Strona 1 z 1

Oplot linki gazu dymi ?!

: 29 gru 2010, 00:21
autor: achib
Dziś po kilku miesiącach rozłąki z mini spowodowanych jego odnawianiem, próbowałem go zapalić - niestety sporo kręcenia, mało efektów ale w sumie nie w tym rzecz.

Podczas kręcenia, z miejsca łączenia gaźnika z linką gazu po chwili zaczyna się dymić a cały oplot robi się gorący - dla czego w tym miejscu? dla czego nie siadają żadne bezpieczniki. Nie wiem co robić :(

Jakieś rady dla nowicjusza kochającego mini ? :)

Re: Oplot linki gazu dymi ?!

: 29 gru 2010, 00:55
autor: flapjck1
nie podlaczyles masy do silnika

skutkiem tego za mase robi stalowy pancerz linki gazu
poza tym to jest pewnie przyczyna "nie odpalania", za malo pradu i cewka nie iskrzy jak nalezy

Re: Oplot linki gazu dymi ?!

: 29 gru 2010, 01:00
autor: achib
Hmm a gdzie powinien znajdować się standardowo przewód masy do silnika? W czasie odnawiania silnik nie był ruszany więc może coś zostało jeszcze źle złożone po poprzednim właścicielu :(

Re: Oplot linki gazu dymi ?!

: 29 gru 2010, 01:35
autor: flapjck1
powinna byc plecionka miedziana miedzy sciana grodziowa a silnikiem na wysokosci drazka reakcyjnego silnika

Re: Oplot linki gazu dymi ?!

: 29 gru 2010, 11:50
autor: markfive
flapjck1 pisze:powinna byc plecionka miedziana miedzy sciana grodziowa a silnikiem na wysokosci drazka reakcyjnego silnika

Dokładnie tak.
Aby uniknąć kolejnych pytań, można dodać, że silnik z karoserią która stanowi w tym przypadku "masę" może być połączony w dowolnym miejscu. Połączenie "masowe" stanowi tak jak napisał Flap płaska plecionka miedziana lub elastyczny przewód miedziany o dużym przekroju ( takim jak przewód łączący zacisk minus akumulatora z masą).
Miejsce przyłączenia do karoserii powinno być oczyszczone do gołej blachy a końcówka przewodu dobrze dociśnięta śrubą jeżeli w karoserii jest wspawana nakrętka. W serii jedna końcówka podłożona jest pod śrubę mocowania górnego drążka reakcyjnego silnika do poprzecznej belki przegrody a druga końcówka plecionki biegnącej równolegle do drążka podłożona jest pod śrubę mocowania drążka do silnika.
Można również alternatywnie połączyć plecionką podstawę serwa ( jedna z nakrętek mocujacych serwo) i zależnie od długości plecionki jedna z najbliższych nakrętek czy śrub na silniku ( ostatnia nakrętka mocowania kolektora lub lepiej krótsza śruba uchwytu mocowania drążka reakcyjnego do silnika.
W razie braku oryginalnej plecionki skutecznym zamiennikiem jest dość długa plecionka masy silnika z Fiata 126p lub podobna.

Re: Oplot linki gazu dymi ?!

: 06 sty 2011, 19:00
autor: achib
Dzięki wam za pomoc, tak jak mówiliście był to brak masy, przy okazji okazało się że brudne świece utrudniały odpalenie, teraz nawet na mrozie pali ok :)
Na spocie wiszę piwko :)