Moje pierwsze Mini

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: markfive »

Smarowanie
Na ilustracjach, które pokazałeś widoczne są punkty / smarowniczki z nałożoną na nie koncówką smarownicy ciśnieniowej. Bardziej jednoznacznie pokazac tego się nie da. Distributor to aparat zapłonowy.
Zaznaczone na ostatniej ilustracji czerwone kółka pokazują elementy których się nie smaruje. Nakrętki sworzni dolnych wahaczy, końcówka wybieraka skrzyni biegów. Koncówki drążków kierowniczych są "bezobsługowe" czyli mają wewnatrz smar wystarczajacy na okres ich pracy. Na naszych drogach końcówki te wytrzymują przebieg ok 30 tys km i wymienia sie je na nowe.
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Okej, teraz to już wiem, bo właśnie jak wyciągałem te sworznie to były ubabrane w smarze, to myślałem, że od czasu do czasu trzeba coś dać tam od siebie.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Gibki Staruszek »

myślę,że przed wymianą sworznia powinieneś to przeczytać (jeśli wymieniasz te od zwrotnicy), bo sam już nie wiem ...

a do smarowania masz smarownicę ciśnieniową ? bo palcem tego nie zrobisz ...

http://forum.mini.org.pl/viewtopic.php? ... F1&start=0
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Wymieniam te zwrotnicy :) Co do smarownicy to właśnie się rozglądam. Myślałem nad czymś takim z wymiennymi końcówkami: http://allegro.pl/smarownica-reczna-600 ... 71668.html albo http://allegro.pl/smarownica-pneumatycz ... 37689.html
Ostatnio zmieniony 13 lut 2013, 16:58 przez Kisame, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Gibki Staruszek »

tu masz ze szczecina i lepszej nie trzeba :grin:
http://allegro.pl/smarownica-dzwigniowa ... 30525.html
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Witam,

Dzięki za poleconą smarownicę. Nabyłem już.

Pora na pare nowych problemów z którymi się borykam.

1. Skąd są brane obroty? Czy z alternatora, cewki aparatu zapłonowego?
2. Głupi problem z wycieraczkami. Otóż kupiłem nowe ramiona i pióra, ale za nic nie mogę ich wsadzić, żeby jakoś sensownie leżały na sobie. Gdy wsunę pióro na ramię leży tak żałośnie, że ledwo mocniej się pociągnie i zaraz spada, więc coś jest nie tak. W zestawie z piórami był jeszcze jakiś plastikowy klips, ale niestety nie wziąłem go do domu i zrobiłem zdjęcie ramieniu i piórom. Zapewne spora część użytkowników ma takie same wycieraczki więc będzie wiedziała o co może chodzić.

Zdjęcia:
http://img707.imageshack.us/img707/7885/dsc03883v.jpg
http://img542.imageshack.us/img542/6527/dsc03885t.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/3074/dsc03886x.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/1434/dsc03887km.jpg

Bardzo bym był wdzięczny za odpowiedź :)
Ostatnio zmieniony 22 lut 2013, 23:27 przez Kisame, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: flapjck1 »

AD 1, z cewki
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: markfive »

Kisame pisze:...kupiłem nowe ramiona i pióra, ale za nic nie mogę ich wsadzić, żeby jakoś sensownie leżały na sobie. Gdy wsunę pióro na ramię leży tak żałośnie, że ledwo mocniej się pociągnie i zaraz spada, więc coś jest nie tak. W zestawie z piórami był jeszcze jakiś plastikowy klips, ale niestety nie wziąłem go do domu ...
Kupowałes to osobno czy ktoś sprzedał Ci to jako komplet ?
Ramiona pochodza z zestawu tzw "wycieraczek chromowanych" czyli takich które "dobrze wyglądają" a nie wycierają skutecznie szyby. Do nich są pióra z odpowiednią końcówką / zaczepem wsuwanym też "chromowane" .
Pióra masz czarne tzw "uniwersalne" stosowane wraz z ramionami czarnymi nowszego typu na ogół na końcach zakończonymi zagiętym hakiem (jak w większości współczesnych samochodów). Zazwyczaj do tych piór dołączne są w opakowaniu rózne plastikowe łączniki pasujace do ramion określonych na opakowaniu typów i marek samochodów. Jeżeli nawet w tym zestawie znajdziesz końcówkę dla "płaskiego zakończenia" ramienia nie bedzie ona pasować ( inna szerokość i otwór blokujacy w innym miejscu).
Podsumowując ramiona i pióra są "z innej bajki" :smile:
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

No, ramiona zostały zakupione na stronie http://www.englishcars.pl/?productID=1559&rollback=, jako, że usłyszałem, że lepsze są od chrmowanych. W takim razie co zrobić, żeby te pióra pasowały do ramion, bo nie widzę sensu sprzedawania rzeczy, która nie pasuje i z którą się nic nie da zrobić. Chyba, że jest to sprawa tej jednej cześci dodatkowej, której aktualnie przy sobie nie mam, gdyż została w garażu, ale wtedy gdy to sprawdzałem po szybkich oględzinach niezbyt to pasowało.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: flapjck1 »

to co pokazales to piorko

a marek dobrze pisze ze chromowana tylko wygladaja :D
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

http://www.minisport.com/mini-spare-parts/GWB911.jpg

W zestawie było to dokladnie. Tylko, że ta druga końcówka niezbyt do tego pasowała, albo ja coś źle wstawiałem. Ma ktoś, ktokolwiek taki zestaw i poradził sobie z nim ;)?
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

No, i chyba już rozumiem o co chodzi...

W opisie jest: Only compatible with the original black wiper arms

Czyli, żeby użyć tego pióra muszę kupić takie ramie, którego nie ma na stronach sklepów :): http://www.minispares.com/product/Class ... 20arm.aspx

Do ramienia, które posiadam wychodzi na to, że pasują tylko pióra chromowane ;)
Ostatnio zmieniony 23 lut 2013, 15:59 przez Kisame, łącznie zmieniany 2 razy.
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Powrót do obrotów :)

Sprawdziłem i obrotomierz jest podłączony do cewki, a jednak nadal nie działa. Czym to może być spowodowane? Jeśli są potrzebne jakieś dodatkowe szczegóły to proszę pytać. W każdym razie obrotomierz jest podłączony, ale jednak nie działa :(

I jeszcze jedna kwestia. Do czego to coś służy?
http://img805.imageshack.us/img805/9858/cosp.png

Z tego co zrozumiałem to chyba trzeba nasmarować?

4 On carburettor models, unscrew the piston
damper cap from the top of the carburettor
dashpot (see illustration). Top up the damper
with engine oil until the level is 13.0 mm above
the top of the hollow piston rod.
5 Slowly push the damper back into the
piston and screw on the cap taking care not
to cross-thread it.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2013, 00:42 przez Kisame, łącznie zmieniany 1 raz.
vonfloyd
Nowy
Nowy
Posty: 58
Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
Posiadane auto:
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: vonfloyd »

no tak - poczytaj o smarowaniu gaźnika na stronie markfive. Dość istotna sprawa.
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Z tego co wyszukałem to jest to:
Poziom oleju w amortyzatorze gaźnika winien sięgać 13 mm poniżej górnej krawędzi obudowy.
Brak oleju w amortyzatorze powoduje niewłaściwą reakcję gaźnika i złą pracę silnika.
Rodzaj oleju do gaźnika: ATF ( jak do przekładni automatycznych ) lub olej silnikowy o max gęstości W40.
Dla przeciętnego użytkownika ważna jest informacja o tym, że u góry na obudowie gaźnika znajduje się czarna nakrętka z tworzywa z zamocowanym tłoczkiem amortyzatora. Trzeba ją wykręcić, ostrożnie wyciągnąć do góry tłoczek i zajrzeć czy w amortyzatorze jest olej. Jak nie ma - dolać np: jednorazową strzykawką kilka cm³ oleju silnikowego do wysokości krawędzi znajdującej się 13 mm poniżej górnej powierzchni. Przy wkładaniu tłoczka wciskać go powoli do dołu i dokręcać nakrętkę równo tak by nie zniszczyć gwintu. Bez oleju w amortyzatorze gaźnik źle pracuje.
Mam :)
ODPOWIEDZ