Strona 1 z 1
obroty
: 08 lut 2011, 23:47
autor: poxqufox
Witam!
Jakie obroty lubią silniki mini?? Chodzi mi o to żeby było w miarę ekonomicznie ale z kopem...
Re: obroty
: 08 lut 2011, 23:54
autor: zimonK
To zdecyduj się. Albo ekonomicznie, albo z kopem
Nie wiem jak to jest w cooperze, ale w S'ce maksymalna moc jest przy 4 tysiącach obrotów, więc może "w miarę ekonomicznie i z kopem" będzie w zakresie 3-4k rpm. Co na to znacznie mądrzejsi ode mnie koledzy z forum (to absolutnie nie jest ironia)?
Re: obroty
: 09 lut 2011, 00:06
autor: Azrael
zimonK pisze:To zdecyduj się. Albo ekonomicznie, albo z kopem
Nie wiem jak to jest w cooperze, ale w S'ce maksymalna moc jest przy 4 tysiącach obrotów, więc może "w miarę ekonomicznie i z kopem" będzie w zakresie 3-4k rpm. Co na to znacznie mądrzejsi ode mnie koledzy z forum (to absolutnie nie jest ironia)?
Skąd te 4000rpm?
175 PS (173 hp/128 kW) at 5500 rpm
Re: obroty
: 09 lut 2011, 00:21
autor: zimonK
Z wykresu na hamowni dla S'ki 04' 163KM.
Oj sorry, maksymalny moment obrotowy przy 4000, a nie moc.
A tak poza tym, to może zacznijmy od tego: poxqufox, jaki to jest miniacz i z którego jest roku?
Re: obroty
: 09 lut 2011, 00:46
autor: Voyth
poxqufox pisze:Witam!
Jakie obroty lubią silniki mini?? Chodzi mi o to żeby było w miarę ekonomicznie ale z kopem...
Takie rzeczy to tylko w Erze... Ekonomicznie w One/Cooper to jest do 3500, a z kopem nawet ok. 5000
Raczej ciężko jest obie sprawy wypośrodkować, bo to dwie skrajne rzeczy
Re: obroty
: 09 lut 2011, 01:35
autor: Vilreen
Z mojego wykresu mocy wynika ze maksymalna moc jest osiagana na odcince ;P W S'ce
Z doswiadczenia moge Ci powiedziec ze jakiekolwiek za mocne wciskanie gazu wiaze sie z podskoczeniem spalania o more less plus 2 litry
Ja bym trzymal obroty pomiedzy 2-3.5k zeby bylo z kopem ale w miare ekonomicznie
Re: obroty
: 09 lut 2011, 01:46
autor: zimonK
No dobra, zrzynałem z Twojego wykresu
ale to rzeczywiście dziwne, że dopiero na odcince jest największa moc
Re: obroty
: 09 lut 2011, 08:11
autor: Azrael
zimonK pisze:No dobra, zrzynałem z Twojego wykresu
ale to rzeczywiście dziwne, że dopiero na odcince jest największa moc
Raczej normalne w silniku tego typu, na odcince lub w poblizu
Re: obroty
: 09 lut 2011, 12:18
autor: poxqufox
no jest to mini cooper z 2002 r, 116 kM
Re: obroty
: 09 lut 2011, 12:27
autor: zimonK
Azrael pisze:zimonK pisze:No dobra, zrzynałem z Twojego wykresu
ale to rzeczywiście dziwne, że dopiero na odcince jest największa moc
Raczej normalne w silniku tego typu, na odcince lub w poblizu
A mi się zawsze wydawało, że to będzie dużo przed odcniką. Przy jakiś 5000/6000. Dzięki
Re: obroty
: 09 lut 2011, 14:19
autor: Azrael
zimonK pisze:Azrael pisze:zimonK pisze:No dobra, zrzynałem z Twojego wykresu
ale to rzeczywiście dziwne, że dopiero na odcince jest największa moc
Raczej normalne w silniku tego typu, na odcince lub w poblizu
A mi się zawsze wydawało, że to będzie dużo przed odcniką. Przy jakiś 5000/6000. Dzięki
Turbodołądowane często się kręcą więcej niż mają użytecznych obrotów, ale doładowane mechaniczną spręzarką co do zasady działają podobnie do wolnossących (spadek efektywności kompresora jest mniejszy niż efekt zdławienia wydechu turbosprężarką).