Witam , mam problem z układem paliwowym , mam silnik 998 i chodzi mi o odpowietrzenie :
-jak powinno wyglądać (ewentualnie jak przerobić )
-i czy warto montować filtr paliwa
Pozdrawiam
Odpowietrzenie układu paliwowego 998
Moderator: flapjck1
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie układu paliwowego 998
Odpowietrzenie - czego ?
zbiornika paliwa czy gaźnika?
Obydwie te rzeczy w seryjnym aucie są, więc nie wiem co nowego chcesz tworzyć.
Zbiornik ma w górnej części od strony bagażnika wspawaną rurkę, na nią nakłada się elastyczny przewód przechodzacy w dół pod podłogę bagażnika.
Gaźnik ma rurkę odpowietrzającą komorę pływakową obok dopływu. Tam powinna być połączona elastycznym przewodem metalowa rurka zamocowana na pokrywie sprzęgła z wylotem skierowanym w dół "na jezdnię". Oprócz funkcji odpowietrzania spełnia ona rolę awaryjnego odpływu nadmiaru paliwa przy niesprawnym zaworku iglicowym czy dziurawym pływaku.
Filtr paliwa zamontować warto - po stronie tłoczącej czyli na przewodzie od pompy w górę w kierunku gaźnika.
zbiornika paliwa czy gaźnika?
Obydwie te rzeczy w seryjnym aucie są, więc nie wiem co nowego chcesz tworzyć.
Zbiornik ma w górnej części od strony bagażnika wspawaną rurkę, na nią nakłada się elastyczny przewód przechodzacy w dół pod podłogę bagażnika.
Gaźnik ma rurkę odpowietrzającą komorę pływakową obok dopływu. Tam powinna być połączona elastycznym przewodem metalowa rurka zamocowana na pokrywie sprzęgła z wylotem skierowanym w dół "na jezdnię". Oprócz funkcji odpowietrzania spełnia ona rolę awaryjnego odpływu nadmiaru paliwa przy niesprawnym zaworku iglicowym czy dziurawym pływaku.
Filtr paliwa zamontować warto - po stronie tłoczącej czyli na przewodzie od pompy w górę w kierunku gaźnika.
Re: Odpowietrzenie układu paliwowego 998
Dzięki bo ja mam jest wszystko połączone razem
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie układu paliwowego 998
a ile przewodow masz miedzy bakiem a silnikiem?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpowietrzenie układu paliwowego 998
PETER90 pisze:Dzięki bo ja mam jest wszystko połączone razem
Nie pierwszy i nie ostatni raz spotykam sie z "genialnym" pomysłem stworzenia obiegu zamkniętego Pomysł powstaje na ogół wtedy gdy z odpowietrzenia gaźnika zaczyna lać się paliwo. Leje się bo albo zużyty jest już zaworek iglicowy, albo pływak ( z dziurą) się topi lub w przypadku przeróbki z SPI na gaźnik gdy chce się zasilać gaźnik bezpośrednio elektryczną pompą która daje 3 atm ciśnienia
W normalnej instalacji gaźnikowej z mechaniczną pompą na bloku czy oryginalną elektryczną SU SP / SU AUF 214 (najstarsze roczniki) powrotu NIE MA. Powrót stosuje się wtedy gdy po drodze zamontowany jest regulator / ogranicznik / reduktor ciśnienia paliwa i wydajna pompa (nie membranowa) podająca paliwo w sposób ciągły. (np gaźnikowe metro turbo)