Oplot linki gazu dymi ?!

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

achib

Oplot linki gazu dymi ?!

Post autor: achib »

Dziś po kilku miesiącach rozłąki z mini spowodowanych jego odnawianiem, próbowałem go zapalić - niestety sporo kręcenia, mało efektów ale w sumie nie w tym rzecz.

Podczas kręcenia, z miejsca łączenia gaźnika z linką gazu po chwili zaczyna się dymić a cały oplot robi się gorący - dla czego w tym miejscu? dla czego nie siadają żadne bezpieczniki. Nie wiem co robić :(

Jakieś rady dla nowicjusza kochającego mini ? :)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Oplot linki gazu dymi ?!

Post autor: flapjck1 »

nie podlaczyles masy do silnika

skutkiem tego za mase robi stalowy pancerz linki gazu
poza tym to jest pewnie przyczyna "nie odpalania", za malo pradu i cewka nie iskrzy jak nalezy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
achib

Re: Oplot linki gazu dymi ?!

Post autor: achib »

Hmm a gdzie powinien znajdować się standardowo przewód masy do silnika? W czasie odnawiania silnik nie był ruszany więc może coś zostało jeszcze źle złożone po poprzednim właścicielu :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Oplot linki gazu dymi ?!

Post autor: flapjck1 »

powinna byc plecionka miedziana miedzy sciana grodziowa a silnikiem na wysokosci drazka reakcyjnego silnika
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Oplot linki gazu dymi ?!

Post autor: markfive »

flapjck1 pisze:powinna byc plecionka miedziana miedzy sciana grodziowa a silnikiem na wysokosci drazka reakcyjnego silnika

Dokładnie tak.
Aby uniknąć kolejnych pytań, można dodać, że silnik z karoserią która stanowi w tym przypadku "masę" może być połączony w dowolnym miejscu. Połączenie "masowe" stanowi tak jak napisał Flap płaska plecionka miedziana lub elastyczny przewód miedziany o dużym przekroju ( takim jak przewód łączący zacisk minus akumulatora z masą).
Miejsce przyłączenia do karoserii powinno być oczyszczone do gołej blachy a końcówka przewodu dobrze dociśnięta śrubą jeżeli w karoserii jest wspawana nakrętka. W serii jedna końcówka podłożona jest pod śrubę mocowania górnego drążka reakcyjnego silnika do poprzecznej belki przegrody a druga końcówka plecionki biegnącej równolegle do drążka podłożona jest pod śrubę mocowania drążka do silnika.
Można również alternatywnie połączyć plecionką podstawę serwa ( jedna z nakrętek mocujacych serwo) i zależnie od długości plecionki jedna z najbliższych nakrętek czy śrub na silniku ( ostatnia nakrętka mocowania kolektora lub lepiej krótsza śruba uchwytu mocowania drążka reakcyjnego do silnika.
W razie braku oryginalnej plecionki skutecznym zamiennikiem jest dość długa plecionka masy silnika z Fiata 126p lub podobna.
achib

Re: Oplot linki gazu dymi ?!

Post autor: achib »

Dzięki wam za pomoc, tak jak mówiliście był to brak masy, przy okazji okazało się że brudne świece utrudniały odpalenie, teraz nawet na mrozie pali ok :)
Na spocie wiszę piwko :)
ODPOWIEDZ