Totalna przeróbka mini i swap

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Owczar

Totalna przeróbka mini i swap

Post autor: Owczar »

Na wstępie witam wszystkich miłośników mini :)

Trafiłem tutaj nie przypadkiem. Mini to marzenie mojej narzeczonej. Od kiedy zobaczyła włoską robotę jako jeszcze mała dziewczynka, zamarzyło się jej to auto. Ostatnio wpadł mi do głowy pewien pomysł. Mam nadzieję, że nie wzbudzę niechęci tym, że chciałbym tak "popsuć" oryginalne mini.

Ale przechodząc do meritum. To auto ma duszę, ale z tego co poczytałem to nie grzeszy bezawaryjnością i dostępnością części zamiennych. Miałoby służyć głównie do jazdy po mieście jako drugie w rodzinie, ale jeździłaby nim kobieta, więc musiałoby być w miarę mało awaryjne żebym nie musiał co chwilę interweniować na mieście :)

No i jak to kobieta, nie obyło się bez życzeń specjalnych. Jako że niedawno przerobiłem swojego diesla w manualu na V6 w benzynie i automacie, oboje polubiliśmy skrzynie AT.
Kolejne życzenie to klima.
Takie zestawienie w mini nie było oferowane...

Wpadł mi do głowy pomysł totalnego swapa z innego auta. Nie znam niestety konstrukcji mini, nie wiem jak rozwiązane jest zawieszenie, silnik itd. Na szybko przeanalizowałem rynek aut małolitrażowych z AT i klimą. No i tak pomyślałem nad nissanem micrą.
Porównując parametry wychodzi na to, że jest troszkę szerszy i dłuższy od mini. Długość nie ma znaczenia, ale szerokość już tak.
Micra z 97 roku:
Wymiary zewnętrzne
Długość 3746 mm
Szerokość 1595 mm
Wysokość 1430 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1805 mm
Rozstaw osi 2360 mm
Rozstaw kół - przód 1360 mm
Rozstaw kół - tył 1325 mm

Interesowałby mnie silnik 1.4 z klimą i skrzynią AT.

Zdaję sobie sprawę, że to spore wyzwanie technologiczno konstrukcyjne. Chciałbym zaadoptować silnik z kompletnym zawieszeniem z przodu i z tyłu.
Z przodu najwygodniej byłoby zrobić ramę z mocowaniem sanek silnika i zawieszenia. Półosie chciałbym zachować z micry, więc rozstaw byłby trochę szerszy niż w mini.


Jeśli chodzi o pytania. To poszukuję zdjęć i danych technicznych mini MKV-MKVII.
Interesuje mnie budowa i wymiary silnika ze skrzynią biegów, a także wymiary komory silnika. Z tego co widzę to jest tam bardzo ciasno :/ To jest tak naprawdę najsłabszy punkt projektu. Jeśli okaże się, że jest za mało miejsca na silnik i dwie chłodnice, to przedłużanie przodu nie wchodzi w grę...
Ew może ktoś zna precedensowe swapy z innego auta, które można w miarę łatwo i bez większej rzeźby wykonać?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Totalna przeróbka mini i swap

Post autor: flapjck1 »

wszystko sie da! ktos musi byc pierwszy! zakasuj rekawy i do roboty!

ale jakbys uznal ze jednak za duzo kombinacji to moge ci sprzedac silnik 1,3 z automatem do miniaka - reflektujesz?? bo byly takie konfiguracje mini classic + automat
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
mum666
Nowy
Nowy
Posty: 81
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Totalna przeróbka mini i swap

Post autor: mum666 »

Chcesz oszczędny bezawaryjny silnik, poszukaj eco vtec i skrzynie automat do tego, w trasie zejdziesz do 4 litrów (bez klimy ofkors ;)) są pod to gotowe ramy, zwykła D seria, obcykane z każdej strony w mini. Kundel będzie, zmierz się z krytyką. Dla mojej dziewczyny też kupiliśmy mini i zostanie ze sławną A serią, mini to mini takie już jest.
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
Owczar

Re: Totalna przeróbka mini i swap

Post autor: Owczar »

Sam pomysł swapa ma też inne plusy. Chodzi o dostępność części eksploatacyjnych typu klocki, filtry, zawieszenie itd.

Eco vtec to fajna sprawa, ale nie wiem czy występowały z AT, jeśli nie to ze sterowaniem tego zestawu byłby problem. No i to spalanie dla mnie nieosiągalne :D Musiałbym cegłę pod gaz podłożyć :)
Widziałem gotowe ramy, ale w końcu to ma być wyzwanie :)
Bez AT też by przeszło bo narzeczona jeździ bardzo dobrze i manualem, ale czego się nie robi dla ukochanej :)

Gdybym robił dla siebie to na 90% byłby silnik 2.0V mivec z mitsubish FTO umieszczony z tyłu i napęd RWD :)

Jak wyglądają podłużnice w mini? Ma może ktoś zdjęcia od spodu?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Totalna przeróbka mini i swap

Post autor: flapjck1 »

dobra, ja zamkne ten temat zanim poleca jakies grube zlosliwosci,

doszukaj sobie kolego pare rzeczy, na dzien dobry przepatrz

www.englishcars.pl
www.minispares.com
www.limora.de

poprzegladaj sobie rysunki z czesciami, popatrz na ceny w pl i co jest niedostepne a jak juz bedziesz madrzejszy to popros - odblokuje watek i bedziesz mogl kontynuowac

peace
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Zablokowany