sprężyny zamiast gruszek
Moderator: flapjck1
Re: sprężyny zamiast gruszek
Witam
Też przymierzam się do takiej zmiany i byłbym zainteresowany doświadczeniami praktycznymi w tym temacie.
Pzdr
BM
Też przymierzam się do takiej zmiany i byłbym zainteresowany doświadczeniami praktycznymi w tym temacie.
Pzdr
BM
- Wojtello
- Wiarus
- Posty: 539
- Rejestracja: 04 sty 2005, 21:36
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: sprężyny zamiast gruszek
Ja kiedys pisalem o tym na forum (jeszcze starym) wiec warto tam pogrzebac co nieco. Z tego co pamietam to rozwiazanie to w efekcie koncowym bylo porownywane do Citroena 2CX - w snensie ze Mini bedzie sie gibac jak sosna na wietrze Bo z tego co sie domyslam to chcecie "zmiekczyc" Miniaka co nieco. Nie wiem czy warto cos takiego tam ladowac. Na pewno Mini straci swoje wlasciwosci sportowe zawieszenia. Jesli sie myle to poprawiajcie
Ale szczerze sie przyznam ze chetnie bym sie przejechal takm Mini na sprzezynach.
pozdrawiam
Czy chodzi wam o ten produkt?
Ale szczerze sie przyznam ze chetnie bym sie przejechal takm Mini na sprzezynach.
pozdrawiam
Czy chodzi wam o ten produkt?
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: sprężyny zamiast gruszek
szybka lektura pokazuje, że nie polecają żadnych z tych sprężyn na drogę, bo mogę sie one przesuwać na nierównościach (pewnie chodzi o tył), ale dałoby się pewnie temu zaradzić wkladając regulatory i odpowienio je rozkręcając i amortyzatory krótsze, są takie amorki które stosuje sie do obniżonego zawieszenia, zdaje się , że krótszy skok mają. Ale głowy nie daję. Polecają inny zestaw:
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=32775
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=32775
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: sprężyny zamiast gruszek
no więc właśnie dziwnie to wszystko wygląda, no ale piszą jak piszą, a zestawik to też przez nich był on rekomendowany, jako lepszy niż sprężyny. Cena no cóż... pomarzyć można
Co do zuużywania, to raczej u nas nikt ci ttrafnej i sprawdzonej rady nie udzieli. Bo nie ma kto:)
Co do zuużywania, to raczej u nas nikt ci ttrafnej i sprawdzonej rady nie udzieli. Bo nie ma kto:)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: sprężyny zamiast gruszek
jesli ja mialbym sie bawic w takie cuda to poszedlbym w coil-over, dobralbym sprezyny pod swoje wymagania
mozliwosc napiecia wstepnego sprezyny ( daje mozliwosci podniesienia samochodu ) a regulowane amorki zmieniaja charakterystyke tlumienia
i mamy w miare uniwersalny zestaw
a takie zestawy od spaxa jesli sie ich nie katuje na wyrypach sa trwale ( i nie musi byc to ten rsx cos tam cos tam )
ale generalnie chyba bym uzyl gruch nie-gumowych i regulowane amory
mozliwosc napiecia wstepnego sprezyny ( daje mozliwosci podniesienia samochodu ) a regulowane amorki zmieniaja charakterystyke tlumienia
i mamy w miare uniwersalny zestaw
a takie zestawy od spaxa jesli sie ich nie katuje na wyrypach sa trwale ( i nie musi byc to ten rsx cos tam cos tam )
ale generalnie chyba bym uzyl gruch nie-gumowych i regulowane amory
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: sprężyny zamiast gruszek
Adam, ale to co podałeś, to jeszcze inne rozwiącanie- np stosowane w kolumnach MacPhersona (mam nadzieje ze nie walnąłem gafy) Czyli sprężyny nakładane na amortyzatory, a we wcześniejszych tylko wymienia się gruszke gumowana sprężynę. Pozatym jest napisane ze wszystkie sprężyny są Race/competition . Czyli nie polecają żadnych z tych do użytku drogowego.
