Strona 1 z 8

Youngtimer Party 2011

: 10 gru 2010, 13:02
autor: Beny
witam,

w środę 8 grudnia miałem okazję uczestniczyć w zebraniu Koła Youngtimer Automobilklubu Wielkopolskiego,

Panowie z YTP mocno pracują nad sezonem 2011, są już znane wstępne terminy eliminacji na Torze Poznań:

1. 30.04 - 1.05
2. 6-9.07
3. 24-25.09

w kwestiach regulaminowych nie ma jeszcze ostatecznych ustaleń, ale będzie mniej klas (w 2010 było ich 13, teraz może uda się w 10-ciu zmieścić)
pomysłów jest kilka, w tym jeden zmniejszający maksymalną pojemność w klasie 1-ej do 900 ccm, jeśli tak się stanie to wszystkie mini pojadą w jednej klasie ... i będą super przejazdy toru w niedziele ;)

Re: Youngtimer Party 2011

: 10 gru 2010, 13:57
autor: Andrews_poz
Nie wszystkie...sa takie co to jeszcze jakis przelicznik beda mialy miec aplikowany ...czy cos :D

Re: Youngtimer Party 2011

: 10 gru 2010, 14:12
autor: flapjck1
jak zaczna jezdzic :P

Re: Youngtimer Party 2011

: 10 gru 2010, 14:46
autor: Beny
Andrews_poz pisze:Nie wszystkie...sa takie co to jeszcze jakis przelicznik beda mialy miec aplikowany ...czy cos :D


Andrzeju ja mówię o klasykach, na YTP do tej pory nie było możliwości stosowania silników innych niż oryginalnie występujących w danych modelach, choć dopuszcza się możlwiość sotosowania innych jednostek z danego modelu,

generalnie wszystko pokaże regulamin na 2011 rok

Re: Youngtimer Party 2011

: 10 gru 2010, 18:38
autor: Konrad K_2
mysle ze Andrews_poz miał na mysli raczej kompresory i inne przeciery

Re: Youngtimer Party 2011

: 10 gru 2010, 22:16
autor: cjango
lub 850 ale raczej tak jak piszesz :mrgreen:

Re: Youngtimer Party 2011

: 10 gru 2010, 22:32
autor: Wódz
ja w papierach mam 850 LOL:)

Re: Youngtimer Party 2011

: 11 gru 2010, 14:25
autor: markfive
Beny pisze:pomysłów jest kilka, w tym jeden zmniejszający maksymalną pojemność w klasie 1-ej do 900 ccm, jeśli tak się stanie to wszystkie mini pojadą w jednej klasie

Propozycja zabezpiecza interesy posiadaczy 126p. Z naszego punktu widzenia można się z tym również zgodzić. Znacznie trudniej opanować zawieszenie malucha a w serii jest nieporównywalne do klasycznego mini. Tym większy podziw dla kierowców maluchów ze ścisłej czołówki na torze.
Ale już 903 czyli 127 nadal będzie w akcji. Tu akurat pojedynki były bardzo emocjonujace i wyrównane :smile:
cjango pisze:lub 850...

Wódz pisze:ja w papierach mam 850

Dosyć długo jeździłem miniakiem z silnikami 850 (848 ccm) w różnych konfiguracjach dolotu oraz przełozeń FD i przekonałem się, że jest to bardzo dobry silnik w praktyce nie ustępujacy wiele serii 998. Jego zaletą był krótszy skok tłoka i możliwość kręcenia wysokich obrotów. To już jednak przeszłość. Nie widzę obecnie sensu budowania takiego silnika do sportu tylko po to by ścigać się z maluchami na torze w Poznaniu :smile:

Re: Youngtimer Party 2011

: 11 gru 2010, 17:11
autor: Andrews_poz
Wracajac do kwestii silnika - ja mialem na mysli miniaka z jaknajbardziej oryginalnym silnikiem tylko z dmuchawka. Bo to nie przeszkadza startom w YTP z tego co wiem (?). Jednak takie auto bedzie w innej klasie.

Re: Youngtimer Party 2011

: 11 gru 2010, 21:25
autor: markfive
Andrews_poz pisze:Wracajac do kwestii silnika - ja mialem na mysli miniaka z jaknajbardziej oryginalnym silnikiem tylko z dmuchawka. Bo to nie przeszkadza startom w YTP z tego co wiem (?). Jednak takie auto bedzie w innej klasie.

Z pewnością będzie możliwość startu w YTP w klasie wynikajacej z przelicznika dla doładowania. To nie są MPPZ i spora grupa ludzi jeździ autami zmodyfikowanymi dosyć poważnie. YTP ogranicza możliwość startu aut nowszych czyli nie będacych już youngtimerami. Klasyczne mini doskonale wpisuje się w formułę YTP niezależnie od roku produkcji. Jak ogólnie wszystkim wiadomo ostatnia dekada produkcji to były już tylko niewielkie serie limitowane produkowane na wiekowej linii produkcyjnej pod zamówienia dealerów. Nie była to więc już typowa wielkoseryjna masowa produkcja.
Modyfikacje wymuszone byłycoraz bardziej ostrymi wymaganiami ochrony środowiska. Nie były więc to nowe w jakikolwiek istotny sposób zmienione konstrukcje.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w zaplanowanych na sezon 2011 imprezach YTP oraz APMC

Re: Youngtimer Party 2011

: 12 gru 2010, 18:14
autor: vergasser
Dość "szpiegowania" więc oficjalnie witam wszystkich :razz:

Do meritum...
Możesz Beny bardziej obszernie opowiedzieć o zmianach dotyczących naszej klasy?
Ważne to dla mnie bo jeśli będe powiedzmy w drugiej klasie do np. 1300 czy wyżej to startuje z budową mocnego 1300 i chciałbym zdązyć hehe.

Pzdr!

Re: Youngtimer Party 2011

: 12 gru 2010, 18:30
autor: flapjck1
siemasz, a jak hotrod?

a co do zmian, pytaj cynki, on blizej :)

Re: Youngtimer Party 2011

: 12 gru 2010, 18:41
autor: vergasser
Ano jest kielich, długi wałek sprzegłowy i skrzynka LDV. Powoli się rodzi tylko nie wiem teraz co wazniejsze 1300 na YTP czy rod na Race61 :???:

Re: Youngtimer Party 2011

: 12 gru 2010, 18:55
autor: flapjck1
903 daje rade ;)

Re: Youngtimer Party 2011

: 12 gru 2010, 20:09
autor: Beny
vergasser pisze:Dość "szpiegowania" więc oficjalnie witam wszystkich :razz:

Do meritum...
Możesz Beny bardziej obszernie opowiedzieć o zmianach dotyczących naszej klasy?
Ważne to dla mnie bo jeśli będe powiedzmy w drugiej klasie do np. 1300 czy wyżej to startuje z budową mocnego 1300 i chciałbym zdązyć hehe.

Pzdr!


witaj Tomku!
decyzji co do klas jeszcze nie ma, regulamin poznamy zapewne w styczniu, ale niezależnie od podziału pojemnościowego w klasach, będzie miło powalczyć naszymi małymi pojemościami z autami 1300, 1500, jeśli takie będą klasy ;)

pozdrawiam