Najpierw trzeba silnik rozebrać, zweryfikować wszystkie jego części, czy nadają się do dalszego użytku i ustalić zakres koniecznego remontu czy wymiany częsci na nowe.
Modyfikować można silnik "zdrowy", w pełni sprawny więc najpierw trzeba doprowadzic go do takiego stanu.
Silnik A 1098 ma moc 45 KM w serii i wyższy moment obrotowy od A 998. Jak każdy silnik może być zmodyfikowany w mniejszym lub większym stopniu. Realne jest uzyskanie z niego 50 KM po zastosowaniu zestawu Stage 1 ( dolot i wydech ). Większe modyfikacje wpłyną na przyspieszone zużycie elementów silnika i nie są zbyt opłacalne w stosunku do efektu możliwego do uzyskania.
Jest to silnik obecnie nietypowy i mogą być problemy już z jego remontem podstawowym (głównie chodzi o stan / stopień zużycia wału korbowego)
Najprostszym sposobem odczuwalnego zwiększenia mocy jest zamiana silnika na 1275. Wszystko zależy od celu odbudowy, czy ma być to oryginał z oryginalnym napędem (rejestrowany jako zabytek), czy stylowe auto "z epoki" służace do normalnego użytkowania a więc ze sprawnym mocnym silnikiem, dobrym zawieszeniem i skutecznymi hamulcami.
W Twoim czy każdym podobnym przypadku odbudowy przede wszystkim skoncentrować sie trzeba na solidnej odbudowie karoserii, zawieszeń i układów kierowniczego i hamulcowego. Silnik to ostatni i prawdopodobnie z tego wszystkiego najłatwiejszy do opanowania etap prac