Co do trwałości i potem dokupienia - Ulver z tego co pamiętał dopytywał sie o zrobienie takich sprężyn w Polsce. Zobaczymy czy będzie szukał po rowach sprężyn czy nie (tfu,tfu, nie życze )
Pozdrawiam
Co do trwałości i potem dokupienia - Ulver z tego co pamiętał dopytywał sie o zrobienie takich sprężyn w Polsce. Zobaczymy czy będzie szukał po rowach sprężyn czy nie (tfu,tfu, nie życze )
Pozdrawiam
Zawodowy Szyderca
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: sprężyny zamiast gruszek
ale się czepili
Romek wiem że to inne rozwiązanie, ale tak jak pisałem na minispares takie polecają zamiast sprężyn w miejsce gruszek. ?eby nie było wątpliwości:
Witek:
wiem, że siedzą ciasno i precyzyjnie i że na fakt że wypadały wpłaywał brak amortyzatorów. Ale w cytacie powyżej pisze, że mogą się ruszać więc dokładnie za tym cytatem podałem, że takie zjawisko występuje i napisałem też, że pewnie można z tym powalczyć stosując regulatory i krótsze amortyzatory. ?eby się już nikt nie czepiał nic to od razu link podaje do takich amorków:
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=33516
Pozdrawiam
Adam
Romek wiem że to inne rozwiązanie, ale tak jak pisałem na minispares takie polecają zamiast sprężyn w miejsce gruszek. ?eby nie było wątpliwości:
These are not recommended for road use and suspension should be suitably set up as these springs can move in situ especially when the car is lowered and driven over rough road. The safer way of converting to coil springs is the spax set up RSX519/520
Witek:
wiem, że siedzą ciasno i precyzyjnie i że na fakt że wypadały wpłaywał brak amortyzatorów. Ale w cytacie powyżej pisze, że mogą się ruszać więc dokładnie za tym cytatem podałem, że takie zjawisko występuje i napisałem też, że pewnie można z tym powalczyć stosując regulatory i krótsze amortyzatory. ?eby się już nikt nie czepiał nic to od razu link podaje do takich amorków:
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=33516
Pozdrawiam
Adam
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: sprężyny zamiast gruszek
Co do wypadania przy obniżaniu jest to możliwe, jeśli skrócimy regulator to robi się luz - skrócenie regulatora to obniżanie zawieszenia czyli wszystko jest jasne, a gruszki nie wypadają, ponieważ są większe, a przynajmiej wieksze były od twoich sprężyn i po drugie standardowo nie stosuje sie regulatorów tylko kielichy, które również są dobrane tak, że gruszki da sie wyjąć dopiero po odłączeniu amortyzatora.
Cały czas mowa jest oczywiście o tyle, przód jest skonstruowany tak, że nie ma raczej możliwość wypadnięcia sprężyn, choć przy dużym obniżeniu auta, i wyskoczeniu w górę na jekiejś nierówności też teoretycznie mogłaby sprężyna zmmienić ułożenie.
To tak zdrowo-rozsądkowo rzecz biorąc
W praktyce nie wiem, nie próbowałem Chociaż przy wkładaniu regulatora, który był skręcony całkowicie wszystko się wysypywało, dopiero po wydłużeniu go do odpowiedniej długości zaczynało sie trzymać na miejscu.
Cały czas mowa jest oczywiście o tyle, przód jest skonstruowany tak, że nie ma raczej możliwość wypadnięcia sprężyn, choć przy dużym obniżeniu auta, i wyskoczeniu w górę na jekiejś nierówności też teoretycznie mogłaby sprężyna zmmienić ułożenie.
To tak zdrowo-rozsądkowo rzecz biorąc
W praktyce nie wiem, nie próbowałem Chociaż przy wkładaniu regulatora, który był skręcony całkowicie wszystko się wysypywało, dopiero po wydłużeniu go do odpowiedniej długości zaczynało sie trzymać na miejscu.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- makrojal
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 21 lut 2005, 17:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
Re: sprężyny zamiast gruszek
Przy dobrych amortyzatorach(tzn. sprawnych) wpadnięcie w zwykłą dziurę nie powinno skończyć się rozsypaniem. Niebezpiecznie może być przy niesprawnym amorze lub długim locie w powietrzu
U Ciebie Witek wyglądało to wszystko dobrze, no chyba ,że przejedziesz naszą ulicą na pełnym gazie...
i fruuu..
