Stage one

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Stage one

Post autor: se7ven »

Sadam pisze:no i można rzeczowo?

z filtrem tak jak flap pisze, lepsza będzie wkładka i mod puszki oryginalnej, stożki w tysiączce tylko ze stagem są kaprawe i ciężkie do wyregulowania - mieszanka wychodzi permanentnie uboga i auto nie jeździ (czy placek z trąbką będzie lepszy to nie wiem), przy większym dłubnięciu jest ok, doprowadzenie zimnego powietrza wskazane
Ile masz igieł na stanie do regulacji? To nie jest tak hop kolego.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: flapjck1 »

kolektory dolotowe alu aktualnie sprzedawane ( minispares i inni ) sa kijowo odlane i obrobione, wymagaja okolo 2h obrobki przed zalozeniem
:P

nie pokrywaja sie okna kanalow i od strony gaznika,
bardzo czesto za gruba jest flansza od strony glowicy - nie zgadzaja sie wysokosci flansz kolektora dolotowego i wydechowego - trzeba wyrownywac

summa sumarum kolektor za 25 gbp wymaga doinwestowania 300 pln :)

co do regulacji gaznika ze stage1 to anglicy zapominaja o jednym - powinna byc zalozona mocniejsza ( czerwona ) sprezyna, a oni potrafia nie miec tego wogole w sprzedazy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: markfive »

Zestaw stage 1 jest pierwszym krokiem do modyfikacji silnika 998, jak równiez gaźnikowego 1275. Załatwia dwie istotne sprawy, oddzielenie kolektora ssacego od wydechu i zmniejszenie oporów samego wydechu (kolektror rurowy LCB i tłumik RC 40) Dalsze modyfikacje czyli głowica i wałek rozrządu wymagają juz bezwzglednie współpracy z zestawem stage 1 lub zbliżonym odpowiednikiem.
Odpowiadajac na pierwszy post vonfloyd'a uważam zakup tego zestwu za sensowny niezależnie od zamiaru późniejszej wymiany silnika na 1275 czy dalszych modów 998.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: flapjck1 »

se7ven pisze: Ile masz igieł na stanie do regulacji? To nie jest tak hop kolego.

dlatego wole dellorto/webera - bardziej przewidywalne :P
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Stage one

Post autor: se7ven »

markfive pisze:Odpowiadajac na pierwszy post vonfloyd'a uważam zakup tego zestwu za sensowny niezależnie od zamiaru późniejszej wymiany silnika na 1275 czy dalszych modów 998.
A ja mysłę inaczej bo LCB do 1,0 jest inny a do 1,3 też jest kilka wersji.
Trzeba się zastanowić przed zakupem do jakich modyfikacji w przyszłości ma być to potrzebne.
Miałem już kilka aut, w które wpompowano duże pieniądze bez rezultatu.
Wielu ludzi na tym forum naczytało się "opowieści dziwnych treści", że da się podnieść moc tanim kosztem - niestety tak się tego nie zrobi bez daleko idących ingerencji.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: flapjck1 »

i tu piotr ma racje,

problem jest taki ze powszechnie dostepne kolektory lcb sa dedykowane do 1,3 i to tylko w jednym rozmiarze - medium bore ( albo large - niech ktos to sprostuje )
te do mniejszych silnikow z mniejszymi rurami chyba tylko w maniflow sa za dosc konkretna kase
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: Sadam »

igieł wystarczająco by sobie poradzić z problemem, natomiast w zestawie jak wiadomo jest igła i ta ze stożkiem nie działała, efekt jak powyżej, natomiast po wstawieniu seryjnego filtra bez problemu zaczęło śmigać, nie o regulacji tu zdaje się rozmawiamy tylko o tym jaki filtr jak działa facepalm

dalekie ingerencje nie mają sensu jak się nie usprawni podstawowych bolączek w mini - wydech połączony w jednym kolektorze z dolotem - czyli podgrzewanie mieszanki
sam wydech, który w tysiączce jest wiadomo jakich wymiarów (ale przynajmniej cichy)

poza tym nikt tu nie napisał, że celuje w 70KM tylko o tym, że chciałby auto usprawnić i tu tak jak Marek napisał stage one ma sens (oczywiście przemyślany, czytaj odpowiednio dobrany wydech, filtr, kolektor dolotowy i całość wyregulowana)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
mum666
Nowy
Nowy
Posty: 81
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: mum666 »

Ten się nada do 1000: http://www.maniflow.co.uk/index.php?vie ... oduct=1097 ?

Czy to właśnie ten, którego mam nie brać? Nie mogę zlokalizować używki na ebay...

Możecie podrzucić linkiem do igieł i sprężyny tej czerwonej?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: flapjck1 »

maniflow akurat robi kolektory pod 38 i pod 44 mm

co do fantow do gaznikow
http://www.sucarb.co.uk/ ;)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: Sadam »

ten jest uniwersalny

a na ebayu:
http://www.ebay.co.uk/itm/mini-su-carb1 ... 500wt_1414

http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Oselli-I ... 500wt_1414

ten drugi nie wiem czy nie jest pod hif 44, trzeba dopytać sprzedawcę
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: flapjck1 »

hmm wydawalo mi sie ze maniflow robil w dwoch rozmiarach....
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: Sadam »

w opisie jest, że will take both 1 1/2 i 1 3/4 więc chyba uniwersalny, może się nie opłacało robić dwóch :roll:
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
mum666
Nowy
Nowy
Posty: 81
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: mum666 »

Sadam pisze:ten jest uniwersalny

a na ebayu:
http://www.ebay.co.uk/itm/mini-su-carb1 ... 500wt_1414

http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Oselli-I ... 500wt_1414

ten drugi nie wiem czy nie jest pod hif 44, trzeba dopytać sprzedawcę
Dzięki za linki, już podpytałem sprzedawcę, zobaczymy. Fajna dyskusja się nawiązała, będzie super wyczerpujący temat o stage1 do 1000 :)
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: markfive »

se7ven pisze:A ja mysłę inaczej bo LCB do 1,0 jest inny a do 1,3 też jest kilka wersji.
flapjck1 pisze:problem jest taki ze powszechnie dostepne kolektory lcb sa dedykowane do 1,3 i to tylko w jednym rozmiarze - medium bore ( albo large - niech ktos to sprostuje )
Nie wiem Piotr co chcesz udowodnić, kolektory wydechowe o większej średnicy, czyli takie jakie są oferowane w zestawach pasują i do silników 998 i do 1275. Nie jest równiez problemem większa średnica wewnętrzna kolektora ssącego dla mniejszej średnicy gaźnika. Fakt, niedokładne wykonanie odlewów wymaga korekty. Faktem jest również że kolektory wydechowe i ssące wykonywane sa przez rózne firmy i często nie zgadza się grubość kołnierzy mocujacych ale to również da się skorygować przy montażu.

Wiesz również, że nie należę do grona ludzi ludzi którzy naczytali się "opowieści dziwnych treści", że da się podnieść moc tanim kosztem.
Należę raczej do ludzi sceptycznie nastawionych do przereklamowanych modyfikacji i nadzwyczajnych wyników z hamowni. Nie omawiamy tu równiez tematu silników budowanych do wyczynu, tylko proste sprawdzone już efekty zastosowania stage 1 w seryjnym silniku.Porównanie wyników badania na hamowni 3 różnych seryjnych silników 998 z zamontowanym dostępnym zestawem stage 1
mum666
Nowy
Nowy
Posty: 81
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: mum666 »

Sadam pisze:ten jest uniwersalny

a na ebayu:
http://www.ebay.co.uk/itm/mini-su-carb1 ... 500wt_1414

http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Oselli-I ... 500wt_1414

ten drugi nie wiem czy nie jest pod hif 44, trzeba dopytać sprzedawcę
Ten drugi pod hif 44 sprzedawca potwierdził.
ODPOWIEDZ