Strona 1 z 1
Odpowietrzenie układu paliwowego 998
: 03 paź 2011, 16:10
autor: PETER90
Witam , mam problem z układem paliwowym , mam silnik 998 i chodzi mi o odpowietrzenie :
-jak powinno wyglądać (ewentualnie jak przerobić )
-i czy warto montować filtr paliwa
Pozdrawiam
Re: Odpowietrzenie układu paliwowego 998
: 03 paź 2011, 19:32
autor: markfive
Odpowietrzenie - czego ?
zbiornika paliwa czy gaźnika?
Obydwie te rzeczy w seryjnym aucie są, więc nie wiem co nowego chcesz tworzyć.
Zbiornik ma w górnej części od strony bagażnika wspawaną rurkę, na nią nakłada się elastyczny przewód przechodzacy w dół pod podłogę bagażnika.
Gaźnik ma rurkę odpowietrzającą komorę pływakową obok dopływu. Tam powinna być połączona elastycznym przewodem metalowa rurka zamocowana na pokrywie sprzęgła z wylotem skierowanym w dół "na jezdnię". Oprócz funkcji odpowietrzania spełnia ona rolę awaryjnego odpływu nadmiaru paliwa przy niesprawnym zaworku iglicowym czy dziurawym pływaku.
Filtr paliwa zamontować warto - po stronie tłoczącej czyli na przewodzie od pompy w górę w kierunku gaźnika.
Re: Odpowietrzenie układu paliwowego 998
: 03 paź 2011, 20:52
autor: PETER90
Dzięki bo ja mam jest wszystko połączone razem
Re: Odpowietrzenie układu paliwowego 998
: 03 paź 2011, 20:58
autor: flapjck1
a ile przewodow masz miedzy bakiem a silnikiem?
Re: Odpowietrzenie układu paliwowego 998
: 04 paź 2011, 10:10
autor: markfive
PETER90 pisze:Dzięki bo ja mam jest wszystko połączone razem
Nie pierwszy i nie ostatni raz spotykam sie z "genialnym" pomysłem stworzenia obiegu zamkniętego
Pomysł powstaje na ogół wtedy gdy z odpowietrzenia gaźnika zaczyna lać się paliwo. Leje się bo albo zużyty jest już zaworek iglicowy, albo pływak ( z dziurą) się topi lub w przypadku przeróbki z SPI na gaźnik gdy chce się zasilać gaźnik bezpośrednio elektryczną pompą która daje 3 atm ciśnienia
W normalnej instalacji gaźnikowej z mechaniczną pompą na bloku czy oryginalną elektryczną SU SP / SU AUF 214 (najstarsze roczniki) powrotu NIE MA. Powrót stosuje się wtedy gdy po drodze zamontowany jest regulator / ogranicznik / reduktor ciśnienia paliwa i wydajna pompa (nie membranowa) podająca paliwo w sposób ciągły. (np gaźnikowe metro turbo)