Strona 1 z 1

Kontorlka, silnik do połowy zalany?

: 02 sty 2012, 16:48
autor: bbbrk
Otóż zapaliła mi się taka śliczna kontrolka, na dodatek silnik stracił moc i przy dodawaniu gazu słychać coś na rodzaj "gól gól gól gól" - (ale tylko jedno)

Sprawdzałem w instrukcji co to takiego fajnego znaczy, i niestety nic konkretnego nie mówi.

Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczną?

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

: 02 sty 2012, 16:59
autor: flapjck1
to jest tzw CHECK albo MIL, oznacza usterke ukladu napedowego ktora wymaga pojechania do serwisu najszybciej jak sie da

przyczyn moze byc milion

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

: 02 sty 2012, 18:49
autor: SpaCar
Ta kontrolka może kryć wiele problemów, ale zanij od:

1. Sprawdź czy masz dokręcony korek paliwa - wiem, głupie ale czasem może się tak dziać.

2. Może pojawić Ci się błąd P1638 - problem z przepustnicą - pojawiający się problem w S do 2009r. Po prostu ją wyczyść;)

3. Kolektor dolotowy uszkodzony.

Tak czy inaczej bez podpięcia pod komputer to wróżenie z fusów.

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

: 02 sty 2012, 19:15
autor: zoy
bbbrk pisze:Otóż zapaliła mi się taka śliczna kontrolka, na dodatek silnik stracił moc i przy dodawaniu gazu słychać coś na rodzaj "gól gól gól gól" - (ale tylko jedno)

Sprawdzałem w instrukcji co to takiego fajnego znaczy, i niestety nic konkretnego nie mówi.

Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczną?
jestes z wawy to podjedz do chłopaków z Konstancina, mi wystapił dwa razy taki check przy obluzowanym czujniku odpowietrzania układu paliowego, drugi raz przy wypaleniu uszczelki głowicy :twisted:

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

: 03 sty 2012, 16:05
autor: bbbrk
Umowiony na jutro do Inchcape ciekae co wymysyla...

Napewno przyczyna nie jest korek do wlewu paliwa (sprawdzilem, baaa nawet zatankowalem do pełna)

Na dodatek silnik zaczal sie "krztusić"

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

: 03 sty 2012, 16:29
autor: zoy
bbbrk pisze:Na dodatek silnik zaczal sie "krztusić"
oby nie była to uszczelka pod głowicą, sprawdź przed jazda ile płynu chłodniczego masz w zbiorniczku i czy przypadkiem na bagnecie od poziomu oleju nie ma białej smugi.

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

: 04 sty 2012, 15:34
autor: bbbrk
1) olej stan ok,
2) płyn od chłodnicy też ok,

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

: 04 sty 2012, 18:21
autor: bbbrk
Tadam.... i wiadomo...
w ramach gwarancji do wymiany turbosprężarka!

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

: 04 sty 2012, 18:39
autor: zimonK
To niezły fart, że stało się to teraz, kiedy jeszcze masz gwarancję. Później mogłoby być co najmniej nieciekawie :mrgreen:

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

: 04 sty 2012, 20:12
autor: bbbrk
a najlepsze jest to ze gwaranacja konczy sie na poczatku marca... biezacego roku.

Zastanawia mnie bardzo czy faktycznie ten samochod jest tak awaryjny (defakto 47 tys przebiegu).

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

: 04 sty 2012, 20:48
autor: se7ven
bbbrk pisze:a najlepsze jest to ze gwaranacja konczy sie na poczatku marca... biezacego roku.

Zastanawia mnie bardzo czy faktycznie ten samochod jest tak awaryjny (defakto 47 tys przebiegu).
O turbo lub sprężarkę należy dbać podczas eksploatacji. Więcej chyba jest w instrukcji obsługi, której nie czytałem. Wadliwy egzemplarz też może się zdarzyć.

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

: 04 sty 2012, 21:24
autor: krzyss
Albo tak zdjagnozowali bo tak powiedzial bardzo madry komputer :-)

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

: 04 sty 2012, 21:53
autor: Brennt
zdaje sie, ze nie wolno od razu po zatrzymaniu wylaczac silnika, tylko poczekac az turbina sie schlodzi

Re: Kontorlka, silnik do połowy zalany?

: 05 sty 2012, 17:10
autor: dafit
a ja podejrzewam ze pewnie dv nie trzymał a serwis zdiagnozowal ze turbo do wymiany. NIe raz slyszalem o takich przypadkach glownie w 2.0tfsi(a one budowa sa bardzo zblizone do 1.6t z R56) i tez maja ten sam dv montowany w muszli sprezarki jakw r56. W kazdym badz razie ja bym sie bardzo cieszyl skoro to leci z gwarancji:)

u mnie ponoć padła turbosprężarka

: 11 maja 2014, 22:51
autor: ql24ny
W moim Mini Coupe R56 wystąpiła identyczna sytuacja. Przy ruszaniu zapaliła się owa kontrolka, silnik stracił moc. W serwisie diagnoza "uszkodzona turbosprężarka". Też wymiana na gwarancji.
Niestety po wymianie turbo saamochód raz przyspiesza jakby miał te turbo a za chwilę jakby go nie miał. Stąd myślę, że coś jeszcze jest nie tak. Temat rozwojowy a ja się trochę zaczynam niepokoić, że ASO nie potrafi znaleźć przyczyny.