Odpowietrzenie układu paliwowego 998

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

PETER90

Odpowietrzenie układu paliwowego 998

Post autor: PETER90 »

Witam , mam problem z układem paliwowym , mam silnik 998 i chodzi mi o odpowietrzenie :
-jak powinno wyglądać (ewentualnie jak przerobić )
-i czy warto montować filtr paliwa


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie układu paliwowego 998

Post autor: markfive »

Odpowietrzenie - czego ?
zbiornika paliwa czy gaźnika?
Obydwie te rzeczy w seryjnym aucie są, więc nie wiem co nowego chcesz tworzyć.
Zbiornik ma w górnej części od strony bagażnika wspawaną rurkę, na nią nakłada się elastyczny przewód przechodzacy w dół pod podłogę bagażnika.
Gaźnik ma rurkę odpowietrzającą komorę pływakową obok dopływu. Tam powinna być połączona elastycznym przewodem metalowa rurka zamocowana na pokrywie sprzęgła z wylotem skierowanym w dół "na jezdnię". Oprócz funkcji odpowietrzania spełnia ona rolę awaryjnego odpływu nadmiaru paliwa przy niesprawnym zaworku iglicowym czy dziurawym pływaku.
Filtr paliwa zamontować warto - po stronie tłoczącej czyli na przewodzie od pompy w górę w kierunku gaźnika.
PETER90

Re: Odpowietrzenie układu paliwowego 998

Post autor: PETER90 »

Dzięki bo ja mam jest wszystko połączone razem facepalm
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie układu paliwowego 998

Post autor: flapjck1 »

a ile przewodow masz miedzy bakiem a silnikiem?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpowietrzenie układu paliwowego 998

Post autor: markfive »

PETER90 pisze:Dzięki bo ja mam jest wszystko połączone razem facepalm

Nie pierwszy i nie ostatni raz spotykam sie z "genialnym" pomysłem stworzenia obiegu zamkniętego :smile: Pomysł powstaje na ogół wtedy gdy z odpowietrzenia gaźnika zaczyna lać się paliwo. Leje się bo albo zużyty jest już zaworek iglicowy, albo pływak ( z dziurą) się topi lub w przypadku przeróbki z SPI na gaźnik gdy chce się zasilać gaźnik bezpośrednio elektryczną pompą która daje 3 atm ciśnienia :smile:
W normalnej instalacji gaźnikowej z mechaniczną pompą na bloku czy oryginalną elektryczną SU SP / SU AUF 214 (najstarsze roczniki) powrotu NIE MA. Powrót stosuje się wtedy gdy po drodze zamontowany jest regulator / ogranicznik / reduktor ciśnienia paliwa i wydajna pompa (nie membranowa) podająca paliwo w sposób ciągły. (np gaźnikowe metro turbo)
ODPOWIEDZ