U Ciebie Witek wyglądało to wszystko dobrze, no chyba ,że przejedziesz naszą ulicą na pełnym gazie...
i fruuu..
Re: sprężyny zamiast gruszek
Witam, jestem nowy na forum
Przymierzam się do kupna miniaka ale slyszałem opinie, że to autko nie nadaje się na polskie drogi właśnie z powodu zawieszenie. Podobno pęka lakier i blacha pod wpływem drgań :/ Czy to prawda? Troche przeraziłem się tym faktem dlatego postanowilem poszukań na necie jakiś sprężyn, znalazlem taką stronke:
http://www.minimania.com/SPAX_Shock_Abs ... ni_Cooper/
Jakie jest Wasze zdanie na temat zawieszenia w mini? może opinia człowieka z którym rozmawialem jest troche przesadzona??
Przymierzam się do kupna miniaka ale slyszałem opinie, że to autko nie nadaje się na polskie drogi właśnie z powodu zawieszenie. Podobno pęka lakier i blacha pod wpływem drgań :/ Czy to prawda? Troche przeraziłem się tym faktem dlatego postanowilem poszukań na necie jakiś sprężyn, znalazlem taką stronke:
http://www.minimania.com/SPAX_Shock_Abs ... ni_Cooper/
Jakie jest Wasze zdanie na temat zawieszenia w mini? może opinia człowieka z którym rozmawialem jest troche przesadzona??
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: sprężyny zamiast gruszek
Witaj Porfiry,
Jeżeli gumowe gruszki są płaskie jak naleśniki, a karoseria składa sie głównie ze szpachli, to fakt,lakier i łączenia blach będzią pękać na naszych drogach (łączeń się nie szpachluje).
Pozdrawiam, Saint
Jeżeli gumowe gruszki są płaskie jak naleśniki, a karoseria składa sie głównie ze szpachli, to fakt,lakier i łączenia blach będzią pękać na naszych drogach (łączeń się nie szpachluje).
Pozdrawiam, Saint
Zawodowy Szyderca
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: sprężyny zamiast gruszek
ja juz sie przekonałem ze mini wcale takie twarde nie jest, meganke ma sztywniejszą
- minimaniak
- Klubowicz
- Posty: 1828
- Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
- Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: sprężyny zamiast gruszek
To co Saint napisał odnosi się nie tylko do MINI
Pozdrawiam Adam
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Re: sprężyny zamiast gruszek
Profiry mieszkamy w tym samym mieście, mini mam prawie od roku, przejechałam nim ponad 8 000 km, jeżdzę nim na codzień, przyzwyczaiłam się i nie odczuwam żadnego dyskomfortu jazdy, samochód nie przechodził żadnego gruntownego remontu blacharskiego, poza czerwcowym załataniem kilku dziur ( z którymi go kupiłam) i konserwacji podwozia, jeździłam nim całą zimę, nie jest garażowany.....a jak wygląda, sam możesz zobaczyć, zapraszam mieszkam w centrum Bytomia.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: sprężyny zamiast gruszek
jeszcze wszystko kwestia "setup'u" tz. jakie amory, jakie koła i jakie siedziska.
Mam pełen przegląd, od wygodnych recaro i standardwoych amorów porzez regulowane amory i całkiem sympatyczne fotele choć dość twarde aż po kubły, obniżowne (krótsze amorki) i jeszcze 13 calowe felgi.
po tych doświadczeniach bez wahania mówię że miniak może być całkiem komfortowy (relatywnie oczywiście)
Mam pełen przegląd, od wygodnych recaro i standardwoych amorów porzez regulowane amory i całkiem sympatyczne fotele choć dość twarde aż po kubły, obniżowne (krótsze amorki) i jeszcze 13 calowe felgi.
po tych doświadczeniach bez wahania mówię że miniak może być całkiem komfortowy (relatywnie oczywiście)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas