutecznie pokazaliśmy kręcąc czasy sporo lepsze od klasy 2-ej
Re: Se7ven nowy projekt
: 05 cze 2010, 07:40
autor: markfive
Saint pisze:zatulejowałeś główki korb?
Nie były tulejowane. Przed press fit A+ tak miały fabryczne korbowody 848 / 998 / 1098 A serii
Piotr zastosował takie korbowody.
Re: Se7ven nowy projekt
: 05 cze 2010, 20:47
autor: se7ven
punkvw pisze:Moglbys jeszcze podebrac te korby, i klawiature wzmocnic...............pozdrawiam
Nie za bardzo rozumiem co masz na myśli.
Korbowody są 50g (x4=200g) lżejsze i dokładnie wyważone.
Klawiaturę wzmocnić (niby jak to uczynić), ma wznios 1,27 i to wystarczy przy dobrym wałku.
Re: Se7ven nowy projekt
: 06 cze 2010, 07:57
autor: markfive
se7ven pisze:Klawiaturę wzmocnić (niby jak to uczynić), ma wznios 1,27 i to wystarczy przy dobrym wałku.
Chodzi zapewne o przespawanie dźwigienek górą. Nie jest to potrzebne przy seryjnych sprężynach i przełożeniu (bez offsetowych tulejek).
Z korbowodami bardziej "szaleć" nie można. W ciągu całego okresu produkcji silników serii A i A+ materiał na korbowody i nie tylko był kilkakrotnie "degradowany" do niższej jakości i wytrzymałości. Zysk na wadze przeciwstawić trzeba możliwości zgięcia lub urwania korbowodu
Re: Se7ven nowy projekt
: 06 cze 2010, 13:34
autor: punkvw
mozna jeszcze tak..........
Re: Se7ven nowy projekt
: 06 cze 2010, 21:09
autor: se7ven
"Wykastrować" można dużo, ja nie buduję jednorazówki - 200g na całości wystarczy.
Re: Se7ven nowy projekt
: 07 cze 2010, 20:42
autor: punkvw
ww. opcja jest sprawdzona wielokrotnie i jest bezpieczna................a juz napewno te "garby" nie sa potrzebne
Re: Se7ven nowy projekt
: 08 cze 2010, 08:57
autor: markfive
punkvw pisze:...a już napewno te "garby" nie są potrzebne
Garby potrzebne nie są ... ale kanalik olejowy który się w nich znajduje, tak
Uwaga jest cenna bo faktycznie można tym sposobem ująć z wagi.
Muszę zastanowić się jak wpłynie to "skrócenie" kanalika na cel jego tam umieszczenia.
Jeżeli już znasz odpowiedź chętnie się z nią zapoznam.
Piotr pewno też