Dzien dobry,
kupilem Mamie Coopera poliftingowego w bardzo apetycznej specyfikacji i chce go doprowadzic do stanu 'gabinet', w zwiazku z tym mam kilka pytan. Pewnie wiekszosc tych problemow jest rozgryziona, ale nie znalazlem odpowiedzi ani tu ani na forach northamericanmotoring czy mini2.
1) skrzynia biegow - dzwignia chodzi przyciezko, nie wraca sama w pozycje srodkowa na luzie, tylko mozna ja ustawic bardziej w lewo/prawo i tak zostanie. Ciezko mi to opisac, ale wyglada to tak, jakby trzeba cos bylo nasmarowac. Zjawisko to powoduje, ze kierowca nieprzyzwyczajony wbija 1 zamiast 3 i odwrotnie.
2) skrzynia biegow - czasami przy wrzucaniu wstecznego jest uderzenie, jakby zespol napedowy byl nie do konca wysprzeglony. Nie wiem czy ma to zwiazek z pkt 1 czy nie, ale nie sadze. Konczy sie sprzeglo, czy moze cos innego?
3) szyby boczne - po paru opuszczeniach i podniesieniach, zwlaszcza w wilgotne dni, na szybie pojawia sie smar. Mniej wiecej w okolicach srodka szyby, wiec to pewnie z mechanizmu podnosnika szyby. Rozebranie drzwi i przemycie listwy zbierajacej rozwiaze problem? W aucie serwis smarowal wszystko jakims bialym ciulskim smarem (zawiasy drzwi, zamki itp). Niby dobrze, ale ja jestem pedantem i lubie miec czysto, a chlopaki hojnie aplikowali smar. Nie wiem czy to ten smar, czy cos innego.
4) Daszki przeciwsloneczne - widzialem na northamericanmotoring, ze chlopaki kupowali z powodu mojego problemu nowe lusterka z lampkami w daszki, ale tego chce uniknac. Opada mi oslona lusterka w daszkach, zamiast trzymac sie w pozycji otwartej. Irytujace, da sie to naprawic bez wymiany?
5) Pas kierowcy - nie zwija sie idealnie szybko, a raczej leniwie. Cos przesmarowac?
6) Inne - goraco kolo tunelu srodkowego z przodu. Fakt, ze jezdze ostrawo, ale jakos strasznie cieplo robi sie przy tunelu srodkowym z przodu, kolo pedalu gazu. Sprawdzilem od spodu i wszystkie oslony termiczne wydechu sa na miejscu. TTTM?
Mam nadzieje, ze nie obrazicie sie za mnogosc pytan... A tak w ramach ciekawostki: pokochalem MINI. Zawsze uwazalem je za auto dla baby/geja, ale 2 tysiace kilometrow calkowicie zmienily moje nastawienie. Do teraz sie zastanawiam jakim cudem BMW, ktore doswiadczenia w FWD nie ma, zrobilo auto, ktore praktycznie nie ma torque steering? Prowadzenie jest boskie, granice przyczepnosci latwo wyczuwalne, opony 205/45/17 daja wystarczajace rezerwy... nawet mocy jakos specjalnie nie brakuje (115). Szau! Tylko audio jest kompletnie do doopy (radio boost).
Problemy z nowym nabytkiem (R50)
Re: Problemy z nowym nabytkiem (R50)
Dźwignia porusza się z oporem bo zatarty jest przegub mechanizmu wybieraka przy skrzyni. Moim zdaniem to błąd konstrukcyjny; aluminiowy sworzeń porusza się w aluminiowej tulei, przy tym spasowanie jest ciasne, by mechanizm był możliwie precyzyjny. Doraźnie pomaga nawiercenie i przesmarowanie, jednak ja zimą dorobię coś bardziej sensownego, z lepszego materiału. Naprawa jest o tyle pilna, że w skrajnej sytuacji dojdzie do złamania aluminiowego cięgna mechanizmu wybieraka...
W kwestii pozostałych niedomagań twojego mini nie mam zdania, w moim R52 nie występują:)
W kwestii pozostałych niedomagań twojego mini nie mam zdania, w moim R52 nie występują:)
-
- Wiarus
- Posty: 925
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Problemy z nowym nabytkiem (R50)
ad1) smarowanie/wymiana cięgien lewarek<->skrzynia. biegi w mini chodzą ciężko, ale nie aż tak
ad2) jak tylko podczas wkładania wstecznego to chyba problem z tym biegiem, albo może coś nie tak w skrzyni i może związane z punktem 1
ad3) to smar, rozbierz, wyczyść
ad4) nie wiem, nie spotkałem się
ad5) raczej wyrobione po sporym przebiegu. ile ma km? to standardowa oznaka aut z dużym przelotem. mechanizm raczej do wymiany
ad6) dziwne. takie objawy miałem w RS6 ale tam przy przegrodzie miałem dwie turbiny... nie dmucha gdzieś tam z kolektora wydechowego albo wydech nie dotyka podłogi ?
ad2) jak tylko podczas wkładania wstecznego to chyba problem z tym biegiem, albo może coś nie tak w skrzyni i może związane z punktem 1
ad3) to smar, rozbierz, wyczyść
ad4) nie wiem, nie spotkałem się
ad5) raczej wyrobione po sporym przebiegu. ile ma km? to standardowa oznaka aut z dużym przelotem. mechanizm raczej do wymiany
ad6) dziwne. takie objawy miałem w RS6 ale tam przy przegrodzie miałem dwie turbiny... nie dmucha gdzieś tam z kolektora wydechowego albo wydech nie dotyka podłogi ?
Re: Problemy z nowym nabytkiem (R50)
Compucar, robisz to moze na CNC i jest mozliwosc zakupu? Pytam z ciekawosci, najpierw musze zdiagnozowac przyczyne usterki na 100%.
Co do pasow, to po przeczyszczeniu ich zwijaja sie duzo lepiej.
Grzanie tunelu zobacze czy wystepuje dalej przy jezdzie na trasie, spojrze tez przy okazji obadania ciegien jak to wyglada od spodu.
Drzwi musze w takim razie rozebrac.
Daszki przeciwsloneczne... plastikowy element z lusterkiem i swiatlami wyglada na pierwszy rzut oka na wklejony, co moze skomplikowac moje zadanie naprawy tego. Niedobrze.
Dziekuje za odpowiedzi!
Ach, ma ktos moze dostep do elektronicznej wersji manuala Haynes lub Bentley Publishing?
Co do pasow, to po przeczyszczeniu ich zwijaja sie duzo lepiej.
Grzanie tunelu zobacze czy wystepuje dalej przy jezdzie na trasie, spojrze tez przy okazji obadania ciegien jak to wyglada od spodu.
Drzwi musze w takim razie rozebrac.
Daszki przeciwsloneczne... plastikowy element z lusterkiem i swiatlami wyglada na pierwszy rzut oka na wklejony, co moze skomplikowac moje zadanie naprawy tego. Niedobrze.
Dziekuje za odpowiedzi!
Ach, ma ktos moze dostep do elektronicznej wersji manuala Haynes lub Bentley Publishing?