Dymienie pod maską!

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Dymienie pod maską!

Post autor: Lukas »

Przyszła pora, zeby trochę zadbać o nowy nabytek. Porobić regulacje, wyczyścić po swojemu, powymieniać co nieco, podregulować itd.

Czasem w czasie jazdy (zwłaszcza przy właczonym nadmuchu powierza do wnetrza) czuć spaliny. Dość charakterystyczny zapach, zupełnie inny niż we współczesnych samochodach, ale pewnie normalny dla Mini. Po otwarciu maski zauwazyłem dziwne zjawisko - dym pojawiający się w okolicach korka wlewu oleju! Czemu tam dymi? Jakaś uszczelka? I skąd tam dym? Możliwe, żeby spaliny wydostawały się z komory spalania do wnętrza silnika??? Może nie domykają się zawory wydechowe? Regulacja zaworów potrzebna? Raczej nie jest to olej który znajduje się tam i ówdzie na silniku, bo po wyłaczeniu silnika przestaje dymić... Dym jest taki szarawy, na 99% to spaliny...

Druga sprawa, to znowu jasny dym (lub para) z wiatraka chłodnicy - jakby z okolic mocowania. Wiatrak obraca się normalnie, chociaż po wyłaczniu silnika słychać dzwięk podobny do wrzenia... Silnik się jednak nie przegrzewa... Po zgaszeniu silnika, dym/para badaj się wydobywa przez jakiś czas... Coż to? Nieszczelny układ chłodzenia? Jakiś przewód w okolicach chłodnicy?

Może któryś z Waszych Mini miał podobna pzypadłość? Poradzcie "nowemu" Mini-fanowi! ;) Będę wdzięczny za wskazówki.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2006, 18:51 przez Lukas, łącznie zmieniany 2 razy.
aymoo.pl
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Dymienie pod maską!

Post autor: Konrad K_2 »

dym w okolicu korka to pewnie z pod zaworów -= jakby zdjąc pokrywe zaworów to mozna obejzec
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Dymienie pod maską!

Post autor: flapjck1 »

dym w okolicach korka to moze byc tez przepalona uszczelka pod kolektorem ( ale prawdopodobne jest tez to ze siada ci glowica albo pierscienie )
popatrz czy nie jest okopcony dekiel zaworowy z tylu ( od strony gaznika )

syki para w okolicach wiatraka to z duzym prawdopodobienstwem siadajaca pompa wody

jak nie jestes w stanie sam sobie z tym poradzic to w londku siedzi teraz kumpel ktory mial mini i zna sie na nich
uderz do niego na gg: 1735296 - sebastian
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Dymienie pod maską!

Post autor: Lukas »

Dzięki za cenne uwagi. Posiadanie takiego samochodziku wymaga ciągłej uwagi i dużej dozy wiedzy i umiejętności. Ja się Mini dopiero uczę.

Tutaj jest zdjęcie okolic chodnicy.
http://public.fotki.com/MiniFan/my-love ... g3641.html

Sporo tam takiego rdzawego nalotu. To samo jest na masce od spodu. Para skrapla się na masce i skapuje - pewnie to stąd. Wygląda to na jakąś nieszczelność. Może pompę wymienić tak czy inaczej? To nie jest droga rzecz. Może nawet sam dam sobie z tym radę.

Pojawiły się tez problemy z ogrzewaniem. Tydzień temu, jak go kupiłem ogrzewanie działało, nawet był kłopot z jego wyłączeniem. Potem nagle przestało dmuchać ciepłym powietrzem... Może można to jakoś powiązać? Może gdzieś zapchał się układ? Wcześniej pojawiały się takie szumy po włączeniu dmuchawy, przypominające suche liście w dmuchawie...

Co w pierwszej kolejności sprawdzać?

Pewnie skontaktuję się z Twoim znajomym Flapjck1, dzięki!
aymoo.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Dymienie pod maską!

Post autor: flapjck1 »

sprawdz poziom wody w chlodnicy bo pewnie jest malo i do nagrzewnicy idzie tylko gorace powietrze :)
wg zdjec analizujac to pompa wody jest do natychmiastowej wymiany
rozbryzgi rdzawej WODY ( nie plynu chlodniczego ) sa akurat na wysokosci kolka pasowego, to na 100 % jest to
jest to tez przyczyna ubywania wody i niedzielajacego ogrzewania zapewne
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Dymienie pod maską!

Post autor: Lukas »

Dzięki Flapjck1! Czyli ta sprawa jest jasna. Lecę na eBay poszukać pompy. Co warto przy okazji powymieniać, jak już będzie wyjęta chłodnica i ułatwiony odstęp do tamtych zakamarków? Czy potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia? Jaki używacie płyn do chłodnicy? Zimy nie są tutaj tak ostre jak w Polsce. W zeszłym roku był raz mróz -2 stopnie :) a śniegu nie było wcale!

Narazie zajme się tym, potem wrócę do tematu dymienia spod korka oleju.
aymoo.pl
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Dymienie pod maską!

Post autor: Lukas »

OK, problem zdiagnozowany!

Flapjck1 - miałeś rację. Pompa nie działała już wcale. Któryś z poprzednich właścicieli zamiast wymienić cieknącą pompę dolał jakiegoś uszczelniacza do układu. Pewnie wlał na goracy silnik i płyn się zwarzył. Do tego rozpuścił kamień, co spowodowało powstanie rdzawego błota przypominającego glinę!!!! Ten syf zakleił po prostu pompę. Na szczęście Mini ma już nową pompkę!

Spaliny pod maską to nieszczelny układ wydechowy na łązczeniu kolektora z rurą. Można to uszczelnić jakąś pastą do wydechów.

Trzeba będzie jeszcze wymienić uszczelkę pod obudową zaworów, filtr powietrza, uszczelki przy kolektorze. Będziemy jeszcze przeglądali zawieszenie. Na pewno do ustawienia jest zbieżność.

Dzięki za pomoc i za namiar na Sebastiana Flapjck! To dzięki niemu Mini zaczyna jeździć jak powinno!
aymoo.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Dymienie pod maską!

Post autor: flapjck1 »

juz wszystko wiem :)
ciesze sie ze tamat ogarniety
i ze mini odzyskalo dawna moc katalogowa :mrgreen:
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