gaz
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: gaz
Gaz dlaczego nie? Mam w kilku autach i sobie chwalę (wychodzi nawet czasami taniej niż ON). Co do zbiornika to są toroidalne w miejsce koła zapasowego i wtedy bagażnik jest wolny.
Co do ceny to jakaś chora - instalacja do R4 kosztuje ok. 3tys. zł do V8 ok. 6tys. z gwarancją 3-lata.
Wszystko zależy od kalkulacji przebiegu, średniego spalania i okresu użytkowania.
To trzeba dokładnie policzyć. Jest jeszcze kwestia gdzie jest auto eksploatowane - bo jak w mieście na krótkich odcinkach to może się okazać, że wcale nie jest tanio - pierwsze km auto pracuje na Pb i w zależności od temp. zew. jest to ok. 2km.
Co do ceny to jakaś chora - instalacja do R4 kosztuje ok. 3tys. zł do V8 ok. 6tys. z gwarancją 3-lata.
Wszystko zależy od kalkulacji przebiegu, średniego spalania i okresu użytkowania.
To trzeba dokładnie policzyć. Jest jeszcze kwestia gdzie jest auto eksploatowane - bo jak w mieście na krótkich odcinkach to może się okazać, że wcale nie jest tanio - pierwsze km auto pracuje na Pb i w zależności od temp. zew. jest to ok. 2km.
-
- Wiarus
- Posty: 556
- Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Szczecinek/Poznań
Re: gaz
zapominasz chyba, ze w mini nie ma miejsca na kolo zapasowe
There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
Re: gaz
hello pisze:on chce ten gaz do R53 czy R56 zakładać? ]
Kolega pisze że do RS6 ( audi ) nikt sie nie podejmie.. on chce Ske zagazować..
Tak na marginesie to juz nie takie auta widziałem jak ludzie na zapalniczki przerabiali. Jedyny minus to utrata bagażnika ale jak ktoś nie używa..
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: gaz
Po pierwsze, powodzenia w zrobieniu instalki pod wtryski bezpośredni do takiego Audi. Coś ktoś wie, ktoś coś słyszał ale chyba nie do końca...
Po drugie, miniaka można kupić teraz taniej niż nowego Fiata Pandę z salonu jeśli ktoś chce, więc to premium to było na papierze kilka lat temu czy tego chcemy czy nie.
Po drugie, miniaka można kupić teraz taniej niż nowego Fiata Pandę z salonu jeśli ktoś chce, więc to premium to było na papierze kilka lat temu czy tego chcemy czy nie.
static
Re: gaz
tak sie zająłem nieco "gazem" na poważnie
myśle że VIALLE za 10 koła jest nieopłacalną inwestycją wogóle
chyba że jeździmy cooperem PL-Hiszpania co najmniej raz w tygodniu
- jak "wkoło komina" to szkoda 10 tysiaków -
myśle że VIALLE za 10 koła jest nieopłacalną inwestycją wogóle
chyba że jeździmy cooperem PL-Hiszpania co najmniej raz w tygodniu
- jak "wkoło komina" to szkoda 10 tysiaków -
- mainecoon6
- Swój Człowiek
- Posty: 142
- Rejestracja: 29 lip 2012, 16:39
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Brzeziny/Łódź
Re: gaz
A ja nie mam się czego wstydzić. Posiadam mini one 2005r. po czipie na 125 km. Autko ma na gazie zrobione już 7 tysięcy km w przeciągu 2 miesięcy . ZERO PROBLEMÓW. Autko spala średnio 11 l gazu (30 procent trasa i 70 % miasto) . Gdy cięższa noga 13l. Butla 35 litrów, wchodzi 32l. Zajmuje pół bagażnika. Instalacja kosztowała 2700zł. Najlepszy możliwy osprzęt i dodatkowe filtry itp.
Oszczędność? Zdecydowanie tak ! 100km kosztuje mnie nie więcej niż 30 zł. 100 km na benzynie kosztuje średnio 55 zł ( 5.55zł 95 okt. i spalanie mniejsze czyli 10 l ).
Oszczędność minimum 25 zł na 100km .
Pozdrawiam hejterów gazu w autach .
Oszczędność? Zdecydowanie tak ! 100km kosztuje mnie nie więcej niż 30 zł. 100 km na benzynie kosztuje średnio 55 zł ( 5.55zł 95 okt. i spalanie mniejsze czyli 10 l ).
Oszczędność minimum 25 zł na 100km .
Pozdrawiam hejterów gazu w autach .
Re: gaz
Oj tam maly OT zrobilem raz na rok mozna
A co wracajac do gazu to mialem raz w zyciu w w BMW E39 2.0 na 2jnym Vanosie i powiem tak. Sama instalacja byla ok wloskiej firmy Landirenzo i takowe tez sa pod Biturbo jakby ktos pytal. Kosztowala wtedy ponad 8tysiecy - wiadomo ceny spadaja wraz z popularnoscia zakladania gazu do auta.
Autko wazylo 1800 kilo wiec 2 tony z paliwem i kierowca, osiagi ciut gorsze ale chyba nikt nie wrzuca gazu do scigania. Co trzeba pamietac w gazie to, ze go tez sie serwisuje i wymienia filtry oraz to co padnie. Landirenzo daje gwarancje 2 lata z tego co pamietam na czesci wiec jest super a potem ceny klasyfikuja sie nastepujaca kilka stowek wtryskiwacz jak padnie a 2 razy mi padl, listwa zasilajaca ponad tysiac zloty itd.
Takze gaz to tez sa kaszty po gwarancyjne ale wliczone w cene jaka oszczedzamy na paliwie.
Sam chcialem gazowac 5.7 Hemi bo przy mnie ponad 20 zjada po miescie ten maluch, ale zamiast 5,7 hemi kupilem Mini i tego nie zagazuje bo niecale 10litrow po miescie w samochodzie co ma 200 koni to wynik dobry, bywa mniej czasami ale to jak stoje na swiatlach chyba :p
W takim 5,7 Hemi koszt instalacji ktora kosztuje ponad 5 tys z dzialajcym Hemi zwraca sie po kilku miesiacach w prawdzie. Nie polecam zakladania instalacji ponizej 4 generacji bo to nie ma sensu. Od 4 w gore z czego ja tylko na 4 jezdzilem bo 5 byla jeszcze niedopracowaa nie wiem jak jest teraz.
Pamietajcie, ze do miniacza nie wrzucicie nie wiadomo jak duzej butli a kazda butla ma 20-30% przestrzeni wolnej nie dobija sie jej do konca bo gaz od temperatury sie rozpreza itd. wiec jak macie taka 50 to w zasadzie bedzie jakies 35 litrow wiec co 300km tankowanie.
Moim zdaniem jak ktos chce oszczednosc to lepiej kupic lupo 3L albo Smarto For 2 w dieslu i te 3 litry z groszem spali.
Peace V
ps. ale nie zdziwi mnie co juz widzialem na gazie nowa panemere, cayenne i to nowe modele
A co wracajac do gazu to mialem raz w zyciu w w BMW E39 2.0 na 2jnym Vanosie i powiem tak. Sama instalacja byla ok wloskiej firmy Landirenzo i takowe tez sa pod Biturbo jakby ktos pytal. Kosztowala wtedy ponad 8tysiecy - wiadomo ceny spadaja wraz z popularnoscia zakladania gazu do auta.
Autko wazylo 1800 kilo wiec 2 tony z paliwem i kierowca, osiagi ciut gorsze ale chyba nikt nie wrzuca gazu do scigania. Co trzeba pamietac w gazie to, ze go tez sie serwisuje i wymienia filtry oraz to co padnie. Landirenzo daje gwarancje 2 lata z tego co pamietam na czesci wiec jest super a potem ceny klasyfikuja sie nastepujaca kilka stowek wtryskiwacz jak padnie a 2 razy mi padl, listwa zasilajaca ponad tysiac zloty itd.
Takze gaz to tez sa kaszty po gwarancyjne ale wliczone w cene jaka oszczedzamy na paliwie.
Sam chcialem gazowac 5.7 Hemi bo przy mnie ponad 20 zjada po miescie ten maluch, ale zamiast 5,7 hemi kupilem Mini i tego nie zagazuje bo niecale 10litrow po miescie w samochodzie co ma 200 koni to wynik dobry, bywa mniej czasami ale to jak stoje na swiatlach chyba :p
W takim 5,7 Hemi koszt instalacji ktora kosztuje ponad 5 tys z dzialajcym Hemi zwraca sie po kilku miesiacach w prawdzie. Nie polecam zakladania instalacji ponizej 4 generacji bo to nie ma sensu. Od 4 w gore z czego ja tylko na 4 jezdzilem bo 5 byla jeszcze niedopracowaa nie wiem jak jest teraz.
Pamietajcie, ze do miniacza nie wrzucicie nie wiadomo jak duzej butli a kazda butla ma 20-30% przestrzeni wolnej nie dobija sie jej do konca bo gaz od temperatury sie rozpreza itd. wiec jak macie taka 50 to w zasadzie bedzie jakies 35 litrow wiec co 300km tankowanie.
Moim zdaniem jak ktos chce oszczednosc to lepiej kupic lupo 3L albo Smarto For 2 w dieslu i te 3 litry z groszem spali.
Peace V
ps. ale nie zdziwi mnie co juz widzialem na gazie nowa panemere, cayenne i to nowe modele
Re: gaz
Przed chwilą w "Dzień dobry TVN" leciał wywiad z gazownikiem na temat instalacji gazowych, gdzie w w tle było widać MINI do którego właśnie też pakowali gaz.
Co tu dużo mówić.... jedni oszczędzają na paliwie... inni na zakupy jeżdżą do Biedronki tak jak ja pomysłów na oszczędzanie jest sporo, i nie musi byc to akurat auto/
Co tu dużo mówić.... jedni oszczędzają na paliwie... inni na zakupy jeżdżą do Biedronki tak jak ja pomysłów na oszczędzanie jest sporo, i nie musi byc to akurat auto/
Re: gaz
kurde wątek długi jak cholera, a zero konkretów.
Polacy mają jakiś dziwny kompleks oszczędzania, każdy jeżdzi czym i na czym chce.
Ale przejdźmy do sedna czy ktoś ma LPG w Mini one/Cooperze.
Niech przedstawi na jakich komponentach i jak się sprawuję.
Mnie interesuję jak by się sprawował Cooper S z LPG.
Sam mam Vectrę C z silnikiem z Saaba 2.0T i lpg chodzi jak malina, cichutko nic nie klekocze i chyba nawet oszczędniej wychodzi niż na Dieslu.
Polacy mają jakiś dziwny kompleks oszczędzania, każdy jeżdzi czym i na czym chce.
Ale przejdźmy do sedna czy ktoś ma LPG w Mini one/Cooperze.
Niech przedstawi na jakich komponentach i jak się sprawuję.
Mnie interesuję jak by się sprawował Cooper S z LPG.
Sam mam Vectrę C z silnikiem z Saaba 2.0T i lpg chodzi jak malina, cichutko nic nie klekocze i chyba nawet oszczędniej wychodzi niż na Dieslu.
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: gaz
stało się
koszt 3tys brutto z fakturą, czyli realnie 1710pln
koszt 3tys brutto z fakturą, czyli realnie 1710pln
- Załączniki
-
- reduktor (do mocy >180KM) pod lewym reflektorem, komputer przy ścianie grodziowej
- IMG025.jpg (176.1 KiB) Przejrzano 2260 razy
-
- ukryty wlew
- IMG022.jpg (131.53 KiB) Przejrzano 2260 razy
-
- zbiornik STAKO 50l - na odpinanym stelażu, aby dojść do akumulatora
- IMG021.jpg (106.43 KiB) Przejrzano 2260 razy