Strona 1 z 2

AWARIA - pomocy! [`]

: 06 kwie 2012, 17:31
autor: dawid
Witam.

Pacjent: MINI Cooper S R53

Przyczyna: Wciśnięcie gazu do oporu, obroty na maksa (podczas jazdy) aż do odcięcia paliwa.

Objawy: Zerwany pasek od kompresora, zapalona kontrolka akumulatora + EML gdy przekroczę prędkość 20km/h, pompa wspomagania nie pracuje.

Czy dobrze zdiagnozowałem? Dojechałem do celu, wracam do auta, próbuje jechać a tu wspomaganie nie działa, chwilę potem auto jedzie 10km/h i więcej nie uciągnie.
Dojeżdżam do domu, patrzę a spod podwozia wystaje pasek.
Czy wymiana paska usunie pozostałe awarie? Mam głównie na myśli: wspomaganie.

Proszę o pomoc bo auto jest bezużyteczne a musii działać jak najszybciej.
Gdzie kupić odpowiedni pasek, co dalej.

Fotoreacja poniżej,
pozdrawiam
DAWIDEK

Re: AWARIA - pomocy! [`]

: 06 kwie 2012, 18:39
autor: flapjck1
raczej zalozenie paska wystarczy, widze ze on jeszcze altek napedza wiec to jest przyczyna dyskoteki

Re: AWARIA - pomocy! [`]

: 06 kwie 2012, 20:42
autor: monsterk
mistrzostwo facepalm a jaką odlegosc przejechaleś bez paska? Bo widzę ze temperatura silnika jest wysoka.

Re: AWARIA - pomocy! [`]

: 06 kwie 2012, 20:44
autor: monsterk
a i w esce pasek napędza pompę cieczy, więc jak pasek pęka to w grę wchodzi tylko holowanie

Re: AWARIA - pomocy! [`]

: 06 kwie 2012, 21:09
autor: se7ven
Pośpiech i brak wiedzy rodzi koszty :mrgreen:
Czytałeś instrukcję obsługi auta? Chyba nie. facepalm

Re: AWARIA - pomocy! [`]

: 06 kwie 2012, 23:50
autor: dawid
od momentu zerwania paska przejechałem jakieś 400m więc tragedii nie ma.
Myślałem, że temp silnika automatycznie tak skacze do góry, kiedy się zapala EML etc
dodam, że prędkość stała (ograniczona) 10km/h

Re: AWARIA - pomocy! [`]

: 06 kwie 2012, 23:51
autor: dawid
CHYBA NIE UMARŁ CO ?

Re: AWARIA - pomocy! [`]

: 06 kwie 2012, 23:58
autor: pididi
Niestety to pasek nie tylko od kompresora, po je*nięciu należy się jak najszybciej zatrzymać. Jeśli się nie przegrzał to pacjent do e miarę łatwego odratowania.

Spróbuj kupić OEM pasek, mam do nich największe zaufanie :mrgreen:

Re: AWARIA - pomocy! [`]

: 07 kwie 2012, 00:18
autor: dawid
ja pier... nawet nie straszcie mnie.

po czym poznać, czy auto na złom czy nie ?

Re: AWARIA - pomocy! [`]

: 07 kwie 2012, 00:30
autor: flapjck1
jak nie bedzie zarl plynu i oleju po uruchomieniu to na strachu sie skonczylo ;)

Re: AWARIA - pomocy! [`]

: 07 kwie 2012, 00:32
autor: dawid
MÓJ BORZE, mam nadzieję, że tak będzie. Na pewno tak będzie :)

PIEPRZONY PT CRUISER na Zakopiance, to przez niego wszystko.

Po dojechaniu do domu wypiąłem akumulator i auto stoi cały czas. Byłem teraz sprawdzić to nic z niego nie cieknie. (Bo czytałem na internecie, że jakieś rozszczelnienia, wycieki etc)

Re: AWARIA - pomocy! [`]

: 07 kwie 2012, 00:45
autor: dawid
Ktoś z forum ogarnie OEM'owy pasek, czy mam katować ASO?
Prosiłbym o numer seryjny części (PDIDDYY :oops: ) bo ja tam nie ogarniam tych katalogów

Re: AWARIA - pomocy! [`]

: 07 kwie 2012, 00:55
autor: matthew90
mi pasek kiedyś poszedł w R50, przejechałem tak ok 1,5km - więc myślę że nie ma powodów do obaw :wink:

Re: AWARIA - pomocy! [`]

: 07 kwie 2012, 12:03
autor: pididi
11287520199 - ori pasek wieloklinowy (nie masz zmienionego kółka, nie?)

W RealOEM podano też jego wymiary, tj. 6PK1388. Możesz dobrać coś z oferty lepszych producentów ow tym rozmiarze - Contitech, Gates, Goodyear.

Np. TUTAJ, albo w jakiejś hurtowni bezpośrednio w Krakowie na bank będzie :wink:

Re: AWARIA - pomocy! [`]

: 07 kwie 2012, 12:15
autor: monsterk
matthew90 pisze:mi pasek kiedyś poszedł w R50, przejechałem tak ok 1,5km - więc myślę że nie ma powodów do obaw :wink:
silnik silnikowi nie równy :roll:
obawy mogą być, w esce powietrze do silnika dociera przez kompresor, więc była mocno utrudniona praca, stąd ta choinka na desce ale i tak to nie zaniepokoiło nad dalszą jazdą.