Własny kokpit. Co i jak (technicznie)?

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Outsider

Własny kokpit. Co i jak (technicznie)?

Post autor: Outsider »

Witajcie drodzy klubowicze:)
Toż to pierwszy mój post na tym zacnym forum.
Od dawna planuję zakup mini (tak tak, jeszcze takowego nie posiadam:(
W tej chwili mam prawie całą kwote potrzebną do realizacji mego marzenia motoryzacyjnego, ale nie o tym mowa.

Zaprojektowałem nową deskę rozdzielczą do mojego przyszłego (mam nadzieję) miniaczka:)
Niestety nie znam sie zbytnio ani na elektronice... Rysowanie nie jest mi obce, toteż wyglądem zająłem sie najpierw. Wiem też, że będzie to połoczenie oldschoolowego stylu lat 50/60 i współczesnych gadżetów (mam nadzieje, że połoączenie ze smakiem i odpowiednim wyczuciem)...
Moje pytania:
Czy będzie duzy problem z podłączeniem nowych liczników (prędkościomierz, obrotomierz, itd.)? ...myślę nad firmą Auto Gage (lub czymś podobnym).
Chodzi mi głównie o poprawnosć wyświetlanych danych, o to czy będzie dużo kombinacji i grzebania w kablach i czy to w ogole jest mozliwe? Oczywiście nie grzebałbym w tym sam, ale nie chce wydawać mnóstwa kasy (której narazie i tak nie posaidam:P) na coś, co potem może nie działać. Czy ktoś z Was dokonywał podobnych modyfikacji? Jeśli tak to bardzo prosze o jakąś radę:) Ewentualnie może macie adresy jakichś stron na których mozna kupić ciekawe zegary do MINI (w starym stylu, okragłe zegary, chromowane obwódki).
z góry dzięki!
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Własny kokpit. Co i jak (technicznie)?

Post autor: Konrad K_2 »

wskazniki autogauge sa w zestawach z czujnikami wiec wielkiego zachodu z wszystkimi temperaturami raczej nie bedzie, predkosciomiez tez raczej nie bedzie problemem - link ato linka
Motox

Re: Własny kokpit. Co i jak (technicznie)?

Post autor: Motox »

Przecież orginale zegary do ccoper-a są świetne.
Awatar użytkownika
Malina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 392
Rejestracja: 20 lis 2005, 15:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Leszno Wlkp.

Re: Własny kokpit. Co i jak (technicznie)?

Post autor: Malina »

No właśnie,po ulepszać coś co jest rasowe? Można dołożyć tylko błyszczące ramki i będzie super
NAWET PORZĄDNE ZAPALNICZKI SĄ NA BENZYNĘ
Outsider

Re: Własny kokpit. Co i jak (technicznie)?

Post autor: Outsider »

No niezupełnie. Bo widzicie, jak już wcześniej pisałem, zaprojektowałem deskę, do której ni w zab fabryczne zegary pasować nie będą (głównie chodzi o rozmieszczenie i rozmiar). Poza tym w mini mk2 89 zegary w cale jakieś przepiekne nie są:P... Deska będzie wykonana z materiału, który zowie sie alucobond (2 cieńkie warstwy alu - przeróżne kolory, a pomiędzy nie jest wciskane pod ciśnieniem tworzywo różnego rodzaju).. materiał genialny bo: bardzo wytrzymały, bardzo ładny, prosto się w nim wycina i dość łatwo go modeluje:) Może nie jest tani, ale na deske dużo go nie potrzeba:)

pozdrawiam
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Własny kokpit. Co i jak (technicznie)?

Post autor: se7ven »

Najprościej oryginalny duży prędkościomierz z wbudowanym wskaźnikiem paliwa i kontrolkami, obrotomierz dowolnej firmy i średnicy pasujący kolorystycznie, wskaźnik ciśnienia oleju, temperatury oleju i wody najlepiej zastosować mechaniczne i na kapilarach (temp). Są bardzo dokładne a instalacja elektryczna jest potrzebna jedynie do podświetlenia. Tanio znajdziesz zegary na angielskim E-bay. Poszukaj Racetech, Smiths duży wybór mechanicznych. Jak to zgrasz w jedną sensowną całość będzie pięknie wyglądało.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Własny kokpit. Co i jak (technicznie)?

Post autor: flapjck1 »

ew. jeszcze Jaeger
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Własny kokpit. Co i jak (technicznie)?

Post autor: flapjck1 »

Jaegery byly w Innocenti Mini i w wielu samochodach z tamtej epoki ( wloskie i francuskie ) dodatkowe zegary byly w wielu wyczynowych czy usportowionych wersjach, generalnie w lepszych/wiekszych wersjach wyposazeniowych aut bylo sporo roznych zegarow
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Własny kokpit. Co i jak (technicznie)?

Post autor: Sadam »

Jaegery mamy w Spitku np. Jak chcesz znaleźć używane to poszukaj na ebayu w dziale classic car parts, wpisz gauge i wyskoczą tony zegarów, między innymi Jaegery. A czy stronka gdzieś jest to nie wiem. Szukaj a znajdziesz :lol:
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Własny kokpit. Co i jak (technicznie)?

Post autor: flapjck1 »

moze to ci pomoze??

jakis serwis zegarow

albo to
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
makrojal
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 21 lut 2005, 17:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: Własny kokpit. Co i jak (technicznie)?

Post autor: makrojal »

do takiej specjalnej :lol: deski to jeszcze bardzo podpasowałyby "magnolie"
kiedyś się może skuszę,
kiedyś, bo diabelsko drogie ...
ODPOWIEDZ