flapjck1 pisze:powinna byc plecionka miedziana miedzy sciana grodziowa a silnikiem na wysokosci drazka reakcyjnego silnika
Dokładnie tak.
Aby uniknąć kolejnych pytań, można dodać, że silnik z karoserią która stanowi w tym przypadku "masę" może być połączony w dowolnym miejscu. Połączenie "masowe" stanowi tak jak napisał
Flap płaska plecionka miedziana lub elastyczny przewód miedziany o dużym przekroju ( takim jak przewód łączący zacisk minus akumulatora z masą).
Miejsce przyłączenia do karoserii powinno być oczyszczone do gołej blachy a końcówka przewodu dobrze dociśnięta śrubą jeżeli w karoserii jest wspawana nakrętka. W serii jedna końcówka podłożona jest pod śrubę mocowania górnego drążka reakcyjnego silnika do poprzecznej belki przegrody a druga końcówka plecionki biegnącej równolegle do drążka podłożona jest pod śrubę mocowania drążka do silnika.
Można również alternatywnie połączyć plecionką podstawę serwa ( jedna z nakrętek mocujacych serwo) i zależnie od długości plecionki jedna z najbliższych nakrętek czy śrub na silniku ( ostatnia nakrętka mocowania kolektora lub lepiej krótsza śruba uchwytu mocowania drążka reakcyjnego do silnika.
W razie braku oryginalnej plecionki skutecznym zamiennikiem jest dość długa plecionka masy silnika z Fiata 126p lub podobna.