Strona 1 z 1

obroty

: 08 lut 2011, 23:47
autor: poxqufox
Witam!

Jakie obroty lubią silniki mini?? Chodzi mi o to żeby było w miarę ekonomicznie ale z kopem...

Re: obroty

: 08 lut 2011, 23:54
autor: zimonK
To zdecyduj się. Albo ekonomicznie, albo z kopem :mrgreen: Nie wiem jak to jest w cooperze, ale w S'ce maksymalna moc jest przy 4 tysiącach obrotów, więc może "w miarę ekonomicznie i z kopem" będzie w zakresie 3-4k rpm. Co na to znacznie mądrzejsi ode mnie koledzy z forum (to absolutnie nie jest ironia)? :grin:

Re: obroty

: 09 lut 2011, 00:06
autor: Azrael
zimonK pisze:To zdecyduj się. Albo ekonomicznie, albo z kopem :mrgreen: Nie wiem jak to jest w cooperze, ale w S'ce maksymalna moc jest przy 4 tysiącach obrotów, więc może "w miarę ekonomicznie i z kopem" będzie w zakresie 3-4k rpm. Co na to znacznie mądrzejsi ode mnie koledzy z forum (to absolutnie nie jest ironia)? :grin:

Skąd te 4000rpm?



175 PS (173 hp/128 kW) at 5500 rpm

Re: obroty

: 09 lut 2011, 00:21
autor: zimonK
Z wykresu na hamowni dla S'ki 04' 163KM.

Oj sorry, maksymalny moment obrotowy przy 4000, a nie moc.

A tak poza tym, to może zacznijmy od tego: poxqufox, jaki to jest miniacz i z którego jest roku?

Re: obroty

: 09 lut 2011, 00:46
autor: Voyth
poxqufox pisze:Witam!

Jakie obroty lubią silniki mini?? Chodzi mi o to żeby było w miarę ekonomicznie ale z kopem...


Takie rzeczy to tylko w Erze... Ekonomicznie w One/Cooper to jest do 3500, a z kopem nawet ok. 5000 ;) Raczej ciężko jest obie sprawy wypośrodkować, bo to dwie skrajne rzeczy :roll:

Re: obroty

: 09 lut 2011, 01:35
autor: Vilreen
Z mojego wykresu mocy wynika ze maksymalna moc jest osiagana na odcince ;P W S'ce :P Z doswiadczenia moge Ci powiedziec ze jakiekolwiek za mocne wciskanie gazu wiaze sie z podskoczeniem spalania o more less plus 2 litry :) Ja bym trzymal obroty pomiedzy 2-3.5k zeby bylo z kopem ale w miare ekonomicznie ;)

Re: obroty

: 09 lut 2011, 01:46
autor: zimonK
No dobra, zrzynałem z Twojego wykresu :razz: ale to rzeczywiście dziwne, że dopiero na odcince jest największa moc :wink:

Re: obroty

: 09 lut 2011, 08:11
autor: Azrael
zimonK pisze:No dobra, zrzynałem z Twojego wykresu :razz: ale to rzeczywiście dziwne, że dopiero na odcince jest największa moc :wink:



Raczej normalne w silniku tego typu, na odcince lub w poblizu :)

Re: obroty

: 09 lut 2011, 12:18
autor: poxqufox
no jest to mini cooper z 2002 r, 116 kM

Re: obroty

: 09 lut 2011, 12:27
autor: zimonK
Azrael pisze:
zimonK pisze:No dobra, zrzynałem z Twojego wykresu :razz: ale to rzeczywiście dziwne, że dopiero na odcince jest największa moc :wink:



Raczej normalne w silniku tego typu, na odcince lub w poblizu :)


A mi się zawsze wydawało, że to będzie dużo przed odcniką. Przy jakiś 5000/6000. Dzięki :wink:

Re: obroty

: 09 lut 2011, 14:19
autor: Azrael
zimonK pisze:
Azrael pisze:
zimonK pisze:No dobra, zrzynałem z Twojego wykresu :razz: ale to rzeczywiście dziwne, że dopiero na odcince jest największa moc :wink:



Raczej normalne w silniku tego typu, na odcince lub w poblizu :)


A mi się zawsze wydawało, że to będzie dużo przed odcniką. Przy jakiś 5000/6000. Dzięki :wink:


Turbodołądowane często się kręcą więcej niż mają użytecznych obrotów, ale doładowane mechaniczną spręzarką co do zasady działają podobnie do wolnossących (spadek efektywności kompresora jest mniejszy niż efekt zdławienia wydechu turbosprężarką).