silnik N14B16ab a silnik N18B16A

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Equador

silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: Equador »

Witajcie Panowie
Mam drobne pytanie dla zaawansowanych w temacie
Kupiłem Coopera S z uszkodzonym silnikiem N14B16AB z 2008 roku . Czy można wrzucić tam silnik lub słupek N18B16A ? Nie mam nikogo w miejscowości w której mieszkam na tyle mądrego aby mi odpowiedział... Dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
Olo

Re: silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: Olo »

A co za problem wrzucic inni silnik z mini. Wszystko sie da wsadzic tak samo jak do Mini Classic da sie silniki od Hondy pakowac.

Spytam pierw co jest powodem wymiany calego motoru?
Olo

Re: silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: Olo »

Co uwazasz za uszkodzenie silnika? Zatarty ze nie idzie obrudic walem, pekniety blok albo glowica?
Equador

Re: silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: Equador »

pęknięty blok i korbowód .... :(
SpaCar

Re: silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: SpaCar »

Equador pisze:Witajcie Panowie
Mam drobne pytanie dla zaawansowanych w temacie
Kupiłem Coopera S z uszkodzonym silnikiem N14B16AB z 2008 roku . Czy można wrzucić tam silnik lub słupek N18B16A ? Nie mam nikogo w miejscowości w której mieszkam na tyle mądrego aby mi odpowiedział... Dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
Słupek śmiało możesz nawet wstawić od Peugeota 207, 308, Citroenów C4 itd...
To są te same silniki (bloki), różnią się tylko osprzętem i łapami mocowania do ramy.
Awatar użytkownika
Kocyk
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 264
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:38
Posiadane auto: MINI Cooper Green Arrow
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: Kocyk »

Wszystko da się zrobić. Ale taka zmiana może wiązać się z wymianą całego osprzętu, komputera, zmiany oprogramowania itp... Taniej wyjdzie wstawić ten sam silnik.
Olo

Re: silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: Olo »

Kocyk pisze:Wszystko da się zrobić. Ale taka zmiana może wiązać się z wymianą całego osprzętu, komputera, zmiany oprogramowania itp... Taniej wyjdzie wstawić ten sam silnik.
Pojedzie na tym samym kompie bez zmiany. Kumpel w Passku ma kompuer z Lupo i auto jezdzi normalnie tylko ze ma jeszcze moc podniesiona. Jesli chodzi o komputery to juz widzialem takie szlify ze szkoda gadac.

Jesli blok pekniety i korbowod szlak trafil to fakt lepiej szukac nowego motoru albo takiego samego zajechanego zeby te 2 rzeczy byly dobre.
Awatar użytkownika
Kocyk
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 264
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:38
Posiadane auto: MINI Cooper Green Arrow
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: Kocyk »

Owszem, można zrobić rzeźbę... ważne żeby nie wywalić pieniędzy w błoto. Trzy miesiące temu wymieniałem silnik w swoim drugim aucie (citroen c5). Niestety nie sprawdziłem stanu oleju i się zatarł... Chciałem wstawić inny silnik (od Peugeot'a 407), ale jak zacząłem drążyć temat elektroniki i osprzętu, okazało się, że cała kombinacja wyszłaby drożej niż to auto było warte mimo, że to były prawie identyczne silniki.
SpaCar

Re: silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: SpaCar »

Przecież przy wymianie silnika nikt nie przekłada instalacji. Większość sprzedawanych silników do gołe słupki do których trzeba przełożyć osprzęt ze starego.
Olo

Re: silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: Olo »

SpaCar pisze:Przecież przy wymianie silnika nikt nie przekłada instalacji. Większość sprzedawanych silników do gołe słupki do których trzeba przełożyć osprzęt ze starego.
Dokladnie, przeklada sie osprzet jak sie robi Swapa na cos wiekszego bo inaczej sie nie da ale sa takie przypadki ze silniki wieksze maja ten sam osprzet co aktualny np. Mitsubishi galant 2 litrowy ma ten sam co 2.5 v6 tylko jedna rzecz jest do podmianki wiazka od komputera bo jest inna i tyle tak naprawde.
Equador

Re: silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: Equador »

no właśnie o to chodzi, czy jak włożę słupek od N18 i zrobię przekładkę osprzętu z silnika N14 to czy będzie to ze sobą grało wszystko i czy mocowania łap są takie same w obu silnikach, Pytam czy może ktoś taki manewr robił już gdyż słupek silnika N16 jest bardziej dostępny i tańszy nie wiedząc czemu choć nowszy ....
Pozdr
Equador

Re: silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: Equador »

w jednym miejscu zrobiłem oczywiście pomyłkę, cały czas chodzi o silnik N14 i N18
Olo

Re: silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: Olo »

Taka sama sytuacja jest z elektronika ze nowsza tansza od starszej a wszystko kryje sie pod tym ze technologia produkcji jest tansza dlatego ceny sa lepsze.
Equador

Re: silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: Equador »

dzięki za uwagi aczkolwiek pytanie główne cały czas aktualne ... może ktoś przeczyta kto ma pojęcie o temacie i coś takiego robił .....
Olo

Re: silnik N14B16ab a silnik N18B16A

Post autor: Olo »

Equador pisze:dzięki za uwagi aczkolwiek pytanie główne cały czas aktualne ... może ktoś przeczyta kto ma pojęcie o temacie i coś takiego robił .....
Zadzwon do alana alana z forum z fabryki mocy moze Ci pomorze albo do promotor mocy
ODPOWIEDZ