Panewki - które wybrać?

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
mikiV8
Wiarus
Wiarus
Posty: 548
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko

Panewki - które wybrać?

Post autor: mikiV8 »

Witam! :grin:

Jako że jestem już niemalże u końca zbierania gratów do zmontowania nowego silnika, chciałbym spytać się Was o wybór panewek. Głównym założeniem przy składaniu jest to, aby wszystko było złożone porządnie i na dobrych częściach, nawet jeśli miałyby być nieco droższe. Dlatego, podsyłam trzy propozycje panewek głównych podrzucone mi przez Flapa:
http://minispares.com/product/Classic/E ... .aspx|Back
http://minispares.com/product/Classic/E ... .aspx|Back
http://www.minisport.com/mini-spare-par ... 985on.html
Niestety, nie mamy dokładnych informacji co do jakości tych części, chociaż skłanialibyśmy się ku wyrobowi marki ACL. Miał ktoś z Was styczność z którymiś z tych panewek? A może polecalibyście jakieś inne?

Druga sprawa, to panewki korbowodowe. Wstępnie wybrałem TAKIE . Czy to dobry wybór? A może lepiej kupić jakieś inne?

Z góry dziękuję za odpowiedź :smile:

Pozdrawiam!

Mikołaj Markuszewski
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Panewki - które wybrać?

Post autor: monsterk »

Najważniejszą sprawa przy składaniu silnika są pasowania i jakość obróbki szlifierskiej. Nie wiem w jaką moc silnika chcesz sie wstrzelić ze masz takie dylematy :mrgreen:
Awatar użytkownika
mikiV8
Wiarus
Wiarus
Posty: 548
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko

Re: Panewki - które wybrać?

Post autor: mikiV8 »

Nie będzie jakiejś zastraszającej mocy - celujemy w skromne 70-75 koni, tak więc nie potrzeba jakichś super-hardcorowych panewek, jedynie co to nie chcę kupić jakiegoś shitu, który padnie za 5tyś kilometrów ;)

Silnik który kupiłem od Seby jest na szczęście w dobrym stanie i teoretycznie nawet nie potrzebowałby aż tak pilnie remontu, ale żeby wszystko było w porządku i żeby silnik sprawował się bez zarzutu (szczególnie w perspektywie delikatnie podkręconej mocy) i tak chcę wykonać remont. Obróbka szlifierska na szczęście nie będzie potrzebna i będę zakładał nominalne panewki.

Dlatego właśnie chciałem się spytać, czy macie jakieś negatywne opinie o którychś z tych panewek, albo może wręcz przeciwnie, może moglibyście jakieś polecić. :grin:
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Panewki - które wybrać?

Post autor: monsterk »

A wal mierzyłeś u szlifierza u szlifierza?
jakie ma wymiary czopów?
no i najwazniejsze jaki walek rozrządu wkładasz?
głowica ma bypass małego obiegu ?
Awatar użytkownika
mikiV8
Wiarus
Wiarus
Posty: 548
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko

Re: Panewki - które wybrać?

Post autor: mikiV8 »

Nie robię remontu sam, bo niestety nie umiałbym tego wszystkiego złożyć kupy, ani nie mam odpowiedniego zaplecza - silnik robi Mayon i po prostu szukam części, które mi polecił ;)

Wałek który będzie wrzucony to kent 256 plus do tego głowica z morrisa mariny na powiększonych zaworach, odchudzony zamach i jeszcze parę innych gratów. Głowica ma baypass i jeździła wcześniej w miniaku Seby :wink:
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Panewki - które wybrać?

Post autor: se7ven »

Pamiętaj o panewkach wałka rozrządu - radzę wymienić na nowe i pompę oleju również.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

Re: Panewki - które wybrać?

Post autor: Mayon »

z mikim będziemy regularnie korzystać z porad waszych, miki nie będzie oszczędzał na częściach i chce dużo wymienić więc pompa oleju nowa, wody nowa, i wiele innych gratów nowe, blok głowica i wał jedzie do szlifierza i niech dokładnie pomierzy wszystko to wrzucimy tu na forum, stare panewki wygladały naprawdę nieźle i wał tez nie ma żadnych rys i wyglada bardzo dobrze...
Awatar użytkownika
mikiV8
Wiarus
Wiarus
Posty: 548
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko

Re: Panewki - które wybrać?

Post autor: mikiV8 »

Szklanki wałka rozrządu są już dawno kupione - również za poradą Flapa wybrałem szklanki copmetition od Minispares. Pompa oleju oczywiście też będzie nowa - w szafie już czeka pompa oleju Kent Competition :wink:
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Panewki - które wybrać?

Post autor: se7ven »

Szklanki a panewki do są dwie różne rzeczy!
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
mikiV8
Wiarus
Wiarus
Posty: 548
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko

Re: Panewki - które wybrać?

Post autor: mikiV8 »

Mógłbyś podrzucić jakiś link do nich? Szczerze mówiąc, nie widziałem nigdy takich. Niestety, dopiero staram się uczyć podstaw mechaniki i o wielu zagadnieniach nie wiem :sad:
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Panewki - które wybrać?

Post autor: humin »

mikiV8 pisze:Mógłbyś podrzucić jakiś link do nich? Szczerze mówiąc, nie widziałem nigdy takich. Niestety, dopiero staram się uczyć podstaw mechaniki i o wielu zagadnieniach nie wiem :sad:

uuu

ps. ciekawy jestem czy ta pompa oznaczona przez Kent jako competition bedzie odporna bardziej niż standardowa na opiłki metalu pobierane z olejem ze skrzyni :)
Ty się Mikołaj tym nie przejmuj - najwazniejsze to wymienić pompę na nową ponieważ olej przed trafieniem do filtra najpierw przechodzi właśnie przez nią i dlatego nalezy ją wymienić przy remoncie silnika. A to czt rzeczywiście jest bardziej trwała okaże się przy kolejnym remoncie
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Panewki - które wybrać?

Post autor: humin »

cos link nie zabanglal
wrzuc w przegladarke http://www.minispares.com/product/Class ... shaft.aspx
Awatar użytkownika
mikiV8
Wiarus
Wiarus
Posty: 548
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko

Re: Panewki - które wybrać?

Post autor: mikiV8 »

humin pisze:cos link nie zabanglal
wrzuc w przegladarke http://www.minispares.com/product/Class ... shaft.aspx
Wielkie dzięki Humin! Oczywiście dołączą do kolejnego zamówienia :grin:

Co do pompy Kenta, to takie było założenie, że skoro jest to produkt droższy, przeznaczony do bardziej wysilonych silników, to powinien być bardziej odporny na opiłki i będzie się sprawował lepiej niż ta seryjna. Ale dokładnie tak jak napisałeś, czas pokaże i nawet jak ten pomysł okaże się totalnym niewypałem, będę mógł podzielić się tą widzą z innymi, aby inni nie popełnili tego błędu :mrgreen: Oprócz tego, dołożone będą pułapka olejowa i korek z długim magnesem, więc mam nadzieję, że jako tako będzie się to sprawować :smile:

Ogólnie założenie i myśl przewodnia podczas składania silnika jest taka, że teraz lepiej wydać kilkadziesiąt złotych na nieco lepszy element, niż potem żałować i pakować tą samą kasę od nowa na kolejny remont, kolejny silnik, czy też na psychoterapeutę, po kolejnej awarii i wydatkach :razz:

Odezwę się do Ciebie niedługo aby podpytać się o zakład, w którym odchudzałeś zamach ;)


PS Też miałem jakieś problemy z linkami przy pisaniu pierwszego posta :roll:
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Panewki - które wybrać?

Post autor: monsterk »

Najwazniejsze to zalozenie najlepszych markowych łożysk do skrzyni biegów
Awatar użytkownika
mikiV8
Wiarus
Wiarus
Posty: 548
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko

Re: Panewki - które wybrać?

Post autor: mikiV8 »

monsterk pisze:Najwazniejsze to zalozenie najlepszych markowych łożysk do skrzyni biegów
Wspólnie z Mayonem ustaliliśmy, że łożyska na razie pozostawimy bez zmian. Według tego co mówił Seba, silnik ma przejechane około 60tyś kilometrów od nowości i wygląda na tyle, bo jest naprawdę w dobrym stanie, więc na razie łożyska zostaną te same. Pojeździ się nim troszkę, zobaczy się co i jak, a jeśli nawet okaże się że są zużyte, to w sierpniu prawdopodobnie silnik i tak będzie wyjmowany przy okazji remontu zawieszenia i układu hamulcowego, więc wtedy wymieni się od razu łożyska skrzyni :wink:
ODPOWIEDZ